Share on Facebook Share on Twitter Lappartient – Οι αγώνες πρέπει να είναι ελκυστικοί Ο πρόεδρος της UCI, David Lappartient, μετά την δήλωση του για αυστηρότερες ποινές σε περιπτώσεις ντόπινγκ, δήλωσε ότι θέλει να εισαγάγει ανώτατα όρια για τις μεγάλες ομάδες όπως η Team Sky. Ο Γάλλος δεν έδωσε καμία ένδειξη για το πότε θα ήθελε να προωθήσει τα όρια του προϋπολογισμού για τις ομάδες του World Tour, αλλά λέει ότι πρέπει να δημιουργηθεί ένα ανώτατο όριο για να αποφευχθεί το «μπλοκάρισμα» των αγώνων από ισχυρές ομάδες. «Επιτρέψτε μου να πω πρώτα: Είμαι ενάντια σε ένα ανώτατο όριο μισθών για τους αναβάτες. Οι αθλητές μπορούν να κερδίσουν όσα θέλουν και οι ομάδες πρέπει να πληρώσουν τόσο για έναν αθλητή όσο θέλουν», δήλωσε ο Lappartient στο κανάλι Sporza στο Βέλγιο. «Αυτό που αναφέρομαι είναι η θέσπιση ενός ανώτατου ορίου για τον προϋπολογισμό της ομάδας γενικά, πράγμα που σημαίνει ότι αν πληρώσετε κάποιον αθλητή με υψηλό μισθό, θα έχετε λιγότερα χρήματα για άλλους αθλητές. Αυτό σημαίνει ότι φυσικά θα έχετε τους ισχυρούς αναβάτες καλύτερα κατανεμημένους μεταξύ των διαφόρων ομάδων ». Ο Lappartient πήρε τη θέση από τον Brian Cookson μετά την εκλογή του για μια τετραετή θητεία τον Σεπτέμβριο. Αγωνίστηκε για την αποτροπή του μηχανικού ντόπινγκ στο επαγγελματικό πελοτόν. Απευθύνεται σε ένα θέμα το οποίο άλλοι ανέφεραν αρκετές φορές, συχνά αναφερόμενοι στην ομάδα Sky με αστέρες όπως ο Chris Froome, ο Geraint Thomas και ο Mikel Landa, ο οποίος θα ποδηλατήσει για την Movistar το 2018. «Αυτό που θέλει ο καθένας είναι ότι οι αγώνες είναι ελκυστικοί», πρόσθεσε ο Lappartient. «Οι άνθρωποι θέλουν να βλέπουν ανοικτούς αγώνες, αντί για αγώνες αποκλεισμένους από μια ομάδα με τους καλύτερους αναβάτες». Η προσπάθεια της Cannondale-Drapac, που αγωνίστηκε φέτος το καλοκαίρι απλά για να βρει 16 εκατομμύρια δολάρια για χρηματοδότηση για το 2018, τόνισε το θέμα. Στο άλλο άκρο του φάσματος, η Sky κυριαρχεί στο παιχνίδι του προϋπολογισμού, ξεκινώντας από 41 εκατομμύρια δολάρια το 2016. «Οι έχοντες και μη έχοντες έχουν μεγαλώσει τη διαφορά τους ακόμα περισσότερο», δήλωσε ο πρώην ιδιοκτήτης της HTC-Highroad Bob Stapleton. Ο Αμερικανός έτρεξε την επιτυχημένη ομάδα HTC-Highroad με τον Mark Cavendish και πολλά άλλα αστέρια, μέχρι να αδυνατήσει να βρει χορηγούς για να συνεχίσει την ομάδα για το 2012. Τώρα βρίσκεται στην επιτροπή διαχείρισης της UCI. «Έχετε μια μικρή ομάδα πλούτου και ομάδων που κυριαρχούν στο άθλημα και τον κύκλο εργασιών στις ομάδες μεσαίων και χαμηλότερων επιπέδων που δεν έχουν τα χρήματα. Νομίζω ότι πρέπει να ισορροπήσουμε τον ανταγωνισμό από την άποψη του τι χρειάζεται για να υπάρχει μια ανταγωνιστική ομάδα. Ακόμα και ο Alberto Contador είπε ότι τα ανώτατα όρια του προϋπολογισμού και τα ανώτατα όρια μισθών θα μπορούσαν να έχουν νόημα». Ο μισθός του Chris Froome είναι άγνωστος, αλλά οι εκτιμήσεις τον έχουν για πάνω από 5 εκατομμύρια δολάρια. Και άλλα αστέρια της Sky έχουν συμβόλαια εκατομμυρίων. «Είναι κατά κάποιον τρόπο ‘άδικη’η υποστήριξη που έχουμε γενικά στην Sky σε σύγκριση με μερικές ομάδες, αλλά αν πάρετε κάποια από αυτά μακριά, τότε γιατί οι ομάδες αγωνίζονται;» δήλωσε ο Froome αυτό το καλοκαίρι. «Γιατί προσπαθείτε να εργαστείτε σκληρότερα για να κερδίσετε μεγαλύτερους χορηγούς και περισσότερη υποστήριξη για να κερδίσετε περισσότερους αγώνες; Εάν το παίρνετε μακριά τότε θα γίνουμε σχεδόν κομμουνιστές. Δεν είμαστε;» Σε σύγκριση με τον υψηλότερο προϋπολογισμό της Sky, η γαλλική ομάδα FDJ έβαλε € 10 εκατομμύρια το 2016, η AG2R με τον Romain Bardet € 12 εκατομμύρια και την Trek-Segafredo επίσης € 12 εκατομμύρια.