Tour de France 2018 – Τα 10 πιο σημαντικά επεισόδια

Η 105η έκδοση του Tour de France είχε εντυπωσιακές παρουσίες, από τον Fernando Gaviria της Quick-Step, ο οποίος κέρδισε 2 εταπ και φόρεσε την κίτρινη φανέλα για πρώτη φορά στην καριέρα του, καθώς από τον συναθλητή του Julian Alaphilippe, ο οποίος κέρδισε στις Άλπεις και ξανά στα Πυρηναία, παίρνοντας τελικά την πουά φανέλα.

Ο Alaphilippe έδωσε στους Γάλλους πολλά για να γιορτάσουν, όπως και ο Perre Latour (Ag2r La Mondiale), νικητής της λευκής φανέλας και ο Arnaud Démare (Groupama-FDJ), ο οποίος κέρδισε το 18ο εταπ στο Pau.

Για 6η φορά σε 7 χρόνια, ο Peter Sagan (Bora-Hansgrohe) φορούσε την πράσινη φανέλα στο Παρίσι. Αυτή τη φορά κέρδισε 3 εταπ πριν από πτώση σε κατάβαση, που τον έβγαλε από τον συναγωνισμό. Παρόλα αυτά, μπόρεσε να τερματίσει τον αγώνα, τερματίζοντας στην 8η θέση της ΓΚ. Έθεσε δε και ένα νέο ρεκόρ, για τον αριθμό των ημερών που ένας αθλητής φορά μια ταξινομητική φανέλα Tour, στις 103 μέρες.

Παρακάτω παρουσιάζουμε τις 10 πιο σημαντικές στιγμές του αγώνα, κατατάσσοντάς τις σε αντίστροφη σειρά, ξεκινώντας με την τελευταία πιο σημαντική στιγμή.

10. Ο Craddock τερματίζει στο Παρίσι (21ο εταπ)

Το άτυχο 13αρι χτύπησε νωρίς τον Αμερικανó Lawson Craddock, ο οποίος είχε πτώση στη ζώνη τροφοδοσίας στο 1ο εταπ, óταν πάτησε ένα παγούρι με τον μπροστινó του τροχó, παθαίνοντας κάταγμα στην ωμοπλάτη του. Η συμμετοχή του ήταν αμφίβολη και ακόμα και μετά την πρώτη εβδομάδα, όταν αντιμετώπισε το 9ο εταπ και τα pave, πριν φτάσει στην πρώτη μέρα ξεκούρασης.

Ο Craddock πέρασε σχεδόν όλες τις 3 εβδομάδες στη Γαλλία στο πίσω μέρος του πελοτόν, προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τον πόνο. Χρησιμοποίησε την συμμετοχή του στην Γαλλία, ως μια ευκαιρία να συγκεντρώσει χρήματα για το ποδηλατοδρόμιο Alkek, που χτυπήθηκε από τυφώνα στο Χιούστον, όπου ξεκίνησε η αγωνιστική του καριέρα. Δώριζε $ 100 για κάθε εταπ που ολοκλήρωνε,  ζητώντας από τους οπαδούς να κάνουν το ίδιο. Στην συνέντευξη Τύπου είχε συγκεντρώσει σχεδόν 200.000 δολάρια.

9. Ο Gilbert είχε πτώση, βγήκε από την χαράδρα και τερμάτισε (16ο εταπ)

Η δραματική πτώση του Philippe Gilbert στο 16ο εταπ, δεν ήταν σημαντική για την ιστορία του Tour de France, αλλά ήταν σίγουρα συμβολική του πνεύματος του Tour – να αντιμετωπίζεις τον πόνο, μέχρι να φτάσεις στη γραμμή τερματισμού.

Στο Col de Portet d’Aspet – στην ίδια κατάβαση όπου ο Fabio Casartelli είχε πτώση και έχασε τη ζωή του το 1995 – ο Gilbert κατέβαινε αποσπασμένος, όταν σε μια αριστερή στροφή δεν είχε τη σωστή γραμμή, κλείδωσε τα φρένα και χτύπησε τον πέτρινο τοίχο, πέφτοντας σε χαράδρα.

Ο Gilbert δεν τραυματίστηκε σοβαρά, και ανέβηκε γρήγορα πάνω στο ποδήλατο. Ολοκλήρωσε το εταπ, 30΄πίσω από τον νικητή Julian Alaphilippe, και έλαβε το βραβείο της ημέρας για τον πιο επιθετικό αθλητή, ενώ φορούσε ακόμα μια κάλτσα μουσκεμένη στο αίμα.

Ο Gilbert χρειάστηκε βοήθεια για να περπατήσει κάτω από το βάθρο, και μετέπειτα οι ακτινογραφίες αποκάλυψαν ότι είχε σπάσει την επιγονατίδα του στην πτώση.

8. Το μηχανικό πρόβλημα και η ποινή του Dumoulin (6ο εταπ)

Με 6 χλμ για το 6ο εταπ, φτάνοντας την κορυφή του Mûr-de-Bretagne, ο Tom Dumoulin (Sunweb) έπεσε πάνω στον Romain Bardet (Ag2r La Mondiale), με πρόβλημα στον μπροστινό του τροχό. Ο Ολλανδός πήρε τον μπροστινό τροχό από τον συναθλητή του Simon Geschke και τερμάτισε 53΄΄ πίσω, λαμβάνοντας επίσης ποινή 20΄΄ για παρατεταμένο «κολλητήρι» πίσω από το αυτοκίνητο της ομάδας.

Ολοκλήρωσε τον Γύρο 1:51΄΄ πίσω από τον Geraint Thomas. Αυτό το έλλειμμα, πριν ακόμα ο αγώνας φτάσει στα βουνά, ανάγκασε τον Dumoulin να επιτίθεται συνέχεια, σπαταλώντας δυνάμεις, ενώ ο Thomas ήταν πάντα σε θέση να ακολουθήσει.

«[Χωρίς το χρονοβόρο έλλειμμα] θα ήταν διαφορετικά για τον Thomas, γιατί θα είχε επιτεθεί σε μένα», δήλωσε ο Dumoulin. «Έμενε πίσω σε μερικά εταπ, επειδή ήταν αρκετά ασφαλής. Εάν ήμουν πιο κοντά χωρίς τον χρόνο που έχασα στο Mûr-de-Bretagne, θα είχε πάρει περισσότερο χρόνο από εμένα στα βουνά, γιατί ήταν σίγουρα ισχυρότερος.

«Ο Thomas ήταν ο ισχυρότερος τις τελευταίες 3 εβδομάδες. O χρόνος που έχασα στο Mûr-de-Bretagne δεν θα είχε αλλάξει κανένα αποτέλεσμα. Θα ήμουν επίσης δεύτερος».

7. Ο Sagan έχει πτώση, η πράσινη φανέλα σε κίνδυνο (17ο εταπ)

Ο Peter Sagan δεν έχει συχνά πτώσεις, αλλά όταν το κάνει, το κάνει κι’ αυτό εντυπωσιακά. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής είχε την πράσινη φανέλα κλειδωμένη μαθηματικά μέχρι το 17ο εταπ,  όταν πήρε λάθος γραμμή στην κατάβαση του Col de Val Louron-Azet, βγήκε εκτός δρόμου και χτύπησε ένα μεγάλο βράχο με την πλάτη του.

Ο αθλητής της Bora-Hansgrohe ολοκλήρωσε το εταπ γεμάτος στα αίματα, αλλά στο 19ο εταπ, στις αναβάσεις του Tourmalet και του Aubisque, υπέφερε πάρα πολύ και φαινόταν αμφίβολο αν καταφέρει να τερματίσει στο Παρίσι.

Ο Sagan τερμάτισε στο groupetto, μαζί με αρκετούς συναθλητές του και το ονόμασε τη χειρότερη μέρα που είχε ποτέ σε ποδήλατο, προσθέτοντας ότι εάν δεν είχε κερδίσει την πράσινη φανέλα, πιθανότατα θα είχε εγκαταλείψει.

«Η ολοκλήρωση αυτού του εταπ, ήταν κάτι περισσότερο από μια νίκη για μένα» δήλωσε μετά.


6. Οι σπρίντερ εγκαταλείπουν μαζικά (11ο – 12ο εταπ)

Δύο μέρες στις Άλπεις είδαν σχεδόν κάθε σπρίντερ του αγώνα να εγκαταλείπει ή να χάνει λόγο χρονικού ορίου, αλλάζοντας δραματικά τη σύνθεση των επίπεδων εταπ.

Στο 11ο εταπ στο La Rosière, οι Marcel Kittel (Katusha-Alpecin) και Mark Cavendish (Dimension Data) τερμάτισαν εκτός του χρονικού ορίου – ενώ στο 12ο εταπ το l’Alpe d’Huez, οι Fernando Gaviria (Quick Step),  Dilan Groenewegen (LottoNL-Jumbo) και ο Andre Greipel (Lotto-Soudal) όλοι εγκατέλειψαν, επειδή ήξεραν ότι δεν θα τερματίσουν εντός ορίου.

Συνολικά, 5 σπρίντερ εγκατέλειψαν τον αγώνα μέσα σε 24 ώρες. Οι αθλητές που κέρδισαν τα υπόλοιπα σπριντ ήταν οι Peter Sagan (Bora-Hansgrohe), Arnaud Démare (Groupama-FDJ) και Alexander Kristoff (UAE-Team Emirates).

5. Ο Thomas κερδίζει στα κίτρινα, στο Alpe d’Huez (12ο εταπ)

Στο 12ο εταπ, ο Geraint Thomas όχι μόνο έγινε ο πρώτος Βρετανός αθλητής που κέρδισε την μυθική ανάβαση, το έκανε φορώντας την κίτρινη φανέλα.

Στα τελευταία 10 χλμ,  με τον Steven Kruijswijk (LottoNL-Jumbo) εμπρός, ο Thomas έμεινε πίσω από τον συναθλητή του Egan Bernal, του οποίου ο ρυθμός ξεπέρασε αθλητές όπως οι Adam Yates, Dan Μάρτιν, Nairo Quintanta & Mikel Landa.

Στον τερματισμό, μέσα από ένα γκρουπ 5 αθλητών, ο Thomas κέρδισε εύκολα το σπριντ και πήρε το δεύτερο χρονικό μπόνους 10΄΄ μέσα σε 2 μέρες.

4. Ο Froome είχε κρίση στο Col du Portet (17ο εταπ)

Στο 17ο εταπ, ο τετραπλός νικητής του Tour είχε κρίση, πέφτοντας πίσω από ένα γκρουπ ελιτ αθλητών, στα 3 χλμ από την κορυφή του Col du Portet.

Ο Froome έφτασε στην γραμμή τερματισμού, με την βοήθεια του συναθλητή του Egan Bernal, χάνοντας 52΄΄ από τον Geraint Thomas, ο οποίος τερμάτισε 3ος.  Ο Froome έπεσε στην 3η θέση της ΓΚ, 2:31΄΄ πίσω από τον Thomas.

Ήταν μια σημαντική στιγμή, καθώς ο Thomas φαινόταν ότι θα  γίνει ο 3ος  Βρετανός αθλητής που θα κέρδιζε τον Γύρο Γαλλίας, μπροστά από τον φίλο και ηγέτη της ομάδας του.

«Δεν είχα τα πόδια στον τερματισμό», είπε ο Froome στο τέλος. «Έχω κερδίσει τα 3 τελευταία Grand Tours τώρα και ο [Thomas] έχει κάνει έναν απολύτως άψογο αγώνα φέτος, οπότε αξίζει να είναι στην κίτρινη φανέλα».

3. Τα φαβορί μειώνονται, καθώς οι Porte, Uran & Landa έχουν πτώσεις (9ο εταπ)

Αν και το 9ο εταπ είχε 21 χλμ λιθόστρωτων, ήταν η άσφαλτος που τελείωσε τις ελπίδες 3 φαβορί της ΓΚ. Ο Αυστραλός Richie Porte (BMC Racing), 10ος στην ΓΚ, είχε πτώση λίγο πριν το 1ο pave και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα, με σπασμένη κλείδα.

Ο Ισπανός Mikel Landa (Movistar) είχε επίσης πτώση, όταν πάτησε σε ένα καπάκι αποστράγγισης ενώ έπινε νερό, ανάμεσα στα τμήματα των λιθόστρωτων με 33 χλμ αγώνα. Ο Landa γρήγορα γύρισε πίσω στο ποδήλατό του, με αρκετούς συναθλητές να τον βοηθούν να επιστρέψει.

Ο Rigoberto Uran (EF Education First-Drapac) έπεσε σε μια δεξιά γωνία, βγαίνοντας από τα λιθόστρωτα με ακόμα 30 χλμ αγώνα. Βοηθούμενος από αρκετούς συναθλητές του, έχασε μόνο 90΄΄, αλλά η πραγματική ζημιά ήταν στο σώμα του, αναγκάζοντάς τον να εγκαταλείψει πριν από την έναρξη του 12ου εταπ.

2. Ο Thomas ήρεμος, ο Froome στο βάθρο (20ο εταπ)

Ο Geraint Thomas είχε την κίτρινη φανέλα κλειδωμένη, αλλά ο 2ος ,3ος και 4ος  της ΓΚ, είχαν μεταξύ τους μόνο 32΄΄ διαφοράς – Dumoulin, Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo) και Froome.

Ο Roglic φαινόταν πιο φρέσκος την τελευταία εβδομάδα, κερδίζοντας το 19ο εταπ, ενώ ο Froome είχε δείξει σημάδια κόπωσης, με λίγες πιθανότητές να φτάσει στο βάθρο. Ο Dumoulin, ο παγκόσμιος πρωταθλητής TT, φαινόταν ότι θα κέρδιζε το εταπ ατομικής χρονομέτρησης.

Ο Froome έκανε μια καταπληκτική διαδρομή, τερματίζοντας μόνο 1΄΄ πίσω από τον Dumoulin, περνώντας έναν απογοητευμένο Roglic, ο οποίος έχασε 1:11΄΄ πίσω από τον Froome.

Με αυτή την απόδοση, ο Froome κέρδισε σχεδόν το εταπ, ενώ ανέβηκε στο βάθρο.

1. Η συναισθηματική συνέντευξη του Degenkolb μετά τη νίκη (9ο εταπ)

Το δράμα στο 9ο εταπ, πέρα από τα λιθόστρωτα στο Roubaix, δεν έφτανε την συνέντευξη μετά τον αγώνα του νικητή John Degenkolb.

Ο αθλητής της Trek-Segafredo είχε την πρώτη μεγάλη νίκη του από το ατύχημα του Ιανουαρίου 2016, όταν αυτός και οι συναθλητές του χτυπήθηκαν από ένα αυτοκίνητο στην Ισπανία. Ο Degenkolb υπέστη τραυματισμούς στο χέρι, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας σχεδόν ενός δακτύλου, το οποίο απειλούσε να σταματήσει τη σταδιοδρομία του.

Μέσα από δάκρυα, ο Degenkolb, νικητής του Milan – San Remo και Paris – Roubaix 2015, εξήγησε τι ήταν η νίκη του μετά από ένα δύσκολο ταξίδι που είχε επίσης, ως αποτέλεσμα της πρόσφατης απώλειας ενός στενού φίλου που περιέγραψε ως δεύτερο πατέρα.

«Αγνή ευτυχία» είπε ο Degenkolb, με τα συναισθήματά του να ρέουν. «Κυνηγούσα αυτή τη νίκη για τόσο πολύ καιρό … Είναι πραγματικά δύσκολο να περιγράψω. Είναι μια πολύ μεγάλη νίκη μετά από πολύ καιρό. Έχω περάσει πολλά πράγματα στο παρελθόν και ήταν τόσο δύσκολο».

«Είμαι πολύ χαρούμενος που αφιέρωσα αυτήν τη νίκη σε έναν από τους καλύτερους φίλους μου, ο οποίος πέθανε τον περασμένο χειμώνα. Αυτό ήταν πραγματικά κάτι γι’ αυτόν, επειδή όλοι είπαν ότι τελείωσα, ότι μετά από αυτό το ατύχημα, δεν θα επιστρέψω ποτέ. Είπα, όχι, δεν είμαι τελειωμένος. Πρέπει να πάρω τουλάχιστον μια πραγματικά μεγάλη νίκη για αυτόν τον τύπο, το όνομά του είναι Jörg και ήταν ο δεύτερος πατέρας μου».

«Ήταν ένα τρομερό ατύχημα και είναι τεράστια απώλεια χωρίς αυτόν. Είμαι τόσο χαρούμενος που έχω τώρα αυτή τη νίκη γι’ αυτόν. Δεν υπάρχει τρόπος να γίνει πιο δραματική, πιο ωραία, πιο φανταστική. Είμαι εντελώς συγκλονισμένος».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Τρέξιμο και πόνος στην κοιλιά

Βγήκατε για το πρώτο σας τρέξιμο κι εκεί που έχετε αρχίσει να αισθάνεστε δρομέας και πως σ…