9ο εταπ- Η επιστροφή του Degenkolb στις νίκες, ενώ ο Porte εγκαταλείπει

Περιληπτικά:

Ο John Degenkolb (Trek-Segafredo) κέρδισε το 9ο εταπ, από ένα προωθημένο γκρουπάκι 3 αθλητών, μαζί με τους Greg Van Avermaet (BMC Racing Team) και Yves Lampaert (Quick-Step Floors).

Το τρίο αποσπάστηκε στα τελευταία 16 χλμ και στα τελευταία μέτρα, ήταν ο Degenkolb ήταν ο πρώτος που έκανε την πρώτη κίνηση, σίγουρα νιώθοντας αισιόδοξος. Τελικά, οι υπόλοιποι δεν μπόρεσαν να τον περάσουν και έκανε την πρώτη του νίκη, στα τελευταία 2 χρόνια αγωνιστικής δράσης.

Το μεγαλύτερο ατύχημα της ΓΚ ήταν ο Richie Porte (BMC), ο οποίος είχε πτώση στα πρώτα 10 χιλιόμετρα του αγώνα, εγκαταλείποντας με μια σπασμένη κλείδα.

Ο αθλητής που έχασε περισσότερο χρόνο ήταν ο Rigoberto Uran (EF Education First-Drapac), ο οποίος διέσχισε τη γραμμή 1:58΄΄πίσω από τον Degenkolb και γύρω στα 1:30΄΄πίσω από τους βασικούς αντιπάλους του.

Ήταν μια δύσκολη μέρα για τον Romain Bardet (Ag2r La Mondiale), ο οποίος αναγκάστηκε συνεχώς να κλείνει κενά, μια και είχε 5 (!) στάσεις με μηχανικά προβλήματα και λάστιχα.

Τόσο ο Mikel Landa (Movistar) όσο και ο Chris Froome (Team Sky) είχαν πτώσεις. Ο Froome ήταν τυχερός, γιατί πρόλαβε να ξαναενωθεί αμέσως με το πελοτόν, ενώ ο Landa αναγκάστηκε να κυνηγήσει, αν και έκανε επαφή με το πελοτόν, πριν τον τερματισμό.

Arras → Roubaix, 154 km

Τα λιθόστρωτα του 9ου εταπ, ήταν δεδομένο ότι θα προκαλούσαν πτώσεις και αναταραχή. Η πρώτη σημαντική εγκατάλειψη έγινε στα πρώτα 10 χλμ.

Ο Richie Porte (BMC Racing) είχε άσχημη πτώση και εγκατέλειψε με σπασμένη κλείδα.

Ο βοηθός της Movistar, José Joaquín Rojas εγκατέλειψε επίσης και ο Andre Greipel (Lotto Soudal) είχε πτώση, αλλά κατάφερε να επανέλθει.

Το περιστατικό στο πελοτόν σήμαινε ότι ένα γκρουπ 5 αθλητών, έφτιαξε μια διαφορά 2΄. Ήταν οι Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Antwan Tolhoek (LottoNL-Jumbo), Jerome Cousin (Direct Energie), Damien Gaudin (Direct Energie) και Omar Fraile (Astana).

Σε αυτούς σύντομα ενώθηκαν οι Reinardt Janse van Rensburg (Dimension Data), Lilian Calmejane (Direct Energie), Chad Haga (Sunweb), Olivier le Gac (Groupama – FDJ) και Nicolas Edet (Cofidis) .

Φτάνοντας στον 15ο τομέα [οι τομείς μετράνε ανάποδα], ο Tolhoek είχε λάστιχο, τελειώνοντας έτσι την προσπάθεια του.

Πίσω, θα ήταν το πρώτο λάστιχο για τον Romain Bardet (AG2R La Mondiale), ο οποίος πήρε τροχό από τον συναθλητή του Alexis Vuillermoz και χάνοντας 1΄, άρχισε αγώνα για να ενωθεί με το πελοτόν.

Στον 13ο τομέα, με ακόμα 87 χλμ, η διαφορά των αποσπασμένων ήταν 3:40΄΄με το πελοτόν.

Στα τελευταία 66 χλμ, έγινε ένα σπάσιμο στο πελοτόν. Η Sky – που είχε βρεθεί στο εμπρός γκρουπ – ήθελε να το εκμεταλλευτεί και πάτησε δυνατά. Εκτός από την Sky, εκεί βρίσκονταν οι Nairo Quintana (Movistar), Tom Dumoulin (Sunweb),  Greg van Avermaet (BMC) καθώς και ο Peter Sagan (Bora-Hansgrohe).

Πίσω από το τρένο της Sky, το 2ο γκρουπ περιείχε τους Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida), Rigoberto Uran (EF Education First-Drapac) και Adam Yates (Mitchelton-Scott).

Ακόμα πιο πίσω – με διαφορά 1΄- ήταν ο υπαρχηγός της BMC, Tejay van Garderen, ο οποίος συγκρούστηκε με τον Sonny Colbrelli (Bahrain Merida) και παθαίνοντας λάστιχο, έχασε επαφή.

Στα τελευταία 51 χλμ, η διαφορά με τους αποσπασμένους είχε πέσει στα 1:37΄΄, μια και το 1ο γκρουπ είχε δυνατό ρυθμό. Πίσω ο Bardet υπέστη ένα ακόμα μηχανικό πρόβλημα, που του άφησε ένα κενό γύρω στα 40΄΄ για να κλείσει.

Στα τελευταία 49 χλμ, στο τέλος του μεγαλύτερου λιθόστρωτου τομέα, ο Van Avermaet επιτέθηκε, ενώ λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω ο Froome είχε πτώση, αλλά βρέθηκε γρήγορα μέσα το πελοτόν. Σε αυτό το σημείο, η διαφορά με τους αποσπασμένους βρισκόταν στα 58΄΄ μόνο.

Επόμενος στην επίθεση, ο Philippe Gilbert (Quick Step) αλλά οι Sagan και Alejandro Valverde (Movistar) βρέθηκαν αμέσως στη ρόδα του, κλείνοντας την επίθεση.

Στον 6ο τομέα, ο Michal Kwiatkowsi (Team Sky) είχε πτώση, ενώ λίγο μετά ο Mikel Landa (Movistar) ήταν κάτω, μένοντας πίσω 1΄ και ξεκινώντας να πιάσει το πελοτόν. Παρόμοια προβλήματα αντιμετώπιζε και ο Rigoberto Uran (EF Education First-Drapac).

Μπροστά, από την απόσπαση της ημέρας έμεναν ζωντανοί μόλις 2 αθλητές – Gaudin και Van Rensburg – με μια μικρή διαφορά 25΄΄ με μόλις 25 χλμ αγώνα. Μόλις 5 χλμ μετά, είχαν απορροφηθεί.

Στα τελευταία 16 χλμ, όταν ο Lampaert επιτέθηκε, πήρε μαζί του τους Degenkolb και Van Avermaet. Ο Sagan επιχείρησε να τους κυνηγήσει, αλλά είχε κλειστεί πίσω από αθλητές. Όταν τελικά βγήκε μπροστά, το τρίο είχε ήδη χτίσει μια διαφορά 35΄΄.

Στα τελευταία 5 χλμ, η διαφορά τους είχε φτάσει τα 51΄΄ μια και το πελοτόν πλέον δεν τους κυνηγούσε.

Πίσω, οι διεκδικητές της ΓΚ που βρίσκονταν ακόμα στην 10αδα, όπως οι Froome, Landa, Dumoulin και Quintana – που παραδόξως είχε επιβιώσει στα pave- άρχισαν να επιτίθενται μεταξύ τους ενώ οι Bardet και ο Uran βρίσκονταν ακόμα μακριά πίσω.

Βγαίνοντας στα τελευταία μέτρα, ο Degenkolb ξεκίνησε το τελικό σπριντ και τερμάτισε πρώτος, ακολουθούμενος από τους Van Avermaet και Lampaert.

Αποτελέσματα 9ου εταπ:

1 John Degenkolb (Ger) Trek-Segafredo in 3-24-26
2 Greg Van Avermaet (Bel) BMC Racing Team
3 Yves Lampaert (Bel) Quick-Step Floors
4 Philippe Gilbert (Bel) Quick-Step Floors at 19s
5 Peter Sagan (Svk) Bora-Hansgrohe
6 Jasper Stuyven (Bel) Trek-Segafredo
7 Bob Jungels (Lux) Quick-Step Floors, at same time
8 André Greipel (Ger) Lotto Soudal at 27s
9 Edvald Boasson Hagen (Nor) Dimension Data
10 Timothy Dupont (Bel) Wanty-Groupe Gobert, at same time

Αποτελέσματα Γενικής Κατάταξης:

1 Greg Van Avermaet (Bel) BMC Racing Team in 36-07-17
2 Geraint Thomas (GBr) Team Sky at 43s
3 Philippe Gilbert (Bel) Quick-Step Floors at 44s
4 Bob Jungels (Lux) Quick-Step Floors at 50s
5 Alejandro Valverde (Spa) Movistar Team at 1-31
6 Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe at 1-32
7 Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team at 1-33
8 Chris Froome (GBr) Team Sky at 1-42
9 Adam Yates (GBr) Mitchelton-Scott at 1-42
10 Mikel Landa (Spa) Movistar Team at 1-42

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

A journey beyond – Βίντεο

Ο Marc Maurer ποδηλάτησε 5600 χλμ, ξεκινώντας από την Κωνσταντινούπολη, διασχίζοντας τον Κ…