Share on Facebook Share on Twitter Ήταν γνωστό πριν από μερικούς μήνες, ότι η Cannondale σχεδίαζε να παρουσιάσει το επόμενο μοντέλο της μακράς διαρκείας σειράς αλουμινίου CAAD. Σήμερα, το CAAD13 είναι επίσημα εδώ! Σύμφωνα με την Cannondale, το νέο CAAD13 αποτελεί ένα αφιέρωμα στον περιοδικό πίνακα, το 13ο στοιχείο που είναι το αλουμίνιο. Το μοντέλο αυτό – σε σύγκριση με το CAAD12 – έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μειωμένη οπισθέλκουσα, μεγαλύτερη άνεση και ευκολότερη συντήρηση, διατηρώντας παράλληλα το βάρος αμετάβλητο. Και φυσικά το CAAD13 θα είναι διαθέσιμο και στις δύο παραλλαγές φρένων. Μια έκδοση αλουμινίου του νέου Supersix Evo Όπως το CAAD12 είχε πολλά κοινά με το Supesix, έτσι και το CAAD13 έχει πολλά κοινά με το νέο SuperSix Evo 2020. Χρησιμοποιώντας το ίδιο μείγμα αλουμινίου 6069 με το CAAD10 και το CAAD12, το CAAD13 χρησιμοποιεί τα ίδια σχήματα «κομμένων» σωλήνων με το SuperSix, κάτι που σύμφωνα με την Cannondale προσφέρει «…μείωση κατά 30% στην οπισθέλκουσα έναντι των παραδοσιακών στρογγυλών σωλήνων». Στο νέο CAAD13 είναι επίσης η πρώτη φορά που η σειρά CAAD χρησιμοποιεί ένα ενσωματωμένο σχεδιασμό πλαισίου – πιρουνιού – παλουκόσελου. Συγκεκριμένα, το παλουκόσελο είναι ο ίδιος σωλήνας σχήματος D Knot27, που χρησιμοποιείται στο νέο SuperSix. Προσθέτοντας τα χαμηλωμένα ψαλίδια σέλας (seat stays) – που βοηθούν στην αεροδυναμική και στην άνεση- και η Cannondale δηλώνει ότι το CAAD13 προσφέρει διπλάσια άνεση στη σέλα από το CAAD12. Σύμφωνα με την Cannondale, «…ο μύθος για το πλεονέκτημα άνεσης του ανθρακονήματος, έναντι του αλουμινίου τελείωσε». Το μοντέλο με τα δισκόφρενα δίνει αυξημένη δυνατότητα φαρδύτερων ελαστικών – μέχρι 30c. Μπροστά, το CAAD13 διαθέτει πιρούνι από ανθρακόνημα. Φυσικά το νέο μοντέλο δεν θα μπορούσε να μείνει στα κλασικά quick release. Το μοντέλο με δισκόφρενα έχει άξονες 12 mm εμπρός-πίσω, χρησιμοποιώντας το σύστημα απελευθέρωσης της Mavic, το ίδιο με το SuperSix. Αυτός ο σχεδιασμός επιτρέπει την απομάκρυνση του τροχού χωρίς να χρειαστεί να τραβήξουμε τον άξονα έξω από την πλήμνη – απλά ξεβιδώνουμε και βγάζουμε τον τροχό. Ο σχεδιασμός λειτουργεί με όλους τους υπάρχοντες τροχούς με άξονα και έχει τη δυνατότητα να είναι ταχύτερος από το κλασικό σύστημα με quick release . Και ακριβώς όπως το CAAD12 και το πρώην SuperSix μοιράζονταν ίδια γεωμετρία, το CAAD13 μοιράζεται την ίδια γεωμετρία με το νέο SuperSix Evo. Τα μεγέθη από 9 γίνονται 8 (από 44 – 62 cm). Στοιχεία μοναδικά στο CAAD13 Το Cannondale δηλώνει ότι το CAAD13, ζυγίζει το ίδιο με το CAAD12. Σαφώς, το CAAD13 μοιράζεται πολλά με το μοντέλο από ανθρακόνημα, αλλά προσφέρει μερικές βασικές διαφορές. Χρησιμοποιεί στάνταρ σωλήνα κεφαλής (κούτελο) χωρίς παρεχόμενο χώρο για τα καλώδια ή τους εύκαμπτους σωλήνες φρένων που βρίσκονται εξωτερικά. Η Cannondale δήλωσε ότι η εσωτερική δρομολόγηση καλωδίων έχει βελτιωθεί σε σύγκριση με το CAAD12. Μιλώντας για την μεσαία τριβή, χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα BB30a με αρκετά άλλα ποδήλατα Cannondale. Πρόκειται για απλά μια έκδοση 5 mm φαρδύτερης σειράς του προτύπου BB30 της Cannondale, ένα σύστημα που έχει τα ρουλεμάν, κατευθείαν βιδωμένα στο κέλυφος αλουμινίου. Αυτοί που ζουν σε υγρό κλίμα πρέπει να είναι χαρούμενοι, γιατί και οι 2 εκδόσεις φρένων προσφέρουν θέσεις για τοποθέτηση φτερών, τους χειμερινούς μήνες. Μοντέλα και τιμολόγηση Με 3 εκδόσεις δισκόφρενων, 2 εκδόσεις συμβατικών φρένων και 1 γυναικεία έκδοση του νέου CAAD13, υπάρχει αρκετή διαφοροποίηση. Το πιο αξιοσημείωτο για την γκάμα CAAD13 είναι το πόσο προσεγγίζει τιμολογιακά, την νέα σειρά η SuperSix Evo. Για παράδειγμα, το μοντέλο με δίσκους Cannondale SuperSix eTap AXS κοστίζει US $ 6.500 – μόλις US $ 750 περισσότερο από το αντίστοιχο CAAD13. Το SuperSix Disc 105 στοιχίζει US $ 2.750, σε σύγκριση με US $ 2.100 για το CAAD13. Όλα τα μοντέλα διαθέτουν ελαστικά 28c Vittoria Rubino και κασέτα 11-30T. Τα ποδήλατα πρέπει να είναι διαθέσιμα για αγορά εντός της επόμενης εβδομάδας.