«Αυτό που ήταν παραδοσιακή ποδηλασία αλλάζει»

Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο η Trek ξεκίνησε την παρουσίαση του νέου Domane και η δήλωση αυτή είναι σίγουρα μια ακριβής εικόνα του πώς εξελίχθηκε η ποδηλασία τα τελευταία χρόνια: Λιγότεροι αγώνες, περισσότερη εξερεύνηση, λιγότερη άσφαλτος, πιο “εκτός δρόμου” διαδρομές.

Trek Domane 2020 – Αναλυτική παρουσίαση

Το αρχικό Domane παρουσιάστηκε με ελαστικά 25mm, αλλά το νέο Domane έχει ελαστικά 32mm, με δυνατότητα μέχρι 38mm!

Top Tube & Front IsoSpeed

Όπως αναμενόταν, η Trek πρόσθεσε την πατέντα Top Tube IsoSpeed ​​ για μια ομαλότερη και πιο εκλεπτυσμένη διαδρομή: Στο σημείο που ενώνεται ο κάθετος με τον οριζόντιο σωλήνα, επιτρέπεται να φλεξάρει ανεξάρτητα από το υπόλοιπο πλαίσιο όταν οδηγείται σε τραχιά οδοστρώματα.

Trek Domane 2020 – Αναλυτική παρουσίαση

Σύμφωνα με την Trek, το Top Tube IsoSpeed ​​επιτρέπει πιο διακριτό συντονισμό μεταξύ της ακαμψίας του πλαισίου και της άνεσης οδήγησης από τον αρχικό σχεδιασμό IsoSpeed. Και επειδή το μήκος του τμήματος που λειτουργεί ως φύλλο ελατηρίου μπορεί να ποικίλει ανεξάρτητα από το μέγεθος του πλαισίου, μπορεί να κατασκευαστεί έτσι ώστε να παρέχει μια ομαλότερη κίνηση για μικρότερα μεγέθη πλαισίων.

Η ακαμψία του Top Tube IsoSpeed ​​είναι επίσης ρυθμιζόμενη και υπάρχει ένας ενσωματωμένος αποσβεστήρας που κρύβεται μέσα στο παλουκόσελο.

Δυστυχώς, η πατέντα Top Tube IsoSpeed ​​θα περιοριστεί μόνο στα Domane SLR . Το μοντέλο SL συνεχίζει με τον αρχικό, μη ρυθμιζόμενο σχεδιασμό. Και τα 2 περιλαμβάνουν ακόμα το χαρακτηριστικό Front IsoSpeed, το οποίο εκμεταλλεύεται την ευκαμψία του κούτελου από ανθρακόνημα, για να βοηθήσει στην ποιότητα κύλισης εμπρός. Επίσης προσφέρονται τα τιμόνια IsoCore και το IsoFlex που είναι επικεντρωμένα στην άνεση.

Μικρές «επιδιορθώσεις»

Στο καινούργιο Domane, ακόμη και σε γυμνά πλαίσια ή ποδήλατα που ανήκουν στο πρόγραμμα Project One, δεν υπάρχουν συμβατικά φρένα. Αυτά είναι διαθέσιμα πλέον μόνο σε παλαιότερα μοντέλα αλουμινίου.

Η Trek πλέον χρησιμοποιεί τη σπειροειδή μεσαία τριβή T47 στο νέο Domane. Προσθέτει μεν μερικά γραμμάρια σε βάρος, σε σχέση με την πρεσαριστή BB90 της Trek, αλλά παρέχει καλύτερη εργονομία σε συντήρηση και αντοχή.

Η εμπρός παγουροθήκη έχει μια αφαιρούμενη θυρίδα, στην οποία είναι προσαρτημένο ένα πολυεργαλείο. Μέσα στον σωλήνα υπάρχει ένα κυλινδρικό ρολό από νάιλον που είναι αρκετά μεγάλο για να τοποθετήσουμε 1 έξτρα σαμπρέλα, 1 φυσίγγιο CO2 και την τρόμπα με 2 λεβιεδάκια.

Η εσωτερική δρομολόγηση καλωδίων είναι λίγο πιο εκλεπτυσμένη από πριν, με το σημείο εισόδου να μετακινείται στο κούτελο, ακριβώς πίσω από το λαιμό. Χρησιμοποιούνται αντάπτορες σε όλο το μήκος των καλωδίων και απαιτείται πάντοτε προσεκτική ρύθμιση για τη βέλτιστη λειτουργία πέδησης και αλλαγής ταχυτήτων.

Ταχύτερο αλλά και βαρύτερο

Η Trek τονίζει ότι η αεροδυναμική διαμόρφωση που δανείστηκε από το Madone, κάνει το νέο ποδήλατο λίγο πιο γρήγορο από πριν (περίπου 1’ ανά ώρα, χωρίς να αναφερθεί η ταχύτητα).

Αν και χρήσιμη σαν πληροφορία, δεν είναι κάτι με το οποία ο τυπικός αγοραστής ενός Domane θα ασχοληθεί.

Το πιο αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα νέα πλαίσια Domane είναι πιο άκαμπτα από ποτέ, λόγω του νέου σχεδιασμού του Top Tube IsoSpeed ​​και των μεγαλύτερων εμπρόσθιων άκρων που απαιτούνται για την προσαρμογή της δρομολόγησης των καλωδίων.

Αλλά οι βελτιώσεις αυτές, έρχονται με ένα τίμημα: Βάρος!

Σύμφωνα με την Trek, ένα νέο πλήρες Domane θα είναι, κατά μέσο όρο, περίπου 200g βαρύτερο από τον προκάτοχό του, με περίπου το μισό από αυτό να αποδίδεται στο πλαίσιο, ενώ το υπόλοιπο στα βοηθητικά στοιχεία: Φαρδύτερα ελαστικά, κουτί αποθήκευσης στο διαγώνιο κ.τ.λ.

Το θεωρητικό βάρος για ένα βαμμένο πλαίσιο 56cm και πιρούνι, είναι 1.235g. Προσθέστε άλλα 30g για το Domane SL.

Πρακτικά αυτό σημαίνει, ότι το ποδήλατο Domane SLR 56 cm 3ης γενιάς, φτάνει τα 8.17kg όπως απεικονίζεται εδώ. Χωρίς αμφιβολία, το Domane έγινε βαρύτερο με την πάροδο του χρόνου.

«Για αυτό το ποδήλατο επικεντρωθήκαμε ειδικά στην εμπειρία της βόλτας και την οδήγηση. Έτσι αντί να επικεντρωθούμε στους αριθμούς, θέλαμε να παρουσιάσουμε στους αναβάτες αυτό που θεωρούσαμε ότι θα ήταν το καλύτερο δυνατό για την πλειοψηφία των διαδρομών που πραγματικά κάνουν», δήλωσε ο διευθυντής της Trek, Jordan Roessingh.

«Καθώς ξεκινήσαμε την πορεία ανάπτυξης, συμπεριλάβαμε ελαστικά μεγαλύτερου όγκου και προσθέσαμε τεχνολογίες όπως το [Top Tube] IsoSpeed. Όλα αυτά αυξάνουν, πιστεύουμε, την ποιότητα οδήγησης στο σημείο που, όταν βρίσκεστε πάνω στο ποδήλατο, προσφέρουν ένα καλύτερο συνολικά πακέτο».

«Γνωρίζουμε ότι, πολλές φορές, εστιάζουμε όλοι στο βάρος – συμπεριλαμβανόμαστε και εμείς – και έχουμε ένα από τα ελαφρότερα ποδήλατα παραγωγής με το Emonda. Αλλά το [βάρος] δεν είναι πανάκεια, για αυτό που δημιουργεί μια σπουδαία οδηγική εμπειρία».

Όχι στη γυναικεία γεωμετρία, ναι σε περισσότερα μεγέθη

Η Trek ήταν ένας από τους πρώτους υποστηρικτές της γυναικείας γεωμετρίας πλαισίων με τα μοντέλα WSD (Women Specific Design), επικαλούμενη διαφορές όπως μακρύτερα πόδια, μικρότερους κορμούς και κοντύτερα χέρια, για ένα δεδομένο ύψος.

Όμως, καθώς και άλλες εταιρείες συλλέγουν ένα ευρύ φάσμα δεδομένων, ανακαλύπτουν πλέον ότι αυτές οι αποκαλούμενες εγγενείς διαφορές δεν είναι τόσο εγγενείς.

Σίγουρα η Trek υποστηρίζει ότι εξακολουθούν να υπάρχουν λεπτές διαφορές, αλλά ότι το εύρος αυτών των διαφορών μεταξύ ανδρών και γυναικών δεν είναι μεγαλύτερο από αυτό που υπάρχει μεταξύ του ίδιου φύλου.

Trek Domane 2020 – Αναλυτική παρουσίαση

Ως αποτέλεσμα, η Trek επιστρέφει σε μεγέθη unisex για όλα τα μοντέλα Domane. Κάθε ένα από αυτά θα έχει ένα ευρύτερο φάσμα μεγεθών – ειδικά στα μικρά μεγέθη θα φτάνει στα 44cm – και υπάρχουν περισσότερες επιλογές χρωμάτων, για να ταιριάζουν στις διαφορετικές αισθητικές προτιμήσεις.

Αυτό είναι παρόμοιο με αυτό που έκανε η Specialized τα τελευταία χρόνια, αν και ενδιαφέρον, το αντίθετο της προσέγγισης της Canyon με τη γραμμή WMN που εισήχθη το 2017.

Γεωμετρία πλαισίου

Η γεωμετρία του πλαισίου μεταφέρεται πλήρως από πριν, με την ίδια προσαρμογή “H3” που χρησιμοποιείται στη σειρά Domane 2ης γενιάς. Το ύψος της μεσαίας τριβής πέφτει στα 80mm για αυξημένη σταθερότητα, υπάρχουν «χαλαρές» γωνίες και αρκετά πιο όρθια θέσης οδήγησης. Όλα τα παραπάνω ευνοούν τους χομπίστες, που περνούν πολλές ώρες πάνω στη σέλα.

Trek Domane 2020 – Αναλυτική παρουσίαση

Οι αναβάτες που θέλουν την άνεση και ευελιξία του νέου Domane, αλλά με μια πιο επιθετική εφαρμογή και αίσθηση, μπορούν να επιλέξουν την γεωμετρία Pro Endurance ή “H1.5”. Αυτά τα ποδήλατα διαθέτουν παρόμοια χαρακτηριστικά χειρισμού με τα τυπικά Domanes, αλλά με πολύ πιο επιθετικά χαρακτηριστικά που προέρχονται από το Madone.

Κατά μέσο όρο, η μέτρηση stack είναι περίπου 4.5 cm χαμηλότερα στα μοντέλα Pro Endurance από τα κανονικά.

Μοντέλα και τιμολόγηση

Η Trek διαχωρίζει το νέο Domane σε δύο διαφορετικές εκδόσεις από ανθρακονήματα.

Το Domane SLR κατασκευάζεται με κορυφαίες ίνες άνθρακα της σειράς OCLV 700 και τη νέα διάταξη Top Tube IsoSpeed, ενώ το Domane SL είναι κατασκευασμένο με βαρύτερες ίνες άνθρακα της σειράς OCLV 500 και συνεχίζει με το αρχικό σχέδιο IsoSpeed.

Και τα 2 θα μοιραστούν όλα τα άλλα νέα χαρακτηριστικά, όμως, και θα χρησιμοποιήσουν επίσης την ίδια γεωμετρία. Η έκδοση Pro Endurance θα είναι διαθέσιμη μόνο στην έκδοση Domane SLR.

Η Trek θα προσφέρει το Domane SLR σε τουλάχιστον 3 εκδόσεις, από 7.000 € έως 10.500 €. Το Domane SL θα είναι διαθέσιμο σε τουλάχιστον 5 εκδόσεις, που κυμαίνονται από  2.300 € έως 5.800 €.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Καραντίνα – Αύξηση της ποδηλασίας 200% στην Αγγλία

Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει σημειώσει αύξηση έως και 200 ​% στην ποδηλασία κατά τη διάρκεια τ…