Η χειμερινή περίοδος είναι η εποχή των ιώσεων και όταν αρρωστήσουμε, η προπόνηση μας υποφέρει. Χρειάζεται χρόνος και ενέργεια για να ανακάμψουμε από κρύωμα ή γρίπη.

Έτσι, το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να αποφύγουμε την εποχή της γρίπης. Ωστόσο, δεν ζούμε σε μια γυάλα και είμαστε συνεχώς εκτεθειμένοι σε λοιμώξεις.

Το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι εδώ για να μας προστατεύσει από το να αρρωστήσουμε.

Ωστόσο, μετά από έντονη προπόνηση, το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι καταβεβλημένο και δεν μπορεί να μας προστατεύσει επαρκώς, όπως συνήθως.

Υπάρχει λοιπόν ένα «ανοιχτό παράθυρο» από 3 έως 72 ώρες, όταν το σώμα μας είναι πιο ευαίσθητο σε λοιμώξεις και ασθένειες.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι πολύ σημαντικό να έχουμε επαρκή  αποκατάσταση και να φροντίζουμε σωστά το σώμα μας, ειδικά μετά από μια σκληρή προπόνηση.

Βασικές συμβουλές μείωσης κινδύνου

Ακολουθώντας τις παρακάτω απλές συμβουλές, κλείνουμε το «ανοικτό παράθυρο» και μειώνουμε κατά πολύ τις πιθανότητες να αρρωστήσουμε:

  • Καταναλώνουμε ένα γεύμα από θρεπτικά τρόφιμα – αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα
  • Διατηρούμε το σώμα μας σωστά ενυδατωμένο
  • Διατηρούμε τα επίπεδα των βιταμινών και των ανόργανων συστατικών (ιδιαίτερα των βιταμινών C, D και του ψευδαργύρου). Η λήψη κάποιας πολυβιταμίνης είναι επίσης μια καλή ιδέα
  • Παίρνουμε αρκετή ανάπαυση και αποκατάσταση μετά από σκληρές προπονήσεις
  • Κοιμόμαστε αρκετά το βράδυ (τουλάχιστον 7-8 ώρες)
  • Διαχειριζόμαστε (όσο μπορούμε) το άγχος. Το άγχος είναι εξίσου δύσκολο για το ανοσοποιητικό σύστημα, όσο οι σκληρές προπονήσεις
  • Αποφεύγουμε να μοιραζόμαστε φαγητό ή ποτό
  • Αποφεύγουμε (όσο μπορούμε) την επαφή με άρρωστα άτομα
  • Κρατάμε απόσταση από το βήξιμο και το φτάρνισμα των γύρω ανθρώπων
  • Αποφεύγουμε να αγγίζουμε τα μάτια, τη μύτη και το στόμα με τα χέρια μας
  • Έχουμε μαζί μας ένα απολυμαντικό χεριών για να κρατάμε τα χέρια μας καθαρά (το κανονικό και λεπτομερές πλύσιμο των χεριών θα μειώσει τις πιθανότητες μόλυνσης)
  • Πλένουμε (πάντα!) τα χέρια μας πριν από το φαγητό ή μετά από επαφή με άλλους ανθρώπους και δημόσιους χώρους
  • Οι ξηρές βλεννώδεις μεμβράνες (στη μύτη και στο λαιμό) διευκολύνουν επίσης τα βακτήρια και τους ιούς να διεισδύσουν στο ανοσοποιητικό μας σύστημα. Για το λαιμό μας βοηθάει η επαρκής ενυδάτωση. Για τη μύτη, μπορούμε να χρησιμοποιούμε ένα σπρέι ή κρέμα, ειδικά σε ξηρό και κρύο κλίμα
  • Αποφεύγουμε την υπερπροπόνηση και γενικά την υπερβολική κόπωση. Ακολουθούμε απλά το προπονητικό μας πλάνο ή επικοινωνούμε με τον προπονητή μας με τα πρώτα σημάδια κόπωσης ή ασθένειας.
  • Τέλος, ακολουθουμε τα ανάλογα άρθρα για το ρουχισμό των άκρων και του κορμού μας, ώστε να διατηρούμε το σώμα μας σε σωστή θερμοκρασία, κατά τη διάρκεια της προπόνησης.
Μένουμε υγιείς!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Προκήρυξη – 2η ανάβαση Λάλα «Σπύρος Σταθόπουλος»

Ο «ΦΙΛΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΠΥΡΓΟΥ» διοργανώνει ποδηλατικό διασυλλογικό αγώνα στο Λάλα  Ηλείας …