Φτάνουμε στo τρίτο και τελευταίο άρθρο μας για τους τροχούς από σύνθετα υλικά. Στο πρώτο μας άρθρο εξετάσαμε την εξέλιξη της αγοράς, ενώ στο δεύτερο άρθρο εξετάσαμε θέματα όπως δύναμη, απόδοση και ανθεκτικότητα.

Εδώ προχωράμε εξετάζοντας εναλλακτικές λύσεις και την γενικότερη εξέλιξη της αγοράς.

Λαμβάνοντας υπόψη τις εναλλακτικές λύσεις

Ενώ οι τροχοί από ανθρακόνημα γνωρίζουν διθυραμβικές κριτικές, αυτό δεν σημαίνει ότι θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες κάθε αναβάτη. Για παράδειγμα, τα σύνθετα υλικά είναι τελείως άσχετα με τους χομπίστες που έχουν έναν σφιχτό προϋπολογισμό.

Οι τροχοί αλουμινίου κυριαρχούν σε αυτή την κατηγορία και η συμβουλή μου είναι να επιλέξετε τον ελαφρύτερο τροχό με τα φαρδύτερα στεφάνια, που μπορείτε να αντέξετε οικονομικά.

Για εκείνους που προτιμούν την ευελιξία ενός χαμηλού προφίλ, το αλουμίνιο κυριαρχεί έναντι του ανθρακονήματος, καθώς οι τροχοί παραμένουν αρκετά ανταγωνιστικοί με βάση το βάρος, προσφέρουν ανώτερο φρενάρισμα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς φόβο υπερθέρμανσης (τα στεφάνια άνθρακα είναι ιδιαίτερα επιρρεπή σε υπερθέρμανση από τα φρένα).

Η αξία των τροχών από ανθρακόνημα ΙII – Οικονομικοί τροχοί

Η ελκυστικότητα των σύνθετων υλικών αυξάνεται με το ύψος του προφίλ του στεφανιού. Ωστόσο, οι υβριδικοί τροχοί αλουμινίου/άνθρακα όπως η νέα σειρά C40, C50 και C60 της σειράς Shimano, σειρά Hed’s Jet και η σειρά Hadron της Swiss Side είναι σε θέση να ταιριάζουν με το βάρος και την απόδοση ενός τροχού από ανθρακόνημα, χωρίς τον κίνδυνο υπερθέρμανσης.

Τι γίνεται με τα οικονομικά στεφάνια και τροχούς από ανθρακόνημα;  

Αν ψάξουμε στο διαδίκτυο, θα βρούμε στεφάνια και τροχούς από κινέζους κατασκευαστές. Επίσης, θα βρούμε και τροχούς φασόν, δηλαδή τροχούς με την επωνυμία μιας εταιρίας, που έχουν κατασκευαστεί (πιθανότατα) στην Ασία. Θεωρητικά, αυτά τα προϊόντα ταιριάζουν με άλλα προϊόντων επώνυμων εταιριών.

Αυτό όμως που λείπει είναι η εξυπηρέτηση μετά την πώληση και μια σημαντική εγγύηση. Στη χειρότερη περίπτωση, το στεφάνι μπορεί να έχει φυσαλίδες αέρα, που μπορεί να οδηγήσουν  σε κατάρρευση του υλικού με τη χρήση. Αυτά τα ελαττώματα είναι αόρατα στο γυμνό μάτι, οπότε δεν υπάρχει τρόπος να διακρίνουμε ένα ελαττωματικό προϊόν.

Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα τα οικονομικά προϊόντα είναι ελαττωματικά. Στην πραγματικότητα, ο κίνδυνος φυσαλίδων ισχύει για όλες τις μάρκες σύνθετων τροχών. Η διαφορά είναι ότι οι καθιερωμένοι κατασκευαστές συνήθως βασίζονται σε αδιάβλητες διαδικασίες παραγωγής και διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου, για τον μετριασμό αυτού του κινδύνου.

Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι τροχοί χαμηλού κόστους κατασκευάζονται ελλείψει τέτοιων προφυλάξεων; Όχι καθόλου, αλλά οι καταναλωτές δεν έχουν κανένα τρόπο να γνωρίζουν τι παίρνουν, ανεξάρτητα από το αν πληρώνουν ακριβά ή φθηνά.

Η αγορά τροχών άνθρακα γίνεται ολοένα και ευρύτερη

Η αγορά τροχών από ανθρακόνημα ακολούθησε την ίδια τάση με τα ποδήλατα από ανθρακόνημα. Καθώς πέρασε ο καιρός, εναλλακτικές λύσεις με χαμηλότερες τιμές εμφανίστηκαν από νέες εταιρίες, ενώ οι ηγέτες της αγοράς δεν μειώσαν τις τιμές τους.

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η αύξηση της ασιατικής παραγωγής έχει δώσει στους καταναλωτές οικονομικότερους τροχούς, αλλά οι περισσότεροι δημιουργήθηκαν για να ανταγωνίζονται πιο ακριβές μάρκες.

Τώρα οι τροχοί χαμηλού κόστους έχουν αρχίσει να εμφανίζονται μεταξύ των αποθεμάτων μερικών γνωστών διαδικτυακών εμπόρων λιανικής πώλησης, όπως στα Wiggle και Chain Reaction Cycles. Καμία από τα παραπάνω καταστήματα δεν ανταγωνίζεται τους ηγέτες της αγοράς, απλά προσελκύει νέο κοινό, με αυτό που θα μπορούσε να περιγραφεί καλύτερα ως εισαγωγικά προϊόντα.

Πριν από δεκαπέντε χρόνια, η ιδέα ενός οικονομικού τροχού από ανθρακόνημα θα φαινόταν γελοία. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν περισσότερα από αυτά τα προϊόντα θα εμφανιστούν στο επόμενο έτος ή δύο, αλλά μάλλον θα λειτουργήσουν για να αυξήσουν τη γενική έλξη των τροχών.

Τελικές σκέψεις

Πριν μερικά χρόνια, όταν οι τροχοί από ανθρακόνημα έκαναν την δυναμική τους εμφάνιση, είχαν πολλά να προσφέρουν στον καταναλωτή, ιδιαίτερα σε αθλητές με προσανατολισμό την απόδοση. Η λογική αυτή δεν έχει αλλάξει, και μάλιστα, με την εισαγωγή ποδηλάτων με δισκόφρενα και με όλο και μεγαλύτερο αριθμό προϊόντων με χαμηλότερες τιμές, βλέπουμε ότι η ζήτηση θα αυξάνεται.

Τώρα είναι εφικτό και για τους χομπίστες, να αγοράσουν ένα ζευγάρι από στεφάνια άνθρακα μεσαίου προφίλ για καθαρά αισθητικούς λόγους. Το γεγονός ότι ένας μεγάλος κατασκευαστής –όπως η Giant- καθορίζει τους δικούς του τροχούς από ανθρακόνημα για ποδήλατα μέσου επιπέδου (τόσο δρόμου όσο και βουνού) είναι ένα άλλο σίγουρο σημάδι για το πού κατευθύνεται η βιομηχανία. Με λίγα λόγια, αυτό που ήταν κάποτε «εξωτικό», γίνεται συνηθισμένο.

Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι μας θα αναγκαστούμε να αγοράσουμε τροχούς από ανθρακόνημα. Φυσικά, αν έχουμε εγχώριους κατασκευαστές τέτοιων τροχών σε λογικές τιμές, γιατί όχι;

Τουλάχιστον, οι τροχοί αλουμινίου θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν ποδηλάτες με σφιχτό προϋπολογισμό και όσο παραμένουν τα κανονικά φρένα, θα υπάρχει πάντα ένα ισχυρό επιχείρημα για τα στεφάνια αλουμινίου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Ποιος είναι ο πιο ενοχλητικός τύπος ποδηλάτη;

Είναι πλέον κοινή γνώση, ότι όλοι όσοι ποδηλατούν, δεν έχουν απαραίτητα τους σωστούς τρόπο…