Για να είμαστε επιτυχημένοι στην ποδηλασία βουνού, δεν αρκεί μόνο η ταχύτητα και η φυσική κατάσταση. Πρέπει επίσης να κατέχουμε κάποιο βαθμό τεχνικής και δεξιοτήτων χειρισμού.

Η μεταφορά ταχύτητας μέσω τεχνικών τμημάτων, οι αναβάσεις σε απότομα κομμάτια, το πέρασμα από ρίζες και βράχια αποτελούν μέρος των περισσότερων εκτός δρόμου διαδρομών.

Αν λοιπόν εντρυφήσουμε στις παρακάτω 10 συμβουλές, θα γίνουμε πιο ολοκληρωμένοι ποδηλάτες βουνού:

1. Σωστό σετάρισμα του ποδηλάτου μας

Επωφελούμαστε από τις εξελίξεις στην τεχνολογία MTB με πράγματα όπως υδραυλικό παλουκόσελο, ρυθμιζόμενη ανάρτηση, σύγχρονη γεωμετρία, ειδικευμένα ελαστικά, άξονες στους τροχούς, δισκόφρενα κ.ο.κ.

Όταν το ποδήλατο μας ταιριάζει, και έχουμε τα αξεσουάρ που είναι ικανά να χειριστούν οποιοδήποτε έδαφος, θα αισθανόμαστε σιγουριά ό,τι και να μας τύχει το μονοπάτι.

2. Επιλέγουμε το σωστό γκρουπ

Αν ο στόχος μας είναι να εξελιχθούμε ως ποδηλάτης, τότε ξοδεύουμε χρόνο με τους ανθρώπους με τους οποίους αισθανόμαστε άνετα να ποδηλατούμε.

Αυτοί οι άνθρωποι θα πρέπει να μας βοηθούν να γίνουμε καλύτεροι και να υποστηρίζουν την ανάπτυξή μας ως αθλητή.


3. Συνεχώς προσπαθούμε!

Αν κάποιο τεχνικό κομμάτι μας δυσκολεύει, σταματάμε. Ίσως πρόκειται για μια απότομη κατωφέρεια, μια βραχώδη ανάβαση ή σφιχτή γωνία που μας βγάζει εκτός.

Αναλύουμε το τμήμα, επιλέγουμε διαφορετικές γραμμές ή θέσεις πάνω στο ποδήλατο,  μέχρι να το περάσουμε. Ο μόνος τρόπος για να βελτιωθούμε είναι να βγούμε εκτός της πεπατημένης.

4. Δεν ξεχνάμε τις αναβάσεις

Τις περισσότερες φορές, όταν σκεφτόμαστε την τεχνική μονοπατιών, σκεφτόμαστε τις καταβάσεις. Ωστόσο, είναι εξίσου σημαντικό να είμαστε ικανός σε δύσκολες.

Η θέση του σώματος, οι σχέσεις που χρησιμοποιούμε και το σωστό πεταλάρισμα αποτελούν το κλειδί για αυτούς τους τύπους αναβάσεων. Η διατήρηση μιας ουδέτερης θέσης στο ποδήλατο, καθώς και ομαλό, δυνατό πεταλάρισμα, συχνά θα μας οδηγήσουν στην κορυφή των περισσότερων αναβάσεων σε βράχο ή ρίζες.

5. Μαθαίνουμε να είμαστε άνετοι εκτός σέλας

Είτε μετατοπίζουμε το βάρος μας πίσω για απότομα κατεβάσματα, σπριντ ή πηδώντας πάνω από βράχους και ρίζες, το σίγουρο είναι ότι ξοδεύουμε αρκετό χρόνο εκτός σέλας.

Προσπαθούμε να είμαστε σε αυτή τη θέση για να μάθουμε να «τοποθετούμε» το σώμα μας, σε σχέση με το ποδήλατο. Ο στόχος είναι να μεταφέρουμε το βάρος στα πεντάλ, και να παραμείνουμε χαλαροί στο τιμόνι.

6. Σωστό πεταλάρισμα

Όσο πιο αποτελεσματικοί και ομαλοί είμαστε πάνω και έξω από τη σέλα, τόσο καλύτερα θα χειριζόμαστε τεχνικά κομμάτια. Μπορείτε να βελτιώσουμε το πεταλάρισμα μας, κάνοντας ασκήσεις με το ένα πόδι.

Επίσης, εστιάζουμε στις ομαλές μετακινήσεις πάνω και έξω από τη σέλα και διατηρούμε ομαλό πεταλάρισμα, καθώς το έδαφος αλλάζει.


7. Απολαμβάνουμε το να είμαστε στον αέρα!

Συχνά φορές οι βόλτες μας θα περιλαμβάνουν πέσιμο από βράχια, άλματα και άλλα χαρακτηριστικά που μπορούν να σηκώνουν τα λάστιχα μας στον αέρα.

Δεν χρειάζεται να μάθουμε αναγκαστικά άλματα, αλλά θα πρέπει να είμαστε σίγουροι για το χειρισμό μικρότερων χαρακτηριστικών. Ξεκινάμε από μικρά πράγματα – όπως σηκώνοντας το μπροστινό τροχό – και όσο βελτιωνόμαστε, συνεχίζουμε.

Δεν είναι συνήθως τόσο τρομακτικό όσο φαίνεται!

8. Χρησιμοποιούμε την καθαρότερη γραμμή

Σε ένα φαρδύ μονοπάτι ή χωματόδρομο, διαλέγουμε την πιο καθαρή γραμμή, που συχνά είναι και η πιο αποδοτική. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να διαλέξουμε την πιο απαιτητική.

Η μεταφορά ταχύτητας μέσω δύσκολων τμημάτων είναι πιο σημαντική από την εκτέλεση δύσκολων ελιγμών για να περάσουμε. Όσο πιο «καθαρά» ποδηλατούμε, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχουμε.

9. Δεν ξεχνάμε την ενδυνάμωση

Η ορεινή ποδηλασία απαιτεί τη δέσμευση πολλών περισσότερων μυών απ ‘ό, τι τα πόδια μας. Ένας δυνατός κορμός είναι απαραίτητος, ειδικά καθώς τα μονοπάτια θα γίνονται πιο απαιτητικά.

Επικεντρωνόμαστε σε μια ισχυρή λαβή στο τιμόνι, στα χέρια, στους ώμους και τον κορμό για να ποδηλατούμε με ασφάλεια, μέσα από δύσκολες διαδρομές.

10. Αναπτύσσουμε κατάλληλη τεχνική φρεναρίσματος

Το να «χαϊδεύουμε» τα φρένα, προτού φτάσουμε σε σφιχτές στροφές ή κατά τη διάρκεια παρατεταμένων κατωφερειών είναι ο στόχος. Δεν θέλουμε να «κλειδώνουμε» τα φρένα και να μπλοκάρουμε τον πίσω τροχό σε κάθε στροφή.

Επίσης, δεν ξεχνάμε το μπροστινό φρένο. Συχνά η τάση είναι να χρησιμοποιούμε αποκλειστικά το πίσω φρένο, αλλά το μπροστινό φρένο παρέχει εξαιρετική ισχύ ελέγχου όταν χρησιμοποιείται σωστά.

Τα σύγχρονα δισκόφρενα στην ορεινή ποδηλασία παρέχουν τεράστιο εύρος λειτουργίας και ρυθμίσεων.

Επίλογος

Η ποδηλασία βουνού είναι ένα δυναμικό άθλημα που απαιτεί ταχύτητα, φινέτσα και φυσική κατάσταση. Συχνά, επιδιώκοντας την ταχύτητα, χάνουμε τη φινέτσα ή ξεχνάμε να προπονούμαστε στην τεχνική.

Εφαρμόζοντας τις παραπάνω 10 συμβουλές, θα βελτιώσουμε τις ικανότητες μας στην ορεινή ποδηλασία και σίγουρα θα γίνουμε καλύτεροι ποδηλάτες – ανεξάρτητα τι θα συναντήσουμε στο βουνό…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Αντιμετωπίζοντας μεγάλες αναβάσεις – Τα βασικά

Τα απαιτητικά μεγάλα brevet που γίνονται στη χώρα μας συχνά περιέχουν μεγάλες, δύσκολες αν…