Ποδηλατώντας σε χιόνι και πάγο μπορεί να είναι επικίνδυνο, οπότε αν μπορούμε να το αποφύγουμε, καλύτερα να αφοσιωθούμε στο προπονητήριο μας.

Εάν όμως χρειάζεται να ποδηλατήσουμε με τέτοιες συνθήκες, ακολουθούν μερικές βασικές συμβουλές.

Προσοχή στον μαύρο πάγο

Το χιόνι δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα. Ο μαύρος πάγος είναι το πρόβλημα μας. Είναι δύσκολο να εντοπιστεί εκ των προτέρων, και μόλις περάσουμε από πάνω, είναι ακόμη πιο δύσκολο να μείνουμε όρθιοι.

Αποφύγουμε περιοχές όπου το νερό είναι πιθανό να έχει δημιουργηθεί και να καταψυχθεί – υδρορροές, στην άκρη από τις λακκούβες όπου μπορεί να υπάρχει ένα λεπτό φύλλο κατεψυγμένου νερού, κάτω από τις γέφυρες και γύρω από αποχετεύσεις.

Παρόλο που συνήθως το αποφεύγουμε, σε αυτήν την περίπτωση επιλέγουμε πολυσύχναστους δρόμους, όπου υπάρχει αρκετό αλάτι και κίνηση, για να έχουν λιώσει τον πάγο.

Επίσης, χρησιμοποιούμε αρκετό δρόμο – δεν βγαίνουμε τελείως δεξιά – ώστε να έχουμε χώρο για να αποφύγουμε εμπόδια.

Ποδηλατούμε χαλαρά

Ποδηλατώντας σε χιόνι και πάγο

Κρυώνουμε, αισθανόμαστε άβολα και είμαστε λίγο νευρικοί, μια και δεν ξέρουμε πόσο παγωμένη είναι η επιφάνεια που ποδηλατούμε.

Η ένταση στο ποδήλατο μας κάνει πολύ πιο άκαμπτους – και αυτό επηρεάζει τον τρόπο που ελέγχουμε το σωματικό μας βάρος. Προσπαθούμε να είμαστε χαλαροί, καθόμαστε κανονικά πίσω στη σέλα. Πεταλάρουμε ομαλά και αποφεύγουμε οποιαδήποτε περιττή κίνηση.

Εννοείται ότι το ορθοπέταλο αποφεύγεται δια ροπάλου, όπως και το μπροστινό φρένο! Φρενάρουμε πάντα με το πίσω φρένο και μετά και με τα δύο, χωρίς όμως να εφαρμόζουμε δύναμη.

Εάν αισθανόμαστε ότι σφίγγουμε πολύ τα χέρια μας, κουνάμε τα δάχτυλα. Αυτό θα απελευθερώσει την ένταση και θα μας βοηθήσει να έχουμε έναν πιο φυσικό έλεγχο στο ποδήλατο μας.

Προσαρμόζουμε την επιλογή ελαστικών

Όταν είναι βρεγμένο, μειώνουμε την πίεση των ελαστικών για να αυξήσουμε το ίχνος επαφής με την άσφαλτο. Το ίδιο εφαρμόζουμε και στον πάγο.

Τα φαρδύτερα ελαστικά γενικά παρέχουν μεγαλύτερο ίχνος επαφής και επομένως μεγαλύτερη πρόσφυση, οπότε αν έχουμε την επιλογή, επιλέγουμε φαρδύτερα ελαστικά επιλέξτε καουτσούκ με μεγαλύτερη περιφέρεια. Επίσης, μια και θα το κάνουμε, ας διαλέξουμε και ελαστικά με προστασία από τα σκασίματα.

Ντυνόμαστε ανάλογα με τις συνθήκες

Είναι αυτονόητο ότι θα ντυθούμε με τρία στρώματα. Τα άκρα μας ιδιαίτερα υποφέρουν ιδιαίτερα στο κρύο. Ποιοτικά χειμωνιάτικα γάντια (προτιμάμε αδιάβροχα) και (ίσως διπλά) καλύμματα, θα μας βοηθήσουν να μην νοιώθουμε ιδιαίτερα το κρύο. Οπότε θα είμαστε καλύτερα συγκεντρωμένοι στην προπόνηση μας (και στην οδήγηση). Το θέμα εδώ είναι ότι και πάλι θα κρυώνουν τα άκρα μας λίγο, αλλά δεν θα μουδιάζουν από το κρύο!

Αν αντιμετωπίσουμε χιονόπτωση, χρειαζόμαστε φώτα για το δρόμο και για τους άλλους και διαφανείς φακούς στα γυαλιά μας, που θα μας επιτρέψουν να βλέπουμε καθαρά. Όσο καθαρά γίνεται δηλαδή, όταν χιονίζει…

Καθαρίζουμε το ποδήλατο

Ο συνδυασμός λιωμένου πάγου και αλατιού, που επικάθεται πάνω στα μηχανικά μέρη, κατά τη διάρκεια της προπόνησης, είναι πολύ τοξικός.

Μόλις φτάσουμε σπίτι, αμέσως καταβρέχουμε με άφθονο νερό το ποδήλατο μας, για να διώξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο αυτήν την ιδιαίτερη «λάσπη».

Αργότερα μέσα στη μέρα, το πλένουμε σχολαστικά, το στεγνώνουμε και εφαρμόζουμε ένα λεπτό στρώμα λιπαντικού για να αποφύγουμε τη σκουριά.

Ακολουθήστε αυτές τις βασικές οδηγίες, και απολαύστε μια ακόμα χειμερινή προπόνηση!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Προκήρυξη – 2η ανάβαση Λάλα «Σπύρος Σταθόπουλος»

Ο «ΦΙΛΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΠΥΡΓΟΥ» διοργανώνει ποδηλατικό διασυλλογικό αγώνα στο Λάλα  Ηλείας …