Όλοι όσοι παρακολουθούμε τους μεγάλους Γύρους, συχνά αναρωτιόμαστε τι χρειάζεται να τρώνε οι αθλητές, για να αντέχουν τις μεγάλες καταπονήσεις ενός δύσκολου ημερήσιου εταπ.

Ξέρουμε ότι κάθε pro tour ομάδα έχει τον δικό της σεφ, που φτιάχνει ειδικά γεύματα, ενώ βλέπουμε στους σταθμούς ανεφοδιασμού να τους προμηθεύουν με τα περίφημα musettes.

Tour de France - Πώς διατρέφονται οι αθλητές;

Στατιστικά

Κάθε αθλητής που θα τερματίσει το Tour de France θα κάψει περίπου 140.000 θερμίδες κατά τη διάρκεια των 21 ημερών του αγώνα. Αυτή η ποσότητα θερμίδων είναι ισοδύναμη με περίπου 275 Big Mac ή 114 κιλά μπριζόλας ή 56 κιλά  παγωτού, ανάλογα τι προτιμάτε.

Κάθε εταπ απαιτεί περίπου 5.000 – 8.000 θερμίδες για να ολοκληρωθεί, ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας του. Για να το βάλουμε στη δική μας προοπτική, μια 3ωρη προπόνηση βάσης, χωρίς ιδιαίτερη ένταση απαιτεί περίπου 1500 θερμίδες. Αν η 3ωρη προπόνηση είναι σκληρή θα ανέβουμε στις 2500 θερμίδες.

Οι περισσότερες από τις θερμίδες του εταπ, καταναλώνονται με την μορφή υδατανθράκων. Για έναν αθλητή 70 κιλών , αυτό θα αντιστοιχούσε σε 1.400 γραμμάρια. Θα χρειαστεί να φάμε περίπου 55 μπανάνες σε μια μέρα, για να πάρουμε τόσους πολλούς υδατάνθρακες.

Και πρέπει επίσης να ενυδατώνονται καλά, γεγονός που σημαίνει έως 10 λίτρα υγρών την ημέρα.

Αυτοί είναι μερικοί εντυπωσιακοί αριθμοί, αλλά ποια είναι τα πραγματικά τρόφιμα που καταναλώνουν οι κορυφαίοι αθλητές στο Tour de France;

09:00 Πρωινό

Tour de France - Πώς διατρέφονται οι αθλητές;

Ένα μπολ με βρώμη, καρύδια, μια μεγάλη ομελέτα, τρία σάντουιτς με τυρί και ζαμπόν, 100 γραμμάρια  ζυμαρικά, 1 φλιτζάνι γιαούρτι, 500 ml smoothie φρούτου, 1 ποτήρι χυμό μήλου, 1 καφέ.

Όλα τα παραπάνω, αποτελούν πρωινό για έναν μόνο ποδηλάτη του Tour de France.

10:30 Πρόγευμα σνακ

Μήλο, μπανάνα, μια χούφτα καρύδια, 2 ενεργειακές μπάρες, πολύ νερό, 1 καφές. Η χρησιμότητα του πρωινού και του προγεύματος, είναι να «στοκάρουν» οι αθλητές θερμίδες πριν τον αγώνα, για να μειώσουν την ανάγκη για θερμιδική πρόσληψη όταν βρίσκονται στο ποδήλατο.

12:00 Διατροφή για το εταπ

Δύο κρουασάν με μαρμελάδα και ζαμπόν, 7 ενεργειακές μπάρες, 2 τζελάκια, 2 κουτιά coca cola, 6 παγούρια με ηλεκτρολύτες.

Οι ενεργειακές μπάρες είναι αποτελεσματικές στην αναπλήρωση της ενέργειας, αλλά οι διατροφολόγοι συνήθως περιλαμβάνουν και κάποια πραγματικά τρόφιμα όπως κρουασάν, έτσι ώστε οι ποδηλάτες να έχουν έναν ευκολότερο τρόπο να πάρουν όλες αυτές τις θερμίδες.

17:00 Αποκατάσταση μετά το εταπ

Ένα κομμάτι κοτόπουλου, 200 γραμμάρια ρύζι, 500 ml smoothie από φρούτα και λαχανικά, 2 καφέδες. Ένα γεύμα με καλή πηγή πρωτεΐνης μετά τον αγώνα είναι πολύ σημαντικό για να βοηθήσει τους ποδηλάτες να βγουν από τον καταβολισμό και να αρχίσουν να επανέρχονται αποτελεσματικά.

20:00 Δείπνο

Tour de France - Πώς διατρέφονται οι αθλητές;

Μία μεγάλη μπριζόλα μοσχάρι, 150 γραμμάρια ζυμαρικών, 1 φλιτζάνι γιαούρτι, 500 ml χυμό λαχανικών, 2 καφέδες.

Ναι, πίνουν πολύ καφέ. Όπως ξέρουμε, μπορεί να βελτιώσει την απόδοση και φυσικά δεν είναι απαγορευμένη ουσία.

23:00 Βραδινό σνακ

Ένα φλιτζάνι γιαούρτι με δημητριακά, μια χούφτα καρύδια, 1 φρούτο. Το σώμα των αθλητών συνεχίζει να καίει θερμίδες, ώρες μετά από μια σκληρή προπόνηση όπως είναι ένα εταπ του Tour de France.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να διατηρείται η τροφοδοσία ακόμα και αργά το βράδυ.

Νομίζω ότι πήραμε μια ιδέα….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Πώς να τρέχουμε πιο γρήγορα – Βασικός οδηγός

Αν είμαστε αρχάριοι στο τρέξιμο, ο πρώτος στόχος μας είναι συνήθως να τερματίσουμε μια νέα…