Η DT Swiss έκανε το ντεμπούτο της στη νέα αρχιτεκτονική κέντρου Ratchet EXP τον Μάιο του 2019, και όπως αναμενόταν, αυτή η αναβάθμιση έχει πλέον ενσωματωθεί στην εξαιρετικά δημοφιλή σειρά 240.

Και δεν πρόκειται για μια απλή αναβάθμιση. Είναι ένας σημαντικός επανασχεδιασμός ενός συστήματος που έχει ως επί το πλείστον αμετάβλητο εδώ και δεκαετίες.

Ο πυρήνας του θρυλικού μηχανισμού της DT ήταν δύο πανομοιότυποι οδοντωτοί δακτύλιοι, που ο καθένας ωθείται από ένα κωνικό ελατήριο. Ήταν απλό, αξιόπιστο και με μεγάλη περιοχή επαφής μεταξύ των δύο δακτυλίων. Με αυτόν τον τρόπο, το σύστημα μπορούσε να διαχειριστεί εντυπωσιακή ποσότητα φορτίου (με την προϋπόθεση ότι γίνεται σωστή συντήρηση και φυσικά χρησιμοποιείται το σωστό λιπαντικό).

Το νέο κέντρο DT Swiss 240 - Παρουσίαση
Πάνω είναι το νέο σύστημα, με μόνο ένα ελατήριο

Ο νέος μηχανισμός Ratchet EXP χρησιμοποιεί τεχνικά την ίδια διεπαφή, αλλά η DT Swiss επιστρέφει στις παλιές ημέρες, έχοντας μόνο έναν από αυτούς τους δακτυλίους να κινούνται μπρος-πίσω κατά μήκος του άξονα. Ο άλλος δακτύλιος είναι σταθερά στερεωμένος στο κέλυφος του κέντρου.

Η DT Swiss ισχυρίζεται ότι αυτή η απλοποιημένη διάταξη αποδίδει μειωμένη φθορά και ακόμη καλύτερη αξιοπιστία, ενώ μειώνει επίσης ελαφρώς το χρόνο που χρειάζεται για να εμπλακούν οι δακτύλιοι.

Το νέο κέντρο DT Swiss 240 - Παρουσίαση

Η στερέωση του εσωτερικού δακτυλίου μέσα στο κέλυφος της πλήμνης, επιτρέπει επίσης στον άξονα κίνησης να κινηθεί στο εσωτερικό του. Αυτό μετακινεί το ρουλεμάν προς τα έξω και σύμφωνα με την DT Swiss υπάρχει «βελτίωση 15%» στην ακαμψία του άξονα.

Το πιο σημαντικό για τους χρήστες, ωστόσο, είναι η μειωμένη πίεση σε αυτά τα ρουλεμάν και η επακόλουθη αύξηση της διάρκειας ζωής τους.

Η νέα διαμόρφωση χρησιμοποιεί λιγότερα μέρη και γλιτώνει επίσης μερικά γραμμάρια.

Όσο ωραίο κι αν ακούγεται το νέο σύστημα Ratchet EXP, οι επαγγελματίες μηχανικοί καταστημάτων και οι ερασιτέχνες θα είναι πιθανότατα πιο ενθουσιασμένοι από μια απλή βελτίωση στο νέο κέντρο 240:

Η νέα μηχανική κατεργασία στα καλύμματα των άκρων του κέντρου, δημιουργεί έναν ανυψωμένο δακτύλιο στο άκρο που μπορεί εύκολα να αφαιρεθεί με γυμνά χέρια, απλοποιώντας σημαντικά τη βασική συντήρηση.

Η DT Swiss θα προσφέρει τα νέα κέντρα 240 σε τέσσερις διαφορετικές παραλλαγές για αυτούς που επιθυμούν να κατασκευάσουν τους δικούς τους τροχούς από το μηδέν:

  • 240 EXP Classic Road (116 g εμπρός; 212 g πίσω) για ποδήλατα με συμβατικά φρένα.
  • 240 EXP Straightpull Road (102 g εμπρός, 191 g πίσω) για χρήση με συμβατικά φρένα και ευθύγραμμες ακτίνες.
  • 240 EXP Classic MTB (113 g εμπρός, 208 g πίσω) για ποδήλατα με δισκόφρενα και
  • 240 EXP Straightpull MTB (104 g εμπρός, 199 g πίσω) για ποδήλατα με δισκόφρενα και ευθύγραμμες ακτίνες.

Τα περισσότερα από τα κέντρα προσφέρονται σε μια σειρά από ανοίγματα ακτίνων και διαστάσεων, και όλα προσφέρονται με μια ποικιλία ελεύθερου (κοινώς βαρελάκι) επίσης.

Ωστόσο, υπάρχουν μόνο 2 επιλογές δακτυλίων, με 36-δόντια και 54-δόντια, γεγονός που μπορεί να απογοητεύσει ορισμένους.

Οι τιμές λιανικής για όλες τις παραλλαγές είναι 150 € για το εμπρός κέντρο και 294 € για το πίσω.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Χειροκίνητη αντλία ή αντλία CO2? – Βίντεο

Όλοι έχουμε λίγο πολύ χρησιμοποιήσει την μικρή αντλία που έχουμε μαζί μας, όταν έχουμε σκα…