Share on Facebook Share on Twitter Πελοτόν 2018 – Τα ποδήλατα Ι Η σεζόν του 2018 είναι μια εποχή χωρίς σημαντικές αλλαγές στον εξοπλισμό και τους χορηγούς, για τις επαγγελματικές ομάδες. Τα δισκόφρενα είναι πιο ορατά πλέον και πολλές ομάδες μιλάνε θετικά γι’ αυτά. Οπότε περιμένουμε πολλές, αν όχι όλες, οι ομάδες να χρησιμοποιήσουν υδραυλικά δισκόφρενα, καθώς η σεζόν προχωρά. Η Shimano εξακολουθεί να είναι η πιο διαδεδομένη μάρκα στο επαγγελματικό πελοτόν. Δεκατέσσερις ομάδες είτε χορηγούνται, είτε έχουν αγοράσει Shimano Dura-ace R9150 σειρά και φρένα. Μια άλλη τεχνολογική τάση είναι η χρήση αεροδυναμικών τιμονιών με όλο και περισσότερους αναβάτες να χρησιμοποιούν τα αντίστοιχα τιμόνια των ποδηλάτων τους (Canyon, Specialized, Trek, κ.λπ.) ή τιμόνια από κατασκευαστές εξαρτημάτων όπως PRO και Vision. Ag2r La Mondiale Η γαλλική ομάδα συνεχίζει με ποδήλατα Factor για το 2018, χωρίς καμία αλλαγή στον εξοπλισμό. H Ag2R είναι μία από τις λίγες ομάδες με βατόμετρα SRM για το 2018, χρησιμοποιώντας τόσο το εντυπωσιακό μοντέλο από ανθρακόνημα Origin Carbon 9000, όσο και και μια μη-διαθέσιμη ακόμα έκδοση αλουμινίου. Η Shimano χρησιμοποιείται, αλλά όχι ως επίσημος χορηγός. Αυτό δίνει στην ομάδα κάποιο περιθώριο για να συνδυάσει και να ταιριάζει τις σειρές μετάδοσης. Η ομάδα χρησιμοποιεί το σύστημα CeramicSpeed Oversized Wheel Pulley Wheel (OSPW) και τους βραχίονες SRM. Ποδήλατο: Factor 02 του Γάλλου αθλητή Mikaël Cherel. Astana Pro Η καναδική μάρκα ποδηλάτων Argon-18 παραμένει στα αδιαμφισβήτητα χρώματα της Astana το 2018. Η ομάδα χρησιμοποιεί το Gallium Pro, αλλά αναμένεται ότι το aero Nitrogen θα χρησιμοποιείται σε όλη τη διάρκεια της σεζόν. Πέρσι είδαμε τροχούς Vision στην Astana. Όμως φέτος, η ιταλική εγγεγραμμένη ομάδα επιστρέφει στους Corima . Το ψηλό στεφάνι 58 S + χρησιμοποιείται εδώ. Η FSA συνεχίζει να είναι χορηγός βασικού εξοπλισμού, ο οποίος παρέχει επί του παρόντος τιμόνι και βραχίονες, με το βατόμετρο Power2Max. Ποδήλατο: Argon-18 Gallium Pro του πρώην νικητή του Paris-Nice, Luis Leon Sanchez. Bahrain – Merida Χωρίς νέους χορηγούς, νέα χρώματα περιγράφουν τη μεγαλύτερη αλλαγή εξοπλισμού για την Bahrein – Merida. Η ομάδα παραμένει σε τροχούς Fulcrum, βραχίονες SRM Origin και μετάδοση Shimano Dura-Ace Di2. Εδώ βλέπουμε το aero μοντέλο Reacto. Μερικοί αθλητές στην ομάδα χρησιμοποιούν επίσης το ελαφρύ Scultura. Η Merida επίσης προσφέρει τις εκδόσεις Scultura και Reacto σε δισκόφρενα. Το ενσωματωμένο τιμόνι και λαιμό της Vision Metron 5D, σχεδιασμένο να προσφέρει στιβαρότητα και αεροδυναμικά πλεονεκτήματα, θα χρησιμοποιηθεί από το μεγαλύτερο μέρος της ομάδας αυτή τη σεζόν. Ποδήλατο: Merida Reacto του Λιθουανού Ramunas Navardauskas. BMC Racing Team Καλυμμένο με δύο τόνους γυαλιστερό και ματ κόκκινο, όλη η ομάδα οδηγεί το μοντέλο Teammachine SLR01 της τρίτης γενιάς. Η BMC ακολούθησε παρόμοια τακτική με τις Trek και Pinarello, προσφέροντας καθαρή ενσωμάτωση του συστήματος Di2 της Shimano στο εσωτερικό του κάθετου σωλήνα. Η ομάδα άφησε την μακροχρόνια σχέση της με την SRM, για το βατόμετρο της Shimano. Με αυτή την αλλαγή, χρησιμοποιούνται πλέον και οι μονάδες της Garmin (Edge 520) – αν και ο Richie Porte χρησιμοποίησε το πολύ μεγαλύτερο Edge 1030. H Shimano παρέχει τα βατόμετρα Dura-Ace R9150 Di2, συμπεριλαμβανομένων των τροχών τύπου tubular. Η BMC είναι μία από τις λίγες ομάδες που χρησιμοποιούν το πρότυπο direct mount της Shimano, όπου το νύχι του πλαισίου συνδέεται απευθείας με το σασμάν, χωρίς τον σύνδεσμο σύνδεσης. Ποδήλατο: BMC Teammachine SLR01 του Νεοζηλανδού Richie Porte Bora-Hansgrohe Η Bora-Hansgrohe έχει μερικά νέα πράγματα εν κινήσει για το 2018. Η Wahoo ήρθε με νέες μονάδες και ένα νέο βατόμετρο της Specialized στα ποδήλατα. Η ομάδα φαίνεται να χωρίζεται μεταξύ του aero Venge ViAS και του νέου Tarmac SL6, με το τελευταίο να χρησιμοποιείται από τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Peter Sagan. Ενώ η ομάδα είχε μόνο κανονικά φρένα στο Tour Down Under, είναι πολύ πιθανό ότι τα δισκόφρενα θα εμφανίζονται σταθερά καθ ‘όλη τη διάρκεια της σεζόν. Εκτός από το πλαίσιο, οι σέλες και τα ελαστικά είναι επίσης από την ίδια εταιρεία. Οι τροχοί είναι οι Roval, που επίσης αποτελεί εταιρία της Specialized. Πέρυσι, η Bora βρισκόταν με βατόμετρα 4iiii, και φέτος με τα βατόμετρα της Specialized που μοιάζουν αρκετά με τα 4iiii. Κάτι το οποίο μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι είναι κατασκευασμένο σε συνεργασία ή είναι απλώς ανακατασκευή. Η PRO παραμένει ως χορηγός του τιμονιού, τουλάχιστον όταν είναι συμβατός με τα ποδήλατα. Η ομάδα χρησιμοποιεί τον αεροδυναμικά σχεδιασμένη μονάδα Elemnt Bolt της Wahoo, ο οποίος κρατείται με βάσεις K-Edge. Ποδήλατο: Specialized Tarmac SL6 του Βρετανού Εθνικού Πρωταθλητή Peter Kennaugh. Dimension Data Η ομάδα της Νότιας Αφρικής παραμένει στις ίδιες συνεργασίες. Η μόνη αλλαγή είναι στις σέλες, χρησιμοποιώντας φέτος τις ιταλικές σέλες Astute. Η Cervelo παρέχει τα πλαίσια R5 (ελαφρύ) και S5 (aero), που είναι πλαισιωμένα με μια μικτή σακούλα εξαρτημάτων. Παραδείγματος χάριν, τα εξαρτήματα μετάδοσης είναι της Shimano, αλλά η ομάδα χορηγείται από την KMC και την Rotor, προσφέροντας αντίστοιχα τις αλυσίδες και τους βραχίονες. Πίσω χρησιμοποιείται η κασέτα Shimano R8000. Αυτό είναι ένα κοινό τέχνασμα, προσθέτοντας ένα μικρό βάρος ώστε να βοηθήσουν το ποδήλατο να ζυγιστεί πάνω από το ελάχιστο όριο των 6,8 κιλών της UCI. Το βατόμετρο της Rotor 2INPower φιλοξενεί το μεγάλο δίσκο από ανθρακόνημα “Qarbon” Aero, αν και μια ματιά από πίσω δείχνει την κυρίως αλουμινένια κατασκευή. Τα στοιχεία είναι ελάχιστα, αλλά το ένθετο από άνθρακα δημιουργεί μια ομαλή εξωτερική επιφάνεια, ενώ ισχυρίζονται ότι αυξάνει την ακαμψία και μειώνει το βάρος. Οι τροχοί αξίζουν μια πιο προσεκτική ματιά. Η ομάδα χρησιμοποιεί κεραμικά κέντρα Sour Green Edition Chris King R45, με στεφάνια tubular της Enve. Ποδήλατο: Cervelo R5 του Ολλανδού αθλητή Tom-Jelte Slagter.