Η Βρετανική Ομοσπονδία Ποδηλασίας, παρουσίασε ένα πρωτοποριακό ποδήλατο πίστας για τους Ολυμπιακούς αγώνες στο Τόκιο, το καλοκαίρι του 2020.

Η κατασκευή του ποδηλάτου είναι μια προσπάθεια συνεργασίας μεταξύ τριών άλλων βρετανικών εταιριών: Hope Technology, Renishaw και Lotus Engineering. Η Renishaw παράγει τα 3D εκτυπωμένα κομμάτια τιτανίου που θα ενώνουν τους σωλήνες, η Lotus φροντίζει να κατασκευάσει τα προσαρμοσμένα αξεσουάρ τιμονιού, ενώ η Hope διαμορφώνει το πλαίσιο από ανθρακόνημα και χειρίζεται την τελική συναρμολόγηση.

Σύμφωνα με τον μηχανικό σχεδίασης Hope,  Sam Pendred, η γενική διάταξη ήταν υπαγορευμένη από τη φιλοσοφία ότι ο αθλητής-ποδήλατο θα πρέπει να θεωρούνται ως μονάδα.

Ενσωμάτωση

«Μπορείτε να σχεδιάσετε ένα πολύ αεροδυναμικό ποδήλατο, αλλά μόλις βάζετε έναν αναβάτη, καταστρέφεται όλο το αεροδυναμικό έργο που βάζετε σε αυτό», εξήγησε. «Αν πραγματικά …. ενσωματώσετε τον αναβάτη στο σχεδιασμό, μπορείτε να καταλήξετε σε ένα ριζικά διαφορετικό σχήμα σε σύγκριση με το αν κοιτάξατε μόνο το σχεδιασμό ενός αεροδυναμικού ποδηλάτου».

Τα «παράξενα ψαλίδια της σέλας και το πιρούνι, είναι έτσι διαμορφωμένα ώστε να ομαλοποιούν τη ροή του αέρα, γύρω από τον αναβάτη.

Και τι κερδίζεται αεροδυναμικά με όλο αυτόν τον πρωτότυπο σχεδιασμό; Περίπου ένα 2-3%. Ίσως φαίνεται μικρό σαν απόλυτο νούμερο αλλά είναι παρόλα αυτά ένα αεροδυναμικό κέρδος, που μπορεί να κρίνει την τελική νίκη.

Νέες τεχνολογίες

Εκτός από το ρηξικέλευθο σχεδιασμό του πλαισίου, χρησιμοποιήθηκε μια νέα τεχνική για τις ενώσεις του πλαισίου:

«Για πολλές σύνθετες περιοχές όπου οι σωλήνες ενώθηκαν μεταξύ τους, χρησιμοποιήθηκε τρισδιάστατο εκτυπωμένο τιτάνιο… περιοχές όπως το τιμόνι, τα οποία είναι πραγματικά πολύ περίπλοκα και μπορούν να σχεδιαστούν ειδικά για τις ανάγκες του αναβάτη. Η τεχνολογία 3D εκτύπωσης μας επιτρέπει να το επιτύχουμε γρήγορα, αλλά και να κάνουμε αλλαγές όταν χρειάζεται».

«Μπορεί επίσης να οδηγήσει σε ένα ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο εξάρτημα επειδή μπορούμε να βασιστούμε σε εσωτερικές δομές, τις οποίες προηγουμένως δεν μπορούσαμε να κάνουμε».

Μια ακόμα νέα τεχνολογία που εφάρμοσε η Hope είναι για την κατασκευή των τροχών. Σύμφωνα με τον μηχανικό σχεδιασμού Mark Reynolds:

«Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια ενιαία κατασκευή για τον τροχό, έτσι ώστε…όλα είναι διαμορφωμένα ως ένα. Ο τροχός θα είναι τόσο καλός όσο η μήτρα του, και οι μήτρες είναι πολύ, πολύ ακριβής».

«Η τυποποιημένη κατασκευή [των τροχών] μπορεί να γίνει με μερικά κομμάτια τα οποία ενοποιούνται μαζί», συνέχισε. «Βασιζόμαστε έτσι σε ένα συγκολλητικό υλικό, ενώ όταν δημιουργούμε [τον τροχό]ως ένα κομμάτι, μας επιτρέπει να είμαστε λίγο πιο ακριβείς».

Μιλώντας για βάρος, ακόμα δεν υπάρχουν τα ακριβή στοιχεία αλλά φαίνεται ότι το πλαίσιο θα ζυγίζει λίγο λιγότερο από 1500g, πολύ καλό νούμερο για ποδήλατο πίστας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Αυξάνοντας την αντοχή μας στον πόνο

Αν θέλουμε να πιέζουμε σκληρά πάνω στο ποδήλατο, τότε θα πρέπει να αντέχουμε μεγάλο ποσοστ…