Share on Facebook Share on Twitter Η Trek δημιούργησε ένα νέο υλικό κράνους που απορροφά την ενέργεια από την πτώση και ονομάζεται WaveCel. Με την πρώτη ματιά, το WaveCel αποτελεί ουσιαστικά την ερμηνεία της Trek (και της Bontrager) για την πράσινη κυψελοειδή επένδυση κράνους Koroyd, η οποία ήδη χρησιμοποιείται στις εταιρίες Smith και Endura, αλλά έχει διαφορετικό κυψελοειδές σχήμα και διαφορετικό χρώμα. Και όπως τώρα ισχυρίζονται οι Trek & Bontrager, το Koroyd προάγει επίσης σημαντικές μειώσεις στη συχνότητα εμφάνισης εγκεφαλικών τραυματισμών, έως και 58%. Το WaveCel μπορεί να μοιάζει πολύ με το Koroyd, αλλά η Trek ισχυρίζεται ότι αυτό συμβαίνει μόνο εμφανισιακά. Koroyd Η ικανότητα του Koroyd να διαχέει την ενέργεια κρούσης εξαρτάται από το πώς συμπιέζεται η κυψελοειδής κατασκευή. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του Koroyd, το υλικό δεν είναι μόνο σε θέση να απορροφήσει περισσότερη συνολική ενέργεια από τους συμβατικούς αφρούς ίδιου πάχους, αλλά επίσης μειώνει τα μέγιστα φορτία που αναπτύσσονται στο κρανίο [με μια πτώση] και στον εγκέφαλο του αναβάτη. Και επειδή υπάρχει τόσο μεγάλη ευελιξία στον τρόπο κατασκευής του υλικού (όπως η διάμετρος των κυψελών και η πυκνότητα του υλικού), το Koroyd μπορεί επίσης να κατασκευαστεί στρατηγικά, για διαφορετικές περιοχές του κράνους. WaveCel Το WaveCel υποτίθεται ότι κάνει όλα τα παραπάνω και πολλά άλλα. Και είναι «τα πολλά άλλα» που υποστηρίζουν οι Trek & Bontrager ότι παράγουν αυξημένη ασφάλεια. Οι κυψέλες WaveCel απορροφούν ενέργεια μέσω της πτώσης ακριβώς όπως το Koroyd, αλλά η έξυπνη γεωμετρία των κυψελών επιτρέπει επίσης την αρχική κάμψη κατά την πρόσκρουση. Σύμφωνα με την εταιρία, αυτή η μοναδική γεωμετρία μειώνει το όριο της δύναμης στο οποίο αρχίζει να δρα το υλικό, μειώνοντας περαιτέρω τις μεταδιδόμενες δυνάμεις σε σχέση με τα Koroyd ή τα συμβατικά κράνη αφρού. Επιπλέον, το ομαλότερο προφίλ του WaveCel λέγεται ότι επηρεάζει την περιστροφική προστασία, παρόμοια με τις συμβατικές επενδύσεις MIPS – που σημαίνει ότι τα κράνη WaveCel όχι μόνο παρέχουν παρόμοιο όφελος, αλλά δεν απαιτούν πρόσθετο στρώμα πλαστικού δίπλα στο κεφάλι μας. Το WaveCel δεν είναι παχύτερο από την παραδοσιακή επένδυση από αφρώδες υλικό, έτσι ώστε τα κράνη που είναι εξοπλισμένα με WaveCel εξακολουθούν να έχουν χαμηλό προφίλ. Το EPS εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ως είδος ενδιάμεσου επιπέδου επένδυση, για να βοηθήσει το κράνος να διατηρήσει το σχήμα του στην καθημερινή του χρήση και να το συγκρατήσει κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης. Τα κράνη WaveCel – σύμφωνα με την Trek – δεν εμποδίζουν απλά πιο σοβαρούς τραυματισμούς όπως κάταγμα κρανίου ή μεγάλες τραυματικές βλάβες στον εγκέφαλο: Μειώνουν επίσης κατά λιγότερο από 1 – στα – 50 «κοινά ατυχήματα με ποδήλατο την πιθανότητα διάσεισης. Οι ανεξάρτητες δοκιμές από το Πανεπιστήμιο Virginia Tech (VTU) δεν έχουν ακόμη επαληθεύσει αυτές τις συγκεκριμένες αξιώσεις, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι τα δείγματα παραγωγής των νέων κράνη WaveCel έχουν κερδίσει κορυφαίες αξιολογήσεις πέντε αστέρων. Ασφάλεια πρώτα, αλλά όχι μόνο Αν και μιλώντας για ποδηλατικά κράνη, το θέμα της ασφάλειας έρχεται πρώτο, υπάρχουν και άλλα πράγματα που ερευνά ο υποψήφιος αγοραστής: Τέτοια θέματα είναι το βάρος και ο εξαερισμός. Κράνη εξοπλισμένα με Koroyd είναι σχετικά ανεπαρκώς αεριζόμενα, λόγω του ακτινωτού προσανατολισμού των κυψελών και της έλλειψης εσωτερικής διοχέτευσης. Και το WaveCel μάλλον δεν αλλάζει πολύ αυτήν την άποψη. Έτσι, τα νέα κράνη WaveCel είναι λίγο βαριά. ‘Oπως η Trek παραδέχεται το WaveCel θα προσθέσει περίπου 50 γρ σε σχέση με ένα συμβατικό κράνος αφρού EPS. Επίλογος Σίγουρα η χρήση του Wavecel αποτελεί ένα βήμα για πιο ασφαλή κράνη και λιγότερους τραυματισμούς, χωρίς να είναι η τέλεια λύση για ένα ποδηλατικό κράνος που απευθύνεται σε αθλητές. Το μέλλον θα δείξει…