Share on Facebook Share on Twitter Ποδηλατικές εξελίξεις μέσα στο 2018 Στον συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο του ποδηλάτου υπάρχουν πάντα συναρπαστικές αλλαγές. Συνεχώς, κάποια νέα εφεύρεση και καινοτομία κάνει την εμφάνιση της, ανεξάρτητα αν θα επικρατήσει τελικά ή όχι. Μερικά πράγματα άρχισαν να εφαρμόζονται μέσα στο 2017 – όπως τα δισκόφρενα σε ποδήλατα δρόμου – και άλλα, έχουν από καιρό δρομολογηθεί. Επομένως, στην χρονιά που θα ακολουθήσει, κάποιες από τις υπάρχουσες τάσεις θα εδραιωθούν καλύτερα. Επαγγελματική χρήση δισκοφρένων Αν και τα δισκόφρενα υπάρχουν στην αγορά για πάρα πολύ καιρό, και είναι δημοφιλή, υπάρχει ακόμα περιθώριο επέκτασης: Το επαγγελματικό πελοτόν. Το 2017 ήταν και πάλι μια ταραχώδης χρονιά για τα δισκόφρενα, με την UCI να τα δοκιμάζει, πριν το ατύχημα του Owain Doull στο Γύρο του Ντουμπάι. Παρόλα αυτά, με τις πιέσεις από την ποδηλατική βιομηχανία να μεγαλώνουν, τα δισκόφρενα να καλωσορίζονται για το 2018, προς το παρόν σε τοπικό επίπεδο. Προβλέπεται λοιπόν, ότι πολλοί επαγγελματίες θα τα χρησιμοποιούν στις προπονήσεις τους. Μεγαλύτερη εξειδίκευση των ηλεκτρονικών ποδηλάτων Το 2017, παρουσιάσαμε το Pinarello Nytro και το Bianchi e Allroad, δύο ηλεκτρονικά ποδήλατα που απλά δεν έμοιαζαν με τα υπόλοιπα. Η καλύτερη εμφάνιση είναι το αποτέλεσμα της καινοτομίας μπαταριών και κινητήρων. Η μπαταρία και στα δύο μοντέλα είναι τοποθετημένη στο εσωτερικό του κάτω σωλήνα. Και τα δύο ποδήλατα ανοίγουν το δρόμο για το πώς πρέπει να δούμε τα ηλεκτρονικά ποδήλατα, ειδικά αν θέλουν να κερδίσουν ευρύτερη απήχηση. Περισσότερα έξυπνα προπονητήρια Τα έξυπνα προπονητήρια έχουν πραγματικά απογειωθεί φέτος, παρέχοντας πολύ ρεαλιστικές δυνατότητες – όπως αλλαγή κλίσης του ποδηλάτου μας σε πραγματικό χρόνο. Στο τέλος του έτους, η Wahoo παρουσίασε το Wahoo Kickr Climb, δείχνοντας μας τι να περιμένουμε από την επόμενη γενιά προπονητηρίων. Ένα ποδήλατο για πολλές χρήσεις Πολλές εταιρείες πλέον, σκέφτονται πώς να καλύψουν την αυξανόμενη ανάγκη του κοινού, για προϊόντα που μπορούν να τα κάνουν όλα. Για παράδειγμα, παρουσιάσαμε την εταιρία Praxis Works, που έβγαλε στην αγορά δισκοβραχίονα sub compact, που εξοπλίζει ποδήλατα τύπου adventure αλλά και δρόμου. Φυσικά σχεδόν όλες οι νέες σειρές μετάδοσης, παρέχουν ένα κωδικό με χρήση δισκόφρενων. Επίσης, εταιρείες βγάζουν τα νέα μοντέλα τους με στάνταρ ελαστικά 28 χιλιοστών, όπως το Trek Emonda, που σύμφωνα με την εταιρεία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σαν ποδήλατο gravel. Η μεγάλη χρονιά των tubeless ελαστικών Όπως και τα δισκόφρενα, το 2017 ήταν ένας σπουδαίος χρόνος για τα ελαστικά και τους τροχούς tubeless. Παρουσιάσαμε πρόσφατα την ιστορία του συστήματος UST της Mavic. Και φυσικά, υπάρχουν ήδη στην αγορά πολλοί άλλοι κατασκευαστές που παρέχουν τροχούς tubeless ready. Αλλά, μέχρι τώρα, οι περισσότεροι άνθρωποι – τόσο ερασιτέχνες όσο και επαγγελματίες – έχουν αρνηθεί να αλλάξουν τα ελαστικά με σαμπρέλα. Ιδιαίτερα, οι επαγγελματίες χρησιμοποιούν ακόμα ελαστικά tubular. Ωστόσο, οι πιθανότητες αυξάνονται για την επόμενη μας αγορά τροχών να είναι τροχοί tubeless ready.Οπότε, με αρκετή ασφάλεια, μπορούμε να πούμε ότι το 2018 τα συστήματα τροχών tubeless θα αυξήσουν το μερίδιο τους, τόσο στην ερασιτεχνική όσο και στην επαγγελματική αγορά.