Belgie Spirit – Ένα προσιτό ποδήλατο από τιτάνιο

Η Curve Cycling ξεκίνησε τη ζωή της ως μια μικρή επιχείρηση μεταξύ δύο φίλων που ποδηλατούσαν παρέα, του Steve Varga και του Jesse Carlsson. Ο Steve είχε ενδιαφέρον για την ανάπτυξη προϊόντων, ειδικά για τους τροχούς, και πέρασε πάνω από πέντε χρόνια διερευνώντας το φάσμα των στεφανιών από σύνθετα υλικά που προσφέρουν οι ασιάτες κατασκευαστές, πριν η Curve Cycling εξελίξει το πρώτο σετ τροχών το 2013.

Οι προσφορές της Curve εξελίχθηκαν από τότε, εν μέρει λόγω της αυξανόμενης συμμετοχής στην ανάπτυξη προϊόντων. Αρχικά, η εταιρεία προμηθευόταν στεφάνια από έναν αξιόπιστο προμηθευτή, ενώ αργότερα ήταν σε θέση να συνεργαστεί με έναν αξιόπιστο κατασκευαστή για την ανάπτυξη τροχών από ανθρακόνημα.

Λίγη ιστορία

Μετά από λίγο καιρό, η εταιρεία ενδιαφέρθηκε να προσθέσει ένα πλαίσιο στον κατάλογο της.

Το πρώτο πλαίσιο, που ονομάστηκε Grovel, ήταν μια μικρής κλίμακας δημιουργία, χρηματοδοτούμενη από το κοινό,  που στόχευε σε μια νέα αγορά, την gravel/adventure. Τα πρώτα κομμάτια του Grovel έγιναν όλα από χάλυβα, ένα οικονομικά προσιτό και στιβαρό υλικό που ταιριάζει στις απαιτήσεις της εκτός δρόμου ποδηλασίας. Όμως η Curve ήταν πεπεισμένη, ότι το τιτάνιο είχε περισσότερα να προσφέρει.

Τα επόμενα χρόνια, η εταιρεία διερεύνησε εργοστάσια και κατασκευαστές πλαισίων σε διάφορα μέρη του κόσμου, πριν συμφωνήσει με ένα κατασκευαστή πλαισίων στην Κίνα, ο οποίος ήταν σε θέση να καλύψει όλες τις ανάγκες της Curve.

Πλέον όλα τα πλαίσια στο τρέχον κατάλογο της Curve είναι τώρα κατασκευασμένα από τιτάνιο. Το Grovel έχει μεταμορφωθεί στο Grovel CXR, ένα ποδήλατο cyclocross, που βρίσκεται μεταξύ του Belgie, ενός πλαισίου δρόμου και το παντός εδάφους πλαίσιο  GMX.

Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε το Belgie Spirit, που προσφέρει στους αγοραστές ένα ποδήλατο δρόμου που μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου. Με άλλα λόγια, πρόκειται για ένα ποδήλατο δρόμου, που μπορεί να φιλοξενήσει ελαστικά μέχρι 35 mm.


Γιατί τιτάνιο;

 Το τιτάνιο έχει τη φήμη του ως εξωτικό υλικό λόγω, εν μέρει, του υψηλού κόστους του μετάλλου. Είναι επίσης πιο δύσκολο να το κατεργαστεί κανείς, σε σχέση με το χάλυβα, απαιτώντας εξειδικευμένα εργαλεία και συνθήκες συγκόλλησης, που όλα προσθέτουν στο κόστος του τελικού προϊόντος.

Για την εταιρεία, η πρόσθετη δαπάνη είναι δικαιολογημένη. «Το τιτάνιο απλά δουλεύει για μας ως τη βέλτιστη λύση», δήλωσε ο Adam Lana, εμπορικός διευθυντής και διευθυντής πωλήσεων της Curve. «Έχει τις καλύτερες ιδιότητες για όλους τους τύπους ποδηλασίας. Ο χάλυβας είναι πολύ κοντά, αλλά μειονεκτεί στο βάρος».

Υπάρχουν και άλλες πτυχές της ελκυστικότητας του τιτανίου, όπως η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που ο Lana θεωρεί ιδανική για την ποδηλασία τύπου endurance. Δίνει επίσης βαρύτητα στην ανθεκτικότητα του υλικού, το οποίο είναι αναμφισβήτητα πιο ισχυρό από τα σύνθετα υλικά, μιλώντας για ένα ποδήλατο που αντιμετωπίζει δύσκολο έδαφος.

Το πλαίσιο

Το Belgie Spirit κατασκευάζεται από κράμα τιτανίου βαθμού 9 που περιλαμβάνει 3% αλουμίνιο και 2,5% βανάδιο (γι ‘αυτό είναι επίσης γνωστό και ως “3 / 2,5”). Είναι ένα αποδεδειγμένο από το χρόνο κράμα, που χρησιμοποιείται ευρέως από κατασκευαστές πλαισίων. Ο λόγος γι’ αυτό, είναι η ευκολία συγκόλλησης αλλά και η διατήρηση υψηλής αντοχής, για την οποία είναι γνωστό το τιτάνιο.

Το εμπρόσθιο τρίγωνο του πλαισίου χρησιμοποιεί σωλήνα ενισχυμένης διατομής (butted tube), ενώ το οπίσθιο τρίγωνο χρησιμοποιεί σωλήνες κανονικής διατομής. Το κούτελο (σωλήνας κεφαλής), η μεσαία τριβή και τα και οι άκρες του πλαισίου (dropouts) είναι κατασκευασμένα από τιτάνιο βαθμού 9.

Το πλαίσιο διαθέτει μια μεσαία τριβή με σπείρωμα T47 και έναν υπερμεγέθη κούτελο διαμέτρου 44 χιλιοστών. Και τα δύο μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν ώστε να ταιριάζουν σε ένα ευρύ φάσμα δισκοβραχίονα και πιρουνιού, αντίστοιχα.

Το πλαίσιο είναι εφοδιασμένο με επίπεδη βάση για το πίσω δισκόφρενο με ρότορα 160 χιλιοστών και ένα άξονα 12 χιλιοστών για τον πίσω τροχό (δεν υπάρχει δηλαδή το κλασικό μπλοκάζ). Όσον αφορά τη συμβατότητα, το Belgie Spirit προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: το ένα για να ταιριάζει σε μηχανικές σειρές και το άλλο για ηλεκτρονικές σειρές.

Ευελιξία

Η συνεργασία με έναν κατασκευαστή πλαισίων προσφέρει κάποια ευελιξία, ώστε οι αγοραστές να μπορούν να επιλέξουν να προσθέσουν αναμονές για σχάρες και φτερά.

Το πλαίσιο συνδυάζεται με ένα πιρούνι από ανθρακόνημα. Όπως και το πλαίσιο, παρέχει ένα επίπεδο στήριγμα για το μπροστινό δισκόφρενο και χρησιμοποιεί επίσης άξονα 12 χιλιοστών. Υπάρχει επίσης εσωτερική δρομολόγηση για τον εύκαμπτο σωλήνα του δισκοφρένου.

Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά συμβαδίζουν με ένα «all-road» ποδήλατο και υπάρχει αρκετός χώρος για ελαστικά μεγέθους 35 χιλιοστών. Στον πυρήνα του, όμως, το Belgie Spirit είναι ένα ποδήλατο δρόμου ειδικά σχεδιασμένο για τροχούς 700C και ελαστικά που κυμαίνονται από 25 – 32 χιλιοστά. Για όσους θέλουν ή χρειάζονται μεγαλύτερα ελαστικά, η Curve πιστεύει ότι το Grovel CXR είναι μια καλύτερη επιλογή.

Το πλαίσιο πλαισίου Belgie Spirit διατίθεται σε έξι μεγέθη, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:

Το Belgie Spirit παρέχεται σε ένα σε μεγάλο βαθμό σε ημιτελή κατάσταση, αφήνοντας σε κοινή θέα το ακατέργαστο τιτάνιο για ένα εξωτικό αποτέλεσμα. Το παλουκόσελο και ο σφιγκτήρας τιτανίου, προσθέτουν περαιτέρω στην εξωτική αίσθηση του ποδηλάτου, η οποία δεν αντιπροσωπεύεται από την σχετικά μέτρια τελική τιμή.

Βάρος

Το πλαίσιο 54 εκατοστών, ζυγίζει 1.630 γραμμάρια χωρίς τον σφιγκτήρα και το παλουκόσελο, ενώ το άκοπο πιρούνι ζυγίζει 408 γραμμάρια. Πρόκειτα για αξιοπρεπή νούμερα, μια και μιλάμε για ένα μεταλλικό σκελετό.

Μετά τη συναρμολόγησή με τη σειρά SRAM Red eTap HRD και βατόμετρο Quarq DZero , με τροχούς αλουμινίου Grav AL της Curve, τιμόνι αλουμινίου 3T και σέλα Fabric, το τελικό βάρος του ποδηλάτου ήταν περίπου 8.6 κιλά, χωρίς πεντάλ ή παγουροθήκες, ανάλογα και με τα ελαστικά που έχουν τοποθετηθεί.

Για άλλη μια φορά, ένα ακόμα αξιοπρεπές αποτέλεσμα για ένα ποδήλατο που ουσιαστικά αποφεύγει τα σύνθετα υλικά.

Τιμή

Με την τελική τιμή (μαζί με τροχούς και τιμόνι) να κυμαίνεται στα 2.300 ευρώ, το Belgie Spirit είναι αρκετά οικονομικό. Η Curve, συμπεριλαμβάνει ένα σετ ποτηριών λαιμού, ένα παλουκόσελο τιτανίου, έναν σφιγκτήρα τιτανίου και δύο άξονες (για τους τροχούς), μαζί με κάθε πλαίσιο και πιρούνι. Επίσης περιλαμβάνεται στο Belgie Spirit η εγγύηση εφ’ όρου ζωής (συγκεκριμένα για 37 χρόνια) για το πλαίσιο και η 5ετής εγγύηση για το πιρούνι.

Ο χρόνος για οποιαδήποτε παραγγελία είναι γενικά 6-8 εβδομάδες, και η περίοδος αυτή θα αυξηθεί για εκείνους που προσθέτουν πρόσθετες επιλογές ή επιδιώκουν μια προσαρμοσμένη κατασκευή ποδηλάτων.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Spirit Belgie και όλες τις προσφερόμενες επιλογές, επισκεφθείτε την Curve Cycling.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

A journey beyond – Βίντεο

Ο Marc Maurer ποδηλάτησε 5600 χλμ, ξεκινώντας από την Κωνσταντινούπολη, διασχίζοντας τον Κ…