Οι διατάσεις είναι ίσως το πιο παραμελημένο και βαρετό μέρος της άσκησης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο καταγράψαμε τις 3 πιο σημαντικές διατάσεις, που θα χρειαστούμε στην ποδηλασία.

Η σωστή διάταση θα μας βοηθήσει να έχουμε πιο αποτελεσματική θέση πάνω στο ποδήλατο. Επιπλέον, όσο μεγαλώνουμε, θα μας βοηθάει στο να προστατεύουμε τους κρύους μύες μας, από πιθανά τραβήγματα.

Διάταση τετρακέφαλου

Οι 3 πιο σημαντικές διατάσεις στην ποδηλασία
Οι τετρακέφαλοι παράγουν ενέργεια και εάν είναι δύσκαμπτοι -με περιορισμένο εύρος κίνησης- τότε όλες οι μυϊκές ίνες δεν συνεργάζονται σωστά και δεν μπορούμε να εκμεταλλευτούμε όλο το δυναμικό μας.

Σε όρθια θέση, πιάνουμε και τεντώνουμε προς το πίσω το πόδι μας. Προσπαθούμε να κρατήσουμε τα γόνατα μας, όσο το δυνατόν πιο κοντά και το σώμα μας όρθιο.

Διάταση δικέφαλου

Εάν οι δικέφαλοι μας είναι σωστά τεντωμένοι, θα αφήσουν τη λεκάνη να πάρει κλίση μπροστά από τη σέλα, επιτρέποντας έτσι μια πιο αεροδυναμική θέση. Αυτό επιτρέπει επίσης στους ισχυρότερους μυς μας, τους γλουτιαίους, να συμμετέχουν περισσότερο στο πεντάλ.

Μπορούμε να το κάνουμε με 2 τρόπους:  Είτε κλίνοντας προς το τεντωμένο πόδι μας, όπως φαίνεται στην πρώτη εικόνα. Ή χρησιμοποιώντας έναν ιμάντα ή μια πετσέτα για να τραβάμε το πόδι τεντωμένο προς την κατεύθυνση μας,  ενώ βρισκόμαστε ανάσκελα, όπως φαίνεται στην δεύτερη εικόνα.

Διάταση γλουτιαίου και προσαγωγού

Αυτή η διάταση στοχεύει περισσότερο στους γλουτιαίους, χαμηλά στη πλάτη, καθώς και στους προσαγωγείς. Είναι ιδιαίτερα σημαντική για όσους αντιμετωπίζουν πόνους στην πλάτη μετά από μεγάλες ή απαιτητικές προπονήσεις. Το μόνο που χρειάζεται να πάρουμε τη θέση που βλέπουμε στην εικόνα. Εάν θέλουμε να αυξήσουμε την ένταση της διατάσεως, τραβάμε μόνο το γόνατο προς το στομάχι μας.

Δύο πράγματα είναι σημαντικά: Κατ ‘αρχάς, κρατάμε κάθε διάταση για τουλάχιστον 30’’ σε κάθε πλευρά, αυτή είναι η ελάχιστη αποτελεσματική διάρκεια. Και δεύτερον, εκτελούμε αυτή τη διάταση πάντα μετά την προπόνηση.

Κάνουμε πάντα διατάσεις και πριν την προπόνηση μας. Φυσικά, δεν πρόκειται να βελτιωθεί η απόδοσή μας, αλλά οι μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να περιορίσουμε τις πιθανότητες τραυματισμού.

Απλά κάνουμε ένα ελαφρύ ζέσταμα και ξεκινάμε!

One Comment

  1. […] Οι 3 πιο σημαντικές διατάσεις στην ποδηλασία […]

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Hoka Clifton 7 – Τρέχοντας στην πόλη

Το καλό που μας άφησε η πρόσφατη καραντίνα: αρκετός κόσμος που ποτέ δεν είχε διανοηθεί την…