Share on Facebook Share on Twitter Πλέον, μετά το φθινόπωρο και ο χειμώνας και η άνοιξη έχουν αρκετές βροχερές μέρες. Και αν είναι Κυριακή πρωί και ετοιμαζόμαστε για την μεγάλη μας βόλτα, ενώ βλέπουμε απειλητικά σύννεφα, τι θα πρέπει να κάνουμε; Ας δούμε μερικές συμβουλές, που θα ήταν καλό να ακολουθούμε: Να αποδεχτούμε ότι πρόκειται να βραχούμε Μπορεί να ακούγεται ανόητο, αλλά θα πρέπει να προετοιμαστούμε ψυχολογικά. Να αποδεχτούμε ότι θα μουσκέψουμε, ότι τα πόδια μας θα είναι συνεχώς υγρά, ότι θα γεμίσουμε από την λάσπη του δρόμου (εμείς και το ποδήλατο), ότι δεν θα βλέπουμε καλά πίσω από την ρόδα που ακολουθούμε. Το κόλπο είναι να περάσουν τα πρώτα 30 λεπτά. Μετά το σώμα μας αρχίζει και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα. Και αν δεν αισθανόμαστε καλά, ας σκεφτούμε το διάλειμμα με τον ζεστό καφέ που μας περιμένει σε μερικά χιλιόμετρα. «Δεν υπάρχει κακός καιρός, μόνο κακός εξοπλισμός» Όσο και αν έχουμε σκληραγωγηθεί σε εξωτερικές συνθήκες, αν το σώμα μας παλεύει να κρατηθεί ζεστό, αυξάνουμε τις πιθανότητες να αρρωστήσουμε. Γι’ αυτό είναι συνετό να ντυνόμαστε ανάλογα, αν περιμένουμε βροχή στην προπόνηση μας. Φτερά: Μπορεί να μην δείχνουμε Pro, αλλά τα φτερά που περικλείουν τους τροχούς, είναι ο καλύτερος τρόπος να κρατηθούμε στεγνοί. Παράλληλα, το ποδήλατο μας προστατεύεται από τη λάσπη του δρόμου. Θα πρέπει να προσέξουμε, αν φοράμε φαρδιά ελαστικά (25-28 χιλιοστά) αν υπάρχει χώρος (clearance) για να χωρέσουν τα φτερά. Φτερό ανάγκης: Είναι το μικρό πρόσθετο φτερό, που τοποθετούμε κάτω από την σέλα μας. Αν και δεν θα μας βοηθήσει να παραμείνουμε στεγνοί, τουλάχιστον θα κρατήσει στεγνά τα οπίσθια μας – εξού και η ονομασία του ass saver. Επίσης, βοηθά να μειωθεί το σπρέι που παράγει ο πίσω τροχό μας. Οπότε ο φίλος που ακολουθεί, θα μας ευχαριστεί αργότερα στον καφέ! Καλύμματα: Στην περίπτωση βροχής, καλύπτουμε τα παπούτσια μας με αδιάβροχα καλύμματα (συνήθως από νεοπρένιο). Προσέχουμε ώστε να είναι εφαρμόζουμε όσο το δυνατόν καλύτερα στο επάνω μέρος, γιατί από εκεί μπαίνει πάντα το νερό. Αδιάβροχο: Σε σταθερή βροχή, ένα αδιάβροχο μπουφάν είναι απαραίτητο. Υπάρχει μια τεράστια ποικιλία στην αγορά. Αυτό που θα θέλαμε, είναι ένα λεπτό αδιάβροχο, που εύκολα τοποθετείται στην πίσω τσέπη, για όταν είναι απαραίτητο. Επίσης, θα πρέπει να έχει αρκετή διαπνοή (συνήθως με ανοίγματα κάτω από τις μασχάλες), γιατί θα αρχίσουμε να ιδρώνουμε γρήγορα. Καπελάκι ποδηλασίας: Το γείσο του θα μας βοηθήσει ώστε η βροχή να μην κατεβαίνει τόσο στο πρόσωπο μας. Αδιάβροχα γάντια: Συνήθως τα αντιανεμικά γάντια, είναι ως ένα βαθμό αδιάβροχα αν και σε συνεχόμενη βροχή θα μουσκέψουν. Μόνο σε πραγματικά κρύες και υγρές μέρες, χρησιμοποιούμε αδιάβροχα γάντια (γιατί είναι πολύ ζεστά και ιδρώνουν τα χέρια μας). Συμβουλή: Αν περιμένουμε βροχή στην προπόνηση, βάζουμε τα λεφτά και το κινητό μας, μέσα σε μια πλαστική αδιάβροχη τσάντα, όπως αυτές της μίας χρήσης. Εάν δεν είμαστε στεγνοί, ας είμαστε ζεστοί Σώμα: Είναι πολύ σημαντικό να διατηρήσουμε το σώμα μας ζεστό και το να ντυθούμε με στρώματα θα βοηθήσει. Προτιμάμε ένα μάλλινο εσώρουχο (merino) για να μας κρατήσει ζεστούς. Επίσης ένα ελαφρύ αντιανεμικό θα κάνει τη δουλειά του, εκτός αν έχουμε ένα τζάκετ με μερική αδιαβροχοποίηση. Χέρια και πόδια: Αν δεν φοράμε αδιάβροχα γάντια, τότε μπορούμε να φορέσουμε λεπτά μάλλινα γάντια, μέσα από ατα αντιανεμικά γάντια. Για τα πόδια, επίσης οι κάλτσες από μαλλί θα μονώνουν τα πόδια μας, ακόμα και όταν είναι μούσκεμα. Να βλέπουμε και να μας βλέπουν Γυαλιά: Έχει έρθει η ώρα να φορέσουμε εκείνους τους διάφανους φακούς, που κρατάμε τόσο καιρό στη θήκη των γυαλιών μας. Αν δεν έχουμε διάφανους, τότε σίγουρα θα έχουμε πορτοκαλί ή κίτρινους φακούς. Στην περίπτωση, που δεν έχουμε άλλους φακούς, ΔΕΝ έχουμε τα σωστά ποδηλατικά γυαλιά. Ορατότητα: Σε βροχερές συνθήκες, οι υπόλοιποι οδηγοί θα δυσκολεύονται να μας δουν. Οπότε φοράμε το αντανακλαστικό μας γιλέκο και έχουμε φώτα πάνω στο ποδήλατο μας (άσπρο εμπρός/κόκκινο πίσω) που αναβοσβήνουν. Προσοχή στους ολισθηρούς δρόμους Κομμάτια ουράνιου τόξου: Έτσι λέγονται οι αντανακλάσεις από την άσφαλτο, όταν το νερό συναντά πετρέλαιο ή λάδι. Αυτό λοιπόν είναι κάτι που πρέπει να αποφεύγουμε άμεσα, γιατί γλιστράει πάρα πολύ. Επίσης, η άσφαλτος γλιστράει αμέσως όταν ξεκινά η βροχή, όταν η σκόνη που περιέχει μετατρέπεται σε λεπτή λάσπη. Ολισθηρές επιφάνειες: Αποφεύγουμε βαμμένα σήματα στο δρόμο, καλύμματα αποχέτευσης, μεταλλικές επιφάνειες και υγρά φύλλα. Συσσωρευμένα νερά: Ενώ έχει πλάκα (ίσως) να περνάμε από πάνω τους, καλύτερα να τα αποφεύγουμε γιατί μπορεί να κρύβουν κάποια λακκούβα. Στροφές: Φυσικά κινούμαστε με μικρότερες ταχύτητες, απ’ ότι στο στεγνό και αποφεύγουμε να πλαγιάζουμε το ποδήλατο. Αντιθέτως, ρίχνουμε το βάρος μας στο εξωτερικό πεντάλ και παραμένουμε κεντραρισμένοι πάνω από το πίσω ελαστικό μας. Μειώνουμε την πίεση των ελαστικών μας (5-10 psi), για να αυξηθεί η πρόσφυση. Καθόμαστε: Ειδικά στις αναβάσεις με βροχή, το πίσω ελαστικό θα γλιστράει. Οπότε αποφεύγουμε το ορθοπέταλο και μεταφέρουμε το βάρος προς τα πίσω, με το να καθόμαστε πίσω στη σέλα. Σωστή διαδρομή: Σε μια μέρα που θα είναι βροχερή, αποφεύγουμε τις αναβάσεις και τις αναπόφευκτες καταβάσεις. Θα ιδρώνουμε στην αρχή και μετά θα παγώσουμε. Προτιμάμε ρολαριστές διαδρομές. Φρενάρισμα: Το φρενάρισμα στη βροχή θα πρέπει να είναι ήπιο και συνεχόμενο. Αποφεύγουμε τα δυνατά φρεναρίσματα, γιατί αποσυντονίζουν την ισορροπία του ποδηλάτου. Είναι καλό να ακουμπάμε τακτικά τα τακάκια στη στεφάνη (χωρίς να φρενάρουμε), απλά για να τα κρατάμε σε κάποια θερμοκρασία για όταν τα χρειαστούμε. Ένα καθαρό ποδήλατο είναι ένα ασφαλές ποδήλατο Αλυσίδα: Λιπάνουμε την αλυσίδα με αδιάβροχο λιπαντικό. Πλαίσιο: Το ποδήλατό μας θα χρειαστεί περισσότερη προσοχή αφού εκτεθεί σε νερό και λάσπη. Μετά από μια ιδιαίτερα βρεγμένη βόλτα, δίνουμε στο ποδήλατό μας ένα γρήγορο ξέβγαλμα, για να φύγει η περισσότερη βρωμιά και μετά σκουπίζουμε με μια πετσέτα ή υγρά μαντηλάκια.