Είναι σχεδόν συνηθισμένο για μια εταιρεία ελαστικών για αυτοκίνητα να περνά στη βιομηχανία ποδηλάτων. Για παράδειγμα, εταιρείες όπως η Continental, Michelin και Maxxis, έχουν βαθιές ρίζες στους μηχανοκίνητους κόσμους και οι τρεις έχουν πολύ μεγάλη γκάμα σε όλο το πλάτος. Πιο πρόσφατα, είδαμε επίσης ότι τη Pirelli να εμφανίζεται, προσφέροντας μερικούς κωδικούς.

Όμως η Goodyear, κάνει ένα πολύ μεγάλο άνοιγμα στην αγορά, προσφέροντας σχεδόν 70 διαφορετικά ελαστικά μόνο για να ξεκινήσει, καλύπτοντας δρόμο, βουνό, gravel και αστική ποδηλασία.

Ο χρόνος θα δείξει πόσο μεγάλο αντίκτυπο θα έχει η Goodyear, αλλά σίγουρα η εταιρεία είναι εδώ για να μείνει.

Πολλές τεχνολογίες

Το ντεμπούτο της Goodyear στον κόσμο των ελαστικών ποδηλάτων συνοδεύεται από μια μεγάλη σειρά τεχνικών χαρακτηριστικών, τα οποία όλα προορίζονται για την καλύτερη προσαρμογή του κάθε μοντέλου της εταιρείας στην προοριζόμενη χρήση.

Για παράδειγμα, υπάρχουν δύο πυκνότητες περιβλήματος (“Premium” και “Ultimate”), τρεις διαφορετικές κατασκευές φύλλων, τρεις διαφορετικές σειρές προστασίας περιβλήματος και δύο επίπεδα ενισχύσεων ελαστικού κάτω από το πέλμα. Αν και το νάιλον και το Kevlar αποτελούν τα ενισχυτικά υλικά, δεν υπάρχει καμία αναφορά για το ίδιο το περίβλημα, για τις πραγματικές πυκνότητες των στρωμάτων ή τη σύσταση του πέλματος.

Προφανώς η Goodyear, εφαρμόζει την πάγια τακτική της, ότι τίποτα από αυτά δεν έχει σημασία. Ακόμη και οι αγοραστές ελαστικών αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης δεν διερωτώνται για τέτοιου είδους τεχνικές προδιαγραφές. Νοιάζονται μόνο για το πώς τα πάντα δουλεύουν στο δρόμο.

Κοιτάζοντας το μέλλον, όχι το παρελθόν

Ως νεοφερμένος στην αγορά, η Goodyear παίρνει προφανώς μια πολύ προνομιούχο θέση με τη σειρά των ελαστικών της.

Εν προκειμένω: Σχεδόν όλα τα μοντέλα είναι tubeless, χρησιμοποιώντας ένα νέο σχέδιο, το οποίο έχει σχεδιαστεί για ευκολότερη εγκατάσταση και φούσκωμα, αλλά και για εύκολη επιδιόρθωση.

Η Goodyear υιοθετεί επίσης μια φιλόδοξη προσέγγιση, καθώς το πρότυπο για τα ελαστικά είναι το “Tubeless Complete”, δηλαδή ελαστικά στεγανοποιημένα. Κανένα στεγανοποιητικό υλικό δεν είναι απαραίτητο, παρόλο που μερικές φορές συνιστώνται, για δυνατότητες αυτόματης επιδιόρθωσης.

Τα μεγέθη των ελαστικών βρίσκονται επίσης στο ευρύτερο φάσμα: τα ελαστικά δρόμου ξεκινούν από 25c, ενώ το μικρότερο μοντέλο ποδηλάτων βουνού είναι 2,3’’. Τα ελαστικά μικτής επιφάνειας ξεκινούν από 35 mm και ανεβαίνουν.

Ο Luke Musselman επιβλέπει το έργο για την Goodyear και την Rubber Kinetics, μια εταιρεία σχεδιασμού και ανάπτυξης που ειδικεύεται σε προϊόντα ποδηλασίας επιδόσεων και λύσεις αστικής κινητικότητας και η οποία συνεργάζεται με την Goodyear για την ανάπτυξη της νέας γραμμής.

«Θέλουμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό, κάτι να ξεχωρίζει», δηλώνει ο Musselman. «Είμαστε στην αγορά ως μια premium, πλήρης γραμμή ελαστικών αλλά δεν πρόκειται να κατασκευάσουμε tubular ελαστικά. Δεν είναι εκεί όπου η αγορά οδεύει».

Πολλά ελαστικά

Δρόμος

Goodyear – Με μια μεγάλη γκάμα από ποδηλατικά ελαστικά!

Επικεφαλής της ποδηλασίας δρόμου, είναι το Eagle All-Season, το οποίο ο Musselman λέει ότι είναι «κατασκευασμένο για να είναι το τελικό ελαστικό δρόμου για όλο το χρόνο». Βασικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν ένα πέλμα με βάση silica για χαμηλή αντίσταση κύλισης και σίγουρη πρόσφυση σε βρεγμένο, προστασία περιβλήματος, και μια πραγματική κατασκευή tubeless.

Υπάρχουν 4 διαθέσιμα μεγέθη από 25-32 mm, όλα σχεδιασμένα για χρήση με στεφάνια 700c με εσωτερικά πλάτη μεταξύ 19-21 mm. Το κόστος λιανικής πώλησης είναι $ 70 και τα βάρη μεταξύ 300-387 γραμ., ανάλογα με το μέγεθος.

Gravel

Εδώ υπάρχει το ελαστικό County 35 mm, κατασκευασμένο με ένα κεντρικό ημι-κλασσικό κέντρο ταχείας κίνησης, πέλμα προοδευτικά ελαστικό και ελαστικό διπλής ένωσης. Το “Tubeless Complete” διαθέτει επιπλέον στρώμα νάιλον για πρόσθετη προστασία στο περίβλημα. Το προβλεπόμενο βάρος είναι 441 γρ. για την έκδοση Ultimate και 526 γρ. για την έκδοση Premium.

Για το πιο χαλαρό έδαφος, υπάρχει το ελαστικό Connector 40 mm, το οποίο χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογία πέλματος, αλλά έχοντας ένα πιο επιθετικό πέλμα. Το προβλεπόμενο βάρος για το ελαστικό είναι 463 γρ. ή 562 γρ., ανάλογα με το μοντέλο.

Η τιμή λιανικής για τα παραπάνω ελαστικά είναι $ 60-70.

Βουνό

Οι ποδηλάτες βουνού έχουν ένα ευρύτερο φάσμα επιλογών.

Το Peak είναι «γρήγορο» μοντέλο της Goodyear, χτισμένο με στρογγυλεμένη εγκάρσια τομή, χαμηλό προφίλ και «πέλμα με κατεύθυνση για καλύτερη πρόσφυση». Η συμβατότητα tubeless είναι στάνταρ, με πέλμα Dynamic: Σύνθετο καουτσούκ και ενισχυμένα πλευρικά τοιχώματα για να αποτρέψουν τα γδαρσίματα από τους βράχους.

Η Goodyear θα προσφέρει το Peak σε εκδόσεις Premium και Ultimate, και στα 2 μεγέθη 27.5’’ και 29’’, αλλά μόνο σε πλάτος 2.25’’. Το προβλεπόμενο βάρος είναι 645-715 γρ. για το μέγεθος 27,5’’ και 697-772 γρ. για τους 29ers. Η λιανική τιμή είναι $ 60-70.

Το Escape είναι το ποδήλατο βουνού ποδηλάτων “all conditions” της Goodyear, σχεδιασμένο με ελαφρώς ψηλότερα και ευρύτερα διατεταγμένα τακούνια και Dynamic: R/T μονής πυκνότητας καουτσούκ. Η κατασκευή tubeless και τα ενισχυμένα πλευρικά τοιχώματα είναι επίσης στάνταρ. Τρεις τύποι περιβλήματος θα είναι διαθέσιμοι, συμπεριλαμβανομένης μιας παραλλαγής Enduro 1.5-ply για αθλητές που απαιτούν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.

Το Escape θα είναι διαθέσιμο σε πλάτη 2.35”και 2.6”, και πάλι για διαμέτρους 28.5″και 29″. Τα προβλεπόμενα βάρη κυμαίνονται από 695-1.175 γρ., ανάλογα με το μέγεθος και την κατασκευή του περιβλήματος. Η λιανική τιμή είναι $ 65-80.

DH + Enduro

Goodyear – Με μια μεγάλη γκάμα από ποδηλατικά ελαστικά!

Για πιο απαιτητικές καταστάσεις, υπάρχουν τα Newton και Newton ST.

Το Newton ST είναι το πιο «βαρύ» πέλμα της Goodyear, χτισμένο με ψηλά τακούνια διατεταγμένα σε πολύ ανοικτό μοτίβο για καλύτερη πρόσφυση σε βράχους και χαλαρό έδαφος. Τα κεντρικά τακούνια είναι κεκλιμένα ώστε να μειώνουν την αντίσταση κύλισης, ενώ τα τακούνια των ώμων ενισχύονται σε μεγάλο βαθμό για να αποφευχθεί η αναδίπλωση τους κατά τη διάρκεια κλειστών στροφών.

Λαμβάνοντας υπόψη την επιπλέον κατάχρηση που αναμένουν τα ελαστικά, η Goodyear προσφέρει το Newton ST αποκλειστικά με κατασκευή περιβλήματος 1.5-ply Enduro και 2-ply Downhill. Επίσης σε μαλακότερες Dynamic: R/T και Dynamic RS/T. Το πλάτος των ελαστικών είναι 2.4’’ και 2.6’’, τόσο σε διάμετρο 27.5’’ ή 29’’. Τα προβλεπόμενα βάρη είναι 925-1,252 γρ., ανάλογα με το μέγεθος και την κατασκευή του περιβλήματος. Η λιανική τιμή είναι $ 70-90.

Το Newton πιθανότατα θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο ως πίσω ελαστικό, αφού έχει σχεδιαστεί με τακούνια χαμηλότερου προφίλ στο κέντρο, τα οποία προσανατολίζονται κυρίως προς την έλξη, αλλά παρόμοια τακούνια ώμου για δυνατότητα κλειστών στροφών με ασφάλεια. Η Goodyear θα προσφέρει στο Newton τις ίδιες παραλλαγές και μεγέθη με το πρότυπο Newton ST. Τα προβλεπόμενα βάρη είναι 955-1.367 γρ., ανάλογα με το μέγεθος και την κατασκευή του περιβλήματος. Λιανική τιμή ίδια με το ST.

Αστική Ποδηλασία

Goodyear – Με μια μεγάλη γκάμα από ποδηλατικά ελαστικά!

Η Goodyear παίρνει σοβαρά και την ποδηλασία μέσα στην πόλη, με δύο σχέδια πέλματος – το Transit Speed και το Transit Tour – και τρεις διαφορετικές επιλογές περιβλήματος για καθένα, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων tubeless για ποδηλάτες που κάνουν βόλτα ή πάνε στη δουλειά και πιο ενισχυμένες εκδόσεις για ποδηλάτες που δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ανθεκτικότητα (ή έχουν τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα).

Τα παραπάνω μοντέλα 700c κυμαίνονται σε πλάτος από 35-50 mm, και θα υπάρχουν επίσης  650b μεγέθη σε ένα ενιαίο πλάτος 50 mm. Λαμβάνοντας υπόψη τόσο μεγάλη ποικιλία μεγεθών και κατασκευών, τα προβλεπόμενα βάρη καλύπτουν ένα τεράστιο εύρος, από ένα σχετικά λεπτό 565 γρ. για το μοντέλο 700x35c Transit Speed Tubeless Complete, μέχρι τα εντυπωσιακά 1.260 γρ. για το Transit Tour Secure 700x50c. Οι τιμές κυμαίνονται από $ 40-60.

Οι διεθνείς τιμές και διαθεσιμότητα θα πρέπει να επιβεβαιωθούν.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

20ο εταπ – Δεύτερη νίκη για Dunbar

Ο Eddie Dunbar (Jayco AlUla) κέρδισε για 2η φορά στη Vuelta a España 2024. Ο Ιρλανδός κράτ…