Continental Grand Prix 5000 – Tο νέο tubeless ελαστικό

Το Continental Grand Prix 4000 S II θεωρείται από τους πολλούς ένα από τα καλύτερα ελαστικά που κυκλοφορεί σήμερα στην αγορά – ιδανική ισορροπία βάρους, αντοχή σε κύλιση, πρόσφυση, αντοχή, ποιότητα κύλισης και προστασία από τρυπήματα.

Μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα ως πρωταγωνιστής, το ελαστικό αντικαθίσταται τώρα από το νέο Grand Prix 5000 σε 2 τύπους: Κανονικό ελαστικό (clincher) και ελαστικό χωρίς σαμπρέλα (tubeless).

Πιο αποδοτικό με κάθε τρόπο

Το αρχικό Grand Prix εισέβαλε στην αγορά πριν από 14 χρόνια και η Continental προφανώς έμαθε μερικά πράγματα εκείνη την εποχή. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το νέο Grand Prix 5000 είναι καλύτερο από το τελευταίο Grand Prix 4000 S II σε κάθε μορφή απόδοσης.

Υποτίθεται ότι είναι:

  • Ταχύτερο, με 12% λιγότερη αντίσταση κύλισης
  • Πιο ανθεκτικό, με αύξηση κατά 20% στην προστασία από τρυπήματα
  • Πιο ελαφρύ, κατά 10 γρ. (για μέγεθος 700x25c) και
  • Προσφέρει ακόμα πιο ομαλή και πιο άνετη διαδρομή

Η Continental κατασκευάζει το Grand Prix 5000 με τριπλό περίβλημα από νάιλον με 330 tpi, ενισχυμένο με ένα πιο λεπτό στρώμα Vectran για την αποφυγή των τρυπημάτων και ένα νέο ελαστομερές στοιχείο επένδυσης (τεχνολογία Active Comfort) που αποσβένει τις δονήσεις από το οδόστρωμα.

Το σήμα κατατεθέν της Continental, το Black Chili δεν έχει μείνει χωρίς εξέλιξη. Εκτός από τη χρήση της τελευταίας σύνθεσης, το πέλμα του ώμου του Grand Prix 5000 παίρνει τώρα μια λεπτή ανάγλυφη υφή με λέιζερ (τεχνολογία Lazer Grip), που η εταιρεία ισχυρίζεται ότι προσφέρει εξαιρετική γωνιακή πρόσφυση, κατευθείαν από την πρώτη βόλτα – βασικά είναι ήδη «στρωμένο».

Και ως μπόνους, αυτή η υφή υποτίθεται ότι επίσης ομαλοποιεί την εισερχόμενη ροή αέρα γύρω από το περίβλημα του ελαστικού, ώστε να μειώνει την οπισθέλκουσα (!).

Μεγέθη και βάρη

Τα διαθέσιμα μεγέθη για το Grand Prix 5000 αντικατοπτρίζουν τις τελευταίες τάσεις.

Υπάρχει ακόμα η επιλογή 700x23c για να ικανοποιήσει τους «κλασικούς» και τους αναβάτες με τα παλαιότερα πλαίσια, που απλά δεν έχουν το κατάλληλο διάκενο στα ψαλίδια. Και φυσικά οι πιο μοντέρνες εκδοχές, με διατομές 25, 28 και 32 mm. Για πρώτη φορά, υπάρχουν επίσης δύο επιλογές 650b σε διατομές 25 και 28 mm.

Τα θεωρητκά βάρη για τα μεγέθη τύπου 700c είναι 200 ​​γρ, 215 γρ, 235 γρ και 290 γρ, αντίστοιχα. Τα επίσημα στοιχεία για τις παραλλαγές 650b είναι 205 γρ και 230 γρ. Όλα τα νέα ελαστικά προσφέρονται αποκλειστικά με μαύρα πλαϊνά τοιχώματα και ανήκουν στην κατηγορία των ελαστικών που διπλώνουν (folding tires).

Προχωρώντας στην κατηγορία tubeless

Ενώ η εξέλιξη του πετυχημένου Grand Prix 4000 S II θα είναι άξια ενδιαφέροντος για πολλούς αθλητές και χομπίστες, το γεγονός ότι η Continental προχωράει σε έκδοση tubeless, θα αποτελέσει για πολλούς κοσμοϊστορικό γεγονός!

Η περίφημη συντηρητική γερμανική εταιρεία (τα ελαστικά της εξακολουθούν να κατασκευάζονται στη Γερμανία) είχε αντισταθεί εδώ και πολύ καιρό στην κλήση για ελαστικά χωρίς σαμπρέλα, λέγοντας ότι η αγορά δεν ήταν ακόμα ώριμη.

Αλλά η κυκλοφορία του Grand Prix 5000 TL σημαίνει ότι πλέον η αγορά tubeless έχει ωριμάσει αρκετά.

Σε σύγκριση με το Grand Prix 4000 S II, η Continental αναφέρει ότι το Grand Prix 5000 TL κυλά 5% ταχύτερα, παρά τη χρήση ενός σκληρότερου 180tpi περιβλήματος σε σχέση με το Grand Prix 5000,  καθώς διαθέτει και ένα επιπλέον εσωτερικό στρώμα που βελτιώνει την κατακράτηση αέρα.

Λέγεται επίσης ότι είναι κατά 5% πιο ανθεκτικό σε σκασίματα, και αυτό χωρίς το απαραίτητο στεγανωτικό, το οποίο προσφέρει ένα πρόσθετο μέτρο προστασίας.

Εδώ υπάρχει η ίδια σύνθεση από Black Chili καουτσούκ, η ίδια επίστρωση Lazer Grip, το προστατευτικό στρώμα Vectran και η Active Comfort Technology, ίδια με αυτά που χρησιμοποιούνται στο πρότυπο Grand Prix 5000.

Μεγέθη και βάρη

Τα θεωρητικά βάρη εξακολουθούν να είναι μεγαλύτερα από την έκδοση clincher, με το μέγεθος των 700x25c να έρχεται στα 300 γρ, το 700x28c στα 345 γρ και η μεγαλύτερη έκδοση 700x32c να γεμίζει το ανώτατο όριο στα 370 γρ.

Δεν υπάρχουν εκδόσεις 650b (τουλάχιστον όχι ακόμα). Τα παραπάνω στοιχεία  «φαίνονται» αρκετά μεγάλα, αλλά αν συνυπολογίσουμε την απουσία σαμπρέλας, τότε μιλάμε πρακτικά για ίδια μεγέθη βάρους.

Πιο εύκολη τοποθέτηση

Μερικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα θα πρέπει επίσης να διευκολύνουν τη ρύθμιση του Grand Prix 5000 TL. Η εξωτερική επιφάνεια καλύπτεται με ένα στρώμα από εξαιρετικά μαλακό καουτσούκ και υπάρχει επίσης μια επέκταση που βοηθά στη δημιουργία μιας πιο αξιόπιστης αρχικής σφράγισης, ανεξάρτητα από το προφίλ του στεφανιού.

Η Continental αναφέρει ότι το Grand Prix 5000 TL είναι συμβατό με όλους τους tubeless τροχούς της αγοράς, αν και η ευκολία εγκατάστασης θα εξακολουθεί να διαφέρει. Επί του παρόντος, η Continental ούτε συνιστά ούτε συμβουλεύει κατά συγκεκριμένων μαρκών ή μοντέλων.

Τιμολόγηση και διαθεσιμότητα

Η προτεινόμενη λιανική τιμή για το Grand Prix 5000 είναι  63 € και 75 € για το Grand Prix 5000 TL, ανεξάρτητα από το μέγεθος. Όλα τα ελαστικά θα αρχίσουν να μεταφέρονται από τις αποθήκες άμεσα.

Σίγουρα το πρότυπο Grand Prix 5000 θα είναι χωρίς αμφιβολία, ένα φανταστικό ελαστικό. Αλλά το Grand Prix 5000 TL, θα είναι το ελαστικό που τελικά θα «ανοίξει» αυτήν την κατηγορία;

Αυτό είναι κάτι που θα φανεί τον επόμενο χρόνο. Μέχρι τότε, θα περιμένουμε το πολυαναμενόμενο GP 5000…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Τα καλύτερα «έξυπνα» προπονητήρια για το 2022

Ποια είναι τα καλύτερα «έξυπνα» προπονητήρια που πρέπει να λάβουμε υπόψη για την προπόνηση…