Τα κράνη aero θεωρούνται ευρέως ως ένας από τους οικονομικά αποδοτικότερους τρόπους μείωσης της ταχύτητας.

Το MET Trenta 3K φαίνεται να θυσιάζει σχεδόν τίποτα στην προσπάθειά του για έξτρα ταχύτητα: Είναι ελαφρύ, καλά αεριζόμενο, φαίνεται αρκετά καλό και είναι ακόμα άνετο για πολλές ώρες στη σέλα.

Μια προσέγγιση δύο επιπέδων

Όπως γίνεται ολοένα και πιο συνηθισμένη στις μέρες μας, η σειρά της MET για τον δρόμο, υποστηρίζει 2 διαφορετικά μοντέλα: Το Trenta 3K που εξετάζεται εδώ και το Manta. Από τα δύο, το Manta είναι το πιο αφοσιωμένο aero κράνος, με πιο κλειστό κέλυφος και ελάχιστο εμπρόσθιο άνοιγμα.

MET Trenta 3K - Παρουσίαση

Το Trenta 3K, από την άλλη πλευρά, είναι πιο πολυδιάστατο. Ελαφρώς πιο επιμηκυμένο από το Manta, με περισσότερο λεπτό προφίλ. Το μετωπικό προφίλ εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά κομψό, αλλά υπάρχει σαφώς πολύ περισσότερος αερισμός. Ενώ το Manta έχει μια αραιή σειρά από μάλλον μικροσκοπικές σχισμές που βοηθούν στην άντληση του αέρα ψύξης με ταχύτητα, οι αεραγωγοί του Trenta 3K είναι πολύ μεγαλύτεροι και πιο γενναιόδωρα κατανεμημένοι σε όλο το εμπρός και πάνω μέρος.

Τα Manta και Trenta 3K μοιράζονται μια ξεχωριστή θύρα στο πάνω μέρος, που προορίζεται να τραβήξει ενεργά αέρα για την πρόσθετη δύναμη ψύξης. Σε συνδυασμό με τις γενναιόδωρες πίσω θυρίδες, η εταιρία ισχυρίζεται ότι ο αέρας αναρροφάται από το πίσω μέρος του Trenta 3K, αντί να πιέζεται από το μπροστινό μέρος.

Ανθρακονήματα

Όπως υποδεικνύεται από το όνομα, οι ίνες άνθρακα παίζουν βασικό ρόλο στην απόδοση του Trenta 3K. Ένα εξωτερικό υποστρώμα από ανθρακονήματα βοηθά να κρατήσει το κράνος μαζί κατά τη διάρκεια ενός κτυπήματος και επιτρέπει μικρότερο βάρος και μικρότερο εξωτερικό προφίλ.

MET Trenta 3K - Παρουσίαση

Το τελευταίο όχι μόνο βοηθά με τη συνολική αισθητική, αλλά και την αεροδυναμική απόδοση: ένα μικρότερο κράνος έχει μικρότερη μάζα στον αέρα.

Αλλά όπως θα περίμενε κανείς, αυτή η ίνα άνθρακα προσθέτει στο κόστος του Trenta 3K. Η λιανική τιμή είναι μάλλον ακριβή, περίπου στα  € 330.

Νικητής σε πολλά επίπεδα

Όλη αυτή η διαφημιστική εκστρατεία σχετικά με την απόδοση αερισμού του Trenta 3K, δεν είναι τίποτα αν δεν αποδίδει στον πραγματικό κόσμο.

Χάρη σε όλη αυτή την ανοιχτή περιοχή γύρω από το κέλυφος, καθώς και το γεγονός ότι πολύ λίγα από το εσωτερικό του Trenta 3K είναι στην πραγματικότητα σε επαφή με το κεφάλι μας, η θερμότητα μπορεί εύκολα να διαχέεται στην ατμόσφαιρα, ακόμη και σε ταχύτητες μόλις πάνω από το απλό περπάτημα.

Καλός εξαερισμός

Και παρά το γεγονός ότι δεν έχει κανένα συγκεκριμένο μηχανισμό για να διαχειριστεί τον ιδρώτα, το Trenta 3K εξακολουθεί να κάνει πολύ καλή δουλειά για να κρατήσει τον ιδρώτα από το να στάζει στα γυαλιά μας.

MET Trenta 3K - Παρουσίαση

Πώς; Έχει να κάνει με τον εμπρόσθιο σχεδιασμό του κράνους και συγκεκριμένα με το κενό, πάνω από το οριζόντιο τμήμα στο μέτωπο, που βοηθά στην εξάτμιση του ιδρώτα.

Χαμηλό βάρος – υψηλή προσαρμοστικότητα

Αυτό το χαμηλό βάρος (217 γρ.) είναι βασικά μη παρατηρήσιμο ακόμη και μετά από 3-4 ώρες στη σέλα. Υπάρχει αρκετή επένδυση και το σύστημα συγκράτησης δεν είναι μόνο αναζωογονητικά ελάχιστο, αλλά και εξαιρετικά προσαρμόσιμο.

Εκτός από τη συνήθη ρύθμιση περιφέρειας – που λειτουργεί εδώ με έναν βολικό επιλογέα με το ένα χέρι – υπάρχουν επίσης 4 θέσεις ύψους για τη βάση μαζί με 2 θέσεις πλάτους για τα οπίσθια μαξιλάρια. Οι ιμάντες έχουν ασήμαντο βάρος και με ασφαλείς συρόμενες ασφάλειες.

Τι γίνεται με το MIPS;

Το ανεξάρτητο εργαστήριο της Virginia Tech αναδείχθηκε γρήγορα ως η κορυφαία μονάδα δοκιμών τρίτων για την ασφάλεια των ποδηλάτων και με δεδομένη την εξειδικευμένη αγορά του Trenta 3K, είναι μεγάλη έκπληξη το γεγονός ότι το κράνος αυτό εξακολουθεί να μην εμφανίζεται στις τελευταίες βαθμολογίες του οργανισμού.

Ένα πράγμα που αξίζει να αναφερθεί, ωστόσο, είναι η έλλειψη οποιουδήποτε είδους περιστροφικού στοιχείου ασφαλείας στο Trenka 3K. Τα κορυφαία 23 κράνη στις κατατάξεις της Virginia Tech διαθέτουν όλα MIPS ή κάτι παρόμοιο. Επί του παρόντος, κανένα από τα κράνη MET δεν περιλαμβάνει MIPS ή οτιδήποτε άλλο, έτσι οι ποδηλάτες με επίκεντρο την ασφάλεια πιθανότατα θα θέλουν να το θυμούνται κατά την αγορά ενός τέτοιου κράνους.

Επίλογος

Αγνοώντας τα ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια, το Trenta 3K είναι διαφορετικά αρκετά συναρπαστικό, καθώς πληροί όλα τα κρίσιμα σημεία όταν πρόκειται για την απόδοση στο δρόμο.

Παρόλα αυτά, εξακολουθεί να μην είναι η λογική επιλογή για κάποιον που δεν θέλει να ξοδέψει πάρα πολλά χρήματα, για ένα ποδηλατικό κράνος.

Ίσως το απλό Trenta, αποτελεί πιο λογική επιλογή με κόστος το αυξημένο βάρος.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Αντιμετωπίζοντας μεγάλες αναβάσεις – Τα βασικά

Τα απαιτητικά μεγάλα brevet που γίνονται στη χώρα μας συχνά περιέχουν μεγάλες, δύσκολες αν…