6ο εταπ – Ο Dan Martin παίρνει τη νίκη, ενώ οι Bardet και Dumoulin χάνουν χρόνο

Περιληπτικά:

Ο Dan Martin (UAE Team Emirates) κέρδισε μια εξαιρετική νίκη στο 6ο εταπ του Tour de France 2018, καθώς επιτέθηκε 1 χλμ από τον τερματισμό, στο Mûr de Bretagne.

Ο Ιρλανδός ήταν ο πρώτος αθλητής, που ξεκόλλησε στην τελική άνοδο και υπέφερε μια αγωνιώδη τελική διαδρομή, καθώς ο Pierre Latour (Ag2r La Mondiale) επιτέθηκε πίσω του.

Το μεγαλύτερο μέρος των αθλητών της ΓΚ, τερμάτισε 3΄΄ πίσω από τον Martin, με τον Alejandro Valverde (Movistar) να τους οδηγήσει στη γραμμή.

Υπήρξε μια μικρή χρονική απώλεια για τον Chris Froome (Sky), αλλά αυτό ήταν μικρή ζημιά σε σύγκριση με μερικούς από τους άλλους υποψηφίους της ΓΚ.

Ο Romain Bardet (Ag2r La Mondiale) είχε λάστιχο 3 χλμ πριν τον τερματισμό, και πάτησε δυνατά για να κερδίσει τη διαφορά, μόνο για να μείνει πίσω λίγο πριν τον τερματισμό. Τερμάτισε, χάνοντας 31΄΄.

Ωστόσο, ο Tom Dumoulin (Team Sunweb) αποτέλεσε το μεγάλο θύμα της ημέρας, παθαίνοντας λάστιχο στα τελευταία 5,5 χλμ. Έχασε 53΄΄, πέφτοντας έτσι στην 15η θέση από την 7η όπου βρισκόταν.

Όσο για την κίτρινη φανέλα, ο Greg Van Avermaet (BMC Racing) τερμάτισε με το πελοτόν, διατηρώντας την φανέλα του.

Brest → Mûr de Bretagne Guerlédan, 181 km

Στο 6ο εταπ, με τον σχεδόν κατακόρυφο τερματισμό στο Mûr de Bretagne, είδαμε έναν τοπικό αθλητή, Laurent Pichon (Fortuneo-Samsic), μεταξύ αυτών που βρίσκονταν στο ξεκόλλημα.

Μαζί του ήταν επίσης οι Damien Gaudin και Fabien Grellier (Direct Energie), Anthony Turgis (Cofidis), καθώς και ο Dion Smith (Wanty-Groupe Gobert).

Αυτοί οι πέντε αθλητές συνεργάστηκαν, φτιάχνοντας μια διαφορά 6΄, ενώ το πελοτόν διατηρούσε χαλαρούς ρυθμούς.

Ωστόσο, με ακόμα 102 χλμ, η διαδρομή έγινε ενδιαφέρουσα, με την Quick-Step Floors να αναλαμβάνει να οδηγήσει. Αυτή η επιτάχυνση είδε μια ομάδα από περίπου 50 αθλητές να φεύγουν μπροστά, με όλους τους υποψηφίους της ΓΚ εκτός από τον Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo).

Καθώς η Quick-Step συνέχισε να οδηγεί το ρυθμό, η διαφορά με τον γκρουπ του Roglic έφτασε τα 2′.

Ωστόσο, στα τελευταία 74 χλμ, η ομάδα του με μια υπερπροσπάθεια τον έφερε πάλι σε επαφή με το μεγάλο γκρουπ,  καθώς η διαφορά με τους 5 αποσπασμένους βρισκόταν στα 2:15΄΄.

Όμως η ατυχία για τον Roglic συνεχιζόταν, καθώς είχε πτώση 4 χλμ μετά. Για άλλη μια φορά ο Σλοβένος αναγκάστηκε να κάνει καταδίωξη και να κάνει πάλι επαφή.

Στα τελευταία 46 χλμ, ο Gaudin επιτέθηκε, αφήνοντας τους 4 συναθλητές του. Ο Gaudin σύντομα πιάστηκε από τους υπόλοιπους, αλλά πίσω ο ρυθμός ανέβηκε, καθώς οι Dimension Data, BMC Racing και Quick-Step, αγωνίζονταν να βγουν μπροστά.

Μια πτώση του Fuglsang, τον ανάγκασε να μαζέψει 6 συναθλητές του για να προφτάσει το πελοτόν. Τους έπιασε στα τελευταία 19 χλμ, λίγο πριν την πρώτη ανάβαση του Mûr de Bretagne.

Πριν την ανάβαση, ο Grellier ξεκόλλησε παίρνοντας μια διαφορά που έφτασε τα 32΄΄. Όμως φαινόταν ότι δεν θα κρατήσει τη θέση του, και πιάστηκε στο τελευταίο χλμ της ανάβασης, δίνοντας την ευκαιρία στην πουά φανέλα του Toms Skujins να πάρει τους μέγιστους πόντους.

Ο ρυθμός ήταν υψηλός, καθώς ο Tom Dumoulin (Team Sunweb) έπαθε λάστιχο, στη χειρότερη δυνατή στιγμή. Παίρνοντας έναν τροχό από τον συναθλητή του Simon Geschke ξεκίνησε πάλι, προσπαθώντας να κλείσει ένα κενό 40’’.

Χωρίς άλλη βοήθεια, ο Dumoulin έμεινε πίσω από το αυτοκίνητο της ομάδας για να αποκτήσει πάλι επαφή. Εν τω μεταξύ, ακόμα ένα λάστιχο συνέβη στον Romain Bardet (Ag2r La Mondiale), ο οποίος έπιασε σχετικά εύκολα το πελοτόν.

Τελική ανάβαση

Ωστόσο, ο Dumoulin, τώρα με δύο συναθλητές μαζί του, ήταν ακόμα πίσω κατά 30΄΄, ενώ μπροστά ο Michal Kwiatkowski (Team Sky) συνέχισε να ανεβάζει το ρυθμό, μια και ήθελε να «ξεφορτωθούν» τον Dumoulin.

Οι πρώτες επιθέσεις ξεκίνησαν από τους διεκδικητές της ΓΚ, καθώς ο Richie Porte (BMC Racing) έκανε την πρώτη κίνηση, πριν ο Dan Martin (UAE Team Emirates) αντεπιτεθεί για να ανοίξει διαφορά, στο πιο απότομο σημείο της ανάβασης.

Πίσω, ο Adam Yates (Mitchelton-Scott) βγήκε μπροστά και άρχισε να κυνηγάει τον Ιρλανδό, ενώ ο Bardet έχανε χρόνο.

Το προβάδισμα του Μάρτιν ήταν οριακό, καθώς ο Porte συνέχισε να οδηγεί στα τελευταία 500 μέτρα, ενώ μια αντεπίθεση από τον Pierre Latour (Ag2r La Mondiale), φαινόταν να απειλεί τον Ιρλανδό.

Παρόλα αυτά, ο Martin μπόρεσε να κρατηθεί οριακά και να πάρει τη νίκη.

Αποτελέσματα 6ου εταπ:

1. Daniel Martin (Ire) UAE Team Emirates, in 4-13-43
2. Pierre Latour (Fra) Ag2r La Mondiale, at 1 sec
3. Alejandro Valverde (Esp) Movistar, at 3 secs
4. Julian Alaphilippe (Fra) Quick-Step Floors
5. Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe
6. Adam Yates (GBr) Mitchelton-Scott
7. Bauke Mollema (Ned) Trek-Segafredo
8. Peter Sagan (Svk) Bora-Hansgrohe
9. Geraint Thomas (GBr) Team Sky
10. Primoz Roglic (Slo) LottoNL-Jumbo, all at same time

Αποτελέσματα Γενικής Κατάταξης:

1. Greg Van Avermaet (Bel) BMC Racing Team, in 22-35-46
2. Geraint Thomas (GBr) Team Sky, at 3 secs
3. Tejay van Garderen (USA) BMC Racing, at 5 secs
4. Julian Alaphilippe (Fra) Quick-Step Floors, at 6 secs
5. Philippe Gilbert Bel) Quick-Step Floors, at 12 secs
6. Bob Jungels (Lux) Quick-Step Floors, at 18 secs
7. Rigoberto Uran (Col) EF Education First-Drapac, at 45 secs
8. Alejandro Valverde (Esp) Movistar, at 51 secs
9. Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe, at 52 secs
10. Jakob Fuglsang (Den) Astana, at 53 secs

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Βελτιώνοντας την ποδηλατική ροπή

Συνήθως μιλάμε πιο συχνά για δύναμη παρά για ροπή, αλλά και τα δύο είναι σημαντικά στην απ…