Οι περισσότεροι από εμάς πιστεύουμε ότι το να ανηφορίζεις καλά, είναι ένα μαγικό πράγμα που μόνο οι αδύνατοι άνθρωποι μπορούν να κάνουν. Αυτή είναι μια εσφαλμένη αντίληψη. Ο καθένας μπορεί να μάθει να ανηφορίζει! Ο καθένας που του αρέσει να ποδηλατεί.

Φυσικά, το να ανηφορίζεις είναι πιο δύσκολο από την οδήγηση στις ευθείες, λόγω απλά της βαρύτητας.  Η καταπολέμηση της βαρύτητας απαιτεί περισσότερη προσπάθεια, περισσότερη δύναμη στα πόδια, καλύτερη και περισσότερη αντοχή – τόσο ψυχική όσο και σωματική.

Ωστόσο, υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε και τεχνικές που μπορούμε να μάθουμε για να κάνουμε την ανάβαση πιο εύκολη, πιο αποτελεσματική και πιο ευχάριστη.

Κάνουμε αναβάσεις

Όσο ανόητο όσο ακούγεται, είναι αλήθεια. Όσο περισσότερο ανεβαίνουμε στο βουνό ή σε λόφους, τόσο καλύτεροι γινόμαστε σε αυτό.

Η εξοικείωση με την ανηφόρα, βοηθάει στο να μάθουμε να χαλαρώνουμε με την ιδέα, να δυναμώνουν τα πόδια και να καλυτερεύουν οι αναπνοές μας.

Μαθαίνουμε στο ορθοπέταλο

Η ικανότητά μας να ανηφορίζουμε τόσο στη σέλα όσο και όρθιοι, μας δίνει την ευκαιρία να αλλάζουμε θέσεις, να χρησιμοποιούμε διαφορετικούς μυς και να διαφοροποιούμε την ανάβαση.

Συχνά παραμένουμε στη σέλα κατά τη διάρκεια της ανάβασης. Νομίζουμε ότι το ορθοπέταλο θα μας κουράσει και μέχρι ένα βαθμό, αυτό αληθεύει. Όμως υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι να κάνουμε ορθοπέταλο.

Το μυστικό: Ανεβάζουμε 1-2 σχέσεις πριν, σηκωνόμαστε και κρατάμε ένα σταθερό τέμπο. ΔΕΝ επιταχύνουμε και διατηρούμε σταθερή ταχύτητα. Απλά στεκόμαστε όρθιοι για να διαφοροποιήσουμε την ανάβαση μας, χρησιμοποιώντας το σωματικό μας βάρος.

Αλλαγές θέσεων

Αυτή η ιδέα δεν ισχύει μόνο για την προηγούμενη περίπτωση, αλλά και για τις θέσεις των χεριών μας πάνω στο τιμόνι.

Τα ποδήλατά μας έχουν τρεις διαφορετικές θέσεις για τα χέρια (μανέτες, μπάρες και drops). Μαθαίνουμε να τις χρησιμοποιούμε κατά την ανάβαση. Βοηθάει…

Αλλαγές ρυθμού

Όπως ακριβώς με το ορθοπέταλο, που μπορούμε να στροφάρουμε αργά με μια μεγάλη σχέση, η αλλαγή ρυθμού βοηθά στην ανάβαση.

Δοκιμάστε ένα σχετικά εύκολο κομμάτι, να ανεβάσετε μια σχέση και να βαρύνετε λίγο το στροφάρισμα σας. Η αν έχετε μικρό δίσκο και 5η σχέση, ανεβάστε δίσκο και χρησιμοποιήστε την 2η πίσω.

Όσο διαφοροποιούμε το στροφάρισμα μας κατά τη διάρκεια της ανάβασης, τόσο πιο αποδοτικά μαθαίνουμε το σώμα μας να κάνει αναβάσεις.

Ρυθμός

Όσο μεγαλύτερη είναι η ανάβαση, τόσο πιο σημαντικός είναι ο σωστός ρυθμός. Πάντα η σωστή τακτική, είναι: Ξεκινάμε χαλαρά, τερματίζουμε δυνατά. Αν δοκιμάσουμε το ανάποδο, υπάρχει κίνδυνος να μην τερματίσουμε καθόλου!

Αν ξεκινήσουμε δυνατά, είναι μαθηματικά σίγουρο ότι κάπου θα κόψουμε ρυθμό και θα συνεχίζουμε να το κάνουμε, όσο ανεβαίνουμε και κουραζόμαστε περισσότερο.

Σπάμε την ανάβαση

Είναι περισσότερο ψυχολογικό παιχνίδι, αλλά πολλά στην ανάβαση έχουν να κάνουν με ψυχολογία. Ποτέ δεν αντιμετωπίζουμε μια μεγάλη ανηφορική διαδρομή (π.χ. 10-15 χλμ.), σαν μια μεγάλη ανάβαση.

Σπάμε την διαδρομή σε επιμέρους τμήματα, για να μας είναι πιο εύκολο, να περνάμε από τμήμα σε τμήμα. Επιπλέον, καλό είναι να έχουμε δικά μας τοπωνύμια (όπως το κιόσκι, ή το πεύκο), για να οριοθετούμε πιο εύκολα την ανάβαση στο μυαλό μας.

Αγαπάμε τον πόνο

Το να ανηφορίζουμε είναι πάντα πιο δύσκολο από το να πατάμε δυνατά στις ευθείες. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι δύσκολο, θα είναι άβολο και θα πονάμε. Και αυτό θα πρέπει να είναι. Διαφορετικά, όλοι θα μπορούσαν –εύκολα- να ανηφορίζουν.

Ο πόνος είναι ο καλύτερος βοηθός μας στην ανάβαση. Όσο πιο «ελεγχόμενα» πονάμε, τόσο γνωρίζουμε ότι ποδηλατούμε στα όρια μας και δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας.

Άλλωστε, η ανταμοιβή μας περιμένει πάντα στην κορυφή!

Οπότε, ανηφορίστε άφοβα!

One Comment

  1. […] Πώς μπορούμε να ανηφορίζουμε καλύτερα; […]

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ορεινής ποδηλασίας 2020 – Περικλής Ηλίας & Βαρβάρα Φασόη

Ο Περικλής Ηλίας του Κρόνου Νίκαιας και η Βαρβάρα Φασόη του Πόρτο Λεόνε ήταν οι μεγάλοι πρ…