Μερικές φορές ο οργανισμός στέλνει σήματα που δείχνουν, ότι ίσως τα επίπεδα μαγνησίου είναι πεσμένα.

Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για την καλή λειτουργία του οργανισμού και ενώ υπάρχει σε πολλές τροφές, η έλλειψή του είναι συνηθισμένο φαινόμενο στους ενηλίκους. Η μη επαρκής πρόσληψή του εκδηλώνεται με μια σειρά συμπτωμάτων.

Αν γνωρίζουμε αυτά τα συμπτώματα, θα ξέρουμε και την πηγή τους. Ακολουθεί μια μικρή λίστα συμπτωμάτων:

Μυϊκοί σπασμοί & κράμπες

Οι ακούσιοι σπασμοί των μυών και οι κράμπες ανήκουν στα πλέον χαρακτηριστικά συμπτώματα της έλλειψης μαγνησίου. Σε περίπτωση σοβαρής έλλειψης μπορεί επίσης να παρατηρηθούν γενικευμένοι σπασμοί σε όλο το σώμα, όπως στις κρίσεις επιληψίας.

Ναυτία και τάση προς εμετό

Πρόκειται για τα πρώτα σημάδια που στέλνει ο οργανισμός όταν το μαγνήσιο δεν είναι αρκετό στο σώμα. Η ανορεξία επίσης συνδέεται με το ίδιο πρόβλημα, αφού φαίνεται πως η λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος μπαίνει στο στόχαστρο όταν λείπει η πολύτιμη ουσία.

Σκελετικά προβλήματα

Πέρα από την προχωρημένη ηλικία, την αποχή από τη σωματική άσκηση και τη χαμηλή πρόσληψη ασβεστίου και βιταμίνης D, παράγοντα κινδύνου για την αποδυνάμωση του σκελετού και την οστεοπόρωση αποτελεί και η έλλειψη μαγνησίου.

Το μαγνήσιο επιδρά άμεσα στα οστά και ταυτόχρονα επηρεάζει τη διαθεσιμότητα ασβεστίου στον οργανισμό, επομένως ο ρόλος του στη σκελετική υγεία είναι διττός.

Αρτηριακή πίεση

Πολλές έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα επίπεδα μαγνησίου και η αρτηριακή πίεση συνδέονται άμεσα. Η υπέρταση ή η υψηλή πίεση ίσως αποδίδεται στο ότι καθημερινά δεν λαμβάνετε αρκετό μαγνήσιο από τη διατροφή σας.

Προβλήματα ύπνου

Η χρόνια αϋπνία και άλλες διαταραχές ύπνου επίσης ενδέχεται να σχετίζονται με την έλλειψη μαγνησίου, κάτι που επίσης πολλά ερευνητικά δεδομένα έχουν αποδείξει κατά καιρούς.

Κατάθλιψη και άγχος

Αν νιώθετε ταραγμένο το νευρικό σας σύστημα, τη διάθεσή σας πεσμένη και το στρες να φτάνει σε επίπεδα μη διαχειρίσιμα, για παρατεταμένο διάστημα και χωρίς εμφανή αιτία, καλό είναι να κάνετε τις απαραίτητες εξετάσεις για να διαπιστώσετε αν το μαγνήσιο του οργανισμού σας είναι αρκετό.

Μειωμένη ενέργεια

Το μαγνήσιο βοηθά τον οργανισμό να ανταπεξέλθει στις καθημερινές ανάγκες για κίνηση και ενεργητικότητα. Αυτό συμβαίνει γιατί η καρδιά και το μυικό σύστημα είναι από τα πρώτα που αντιμετωπίζουν τις συνέπειες από την έλλειψη μαγνησίου.

Πηγές μαγνησίου

Αμύγδαλα
Σπανάκι
Κάσιους
Φιστίκια
Δημητριακά
Γάλα σόγιας
Μαύρα φασόλια
Ψωμί
Αβοκάντο
Πατάτες
Ρύζι
Γιαούρτι

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Αντιμετωπίζοντας μεγάλες αναβάσεις – Τα βασικά

Τα απαιτητικά μεγάλα brevet που γίνονται στη χώρα μας συχνά περιέχουν μεγάλες, δύσκολες αν…