Η UCI απαγορεύει το τζελ «ταχύτητας» της Lotto – Soudal

Φλωρεντία – Το κυβερνητικό σώμα της ποδηλασίας (UCI), λίγο πριν την εκκίνηση του Tour de France απαγορεύει τη χρήση κάθε τζελ ή κρέμας στα σώματα των αθλητών που βοηθούν στη ροή του αέρα.

Η UCI κοινοποίησε την απόφαση της, μετά τη χρήση τζελ ταχύτητας από τη Lotto-Soudal στην ομαδική χρονομέτρηση του Critérium du Dauphiné την περασμένη εβδομάδα. Χρησιμοποιώντας την ουσία στα πόδια τους, οι αθλητές κατέκτησαν την 3η  θέση ανάμεσα στις παραδοσιακά ισχυρές ομάδες, στο εταπ των 35 χλμ στο Louhans-Châteaurenaud.

Ήταν ένα καλό σημάδι, δεδομένου ότι το Tour de France 2018, διαθέτει μια ομαδική χρονομέτρηση της ίδιας απόστασης στο 3ο εταπ. Το 20ο εταπ του Espelette είναι μια ατομική χρονομέτρηση, μήκους 31 χλμ.

Οι αθλητές θα αγωνιστούν χωρίς τη χρήση ανάλογων τζελ. Η UCI και ο τεχνικός ειδικός Jean-Christophe Péraud δήλωσαν: «Απαγορεύεται μέχρι νεωτέρας».

“Έλαβα μια κλήση από τον Jean-Christophé Péraud, που μου είπε ότι οι κανόνες θα προσαρμοστούν τις επόμενες εβδομάδες», ανέφερε ο διευθυντής της Team Lotto-Soudal Marc Sergeant στο Het Nieuwsblad.

«Είπα στο Péraud ότι η Sky εξακολουθεί να χρησιμοποιεί με τις αεροδυναμικές στολές. Αυτές οι λωρίδες στους ώμους και τα χέρια τους δουλεύουν για να μειώσουν την αντίσταση του αέρα με μεγάλη ταχύτητα. Είπε ότι θα το τακτοποιήσει επίσης αυτό, αλλά ο Péraud είπε ότι δεν πρέπει να βάλουμε τίποτα στα πόδια των αθλητών μας με την πρόθεση να οδηγούν ταχύτερα».

Η Sky δημιούργησε πέρυσι αναταραχή στο Ντίσελντορφ, την έναρξη του Tour de France του 2017, όταν οι αθλητές της αγωνίστηκαν στην χρονομέτρηση με ρούχα ειδικά για να μειώνουν τους στροβιλισμούς. Το μοντέλο Castelli TT Suit 4.0 παρουσιάστηκε με ειδικά «μπαλώματα» με μοτίβο κόμβων για την ενίσχυση της ροής του αέρα.

Η ομάδα ακόμα χρησιμοποιεί τα συγκεκριμένα ρούχα. Ο Froome φορούσε το κιτ στις δοκιμές του Giro d’Italia τον περασμένο μήνα, στο δρόμο του προς τη γενική νίκη.

«Είναι ένα αεροδυναμικό τζελ», δήλωσε ο ιατρός της Lotto-Soudal, Servaas Bingé. «Είναι το Speed Gel. Μειώνει την αντίσταση του αέρα».

«Όσο υψηλότερη είναι η ταχύτητά σας, τόσο περισσότερα κέρδη μπορείτε να πάρετε από την αεροδυναμική. Όλα τα μικρά κομμάτια βοηθούν και προσπαθούμε να στηρίξουμε τους οδηγούς μας με κάθε τρόπο, έτσι ώστε το Speed Jel να προσφέρει ένα αεροδυναμικό πλεονέκτημα και ίσως και ένα ψυχoλογικό πλεονέκτημα».

«Οι κανόνες είναι αρκετά ασαφείς, αλλά κατ ‘αρχήν δεν μπορείτε να προσθέσετε τίποτα για να αυξήσετε την αεροδυναμική εάν δεν είναι απαραίτητο», δήλωσε ο Teun van Erp, επιστήμονας της ομάδας Sunweb.

«Οι λωρίδες στις στολές είναι μια γκρίζα περιοχή γιατί πρέπει να φοράμε στολές. Με το τζελ αυτό δεν βλέπω κανένα άλλο λόγο, παρά να προωθήσει την αεροδυναμική. Καθώς ερμηνεύω τους κανόνες, αυτό δεν επιτρέπεται. Αλλά αυτό είναι που σκέφτηκα και για τις «φυσαλίδες» της Sky».

Ήδη στην ομαδική χρονομέτρηση του Tour de Suisse το Σάββατο, η Lotto-Soudal αγωνίστηκε χωρίς το τζελ. Η ομάδα κατέλαβε την 12η θέση πίσω από την νικήτρια BMC Racing.

«Σε τρεις ημέρες, η UCI δήλωσε ότι το Speed Gel ​​δεν επιτρέπεται, αλλά το θέμα σαλβουταμόλης του Chris Froome σέρνεται από το παγκόσμιο πρωτάθλημα του περασμένου έτους», πρόσθεσε ο Sergeant.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Προσωπικό προπονητικό πλάνο Ι – Μια προπόνηση

Η μικρότερη μονάδα κάθε προπονητικού πλάνου είναι μια ενιαία προπόνηση. Ακούγεται απλό, αλ…