Share on Facebook Share on Twitter Στα τέλη του περασμένου μήνα, η προπονητική πλατφόρμα Strava έκανε κάποιες σημαντικές αλλαγές στους όρους χρήστη. Ορισμένες από τις λειτουργίες που ήταν προηγουμένως δωρεάν, είναι πλέον διαθέσιμες μόνο με συνδρομή επί πληρωμή και οι περισσότερες νέες δυνατότητες ανάπτυξης θα είναι διαθέσιμες μόνο σε συνδρομητές. Σύμφωνα με τα ίδια τα λόγια της Strava για τους χρήστες της, «Μερικές από τις δωρεάν λειτουργίες μας που είναι ιδιαίτερα περίπλοκες και δαπανηρές για συντήρηση, όπως οι πίνακες κατάταξης τμημάτων (segments), θα γίνουν λειτουργίες συνδρομής. Και από τώρα και στο εξής, περισσότερο από τη νέα ανάπτυξη δυνατοτήτων θα αφορά τους συνδρομητές – θα επενδύσουμε περισσότερο στους αθλητές που έχουν επενδύσει σε εμάς». Ακολούθησε μια έκρηξη παθιασμένων απαντήσεων στα κοινωνικά μέσα, πολλοί επιτέθηκαν στην απόφαση της Strava, αλλά και αρκετοί υπερασπίστηκαν την πλατφόρμα. Αναγκάσαμε να επανεκτιμήσουμε την αξία των τμημάτων, των KOM και των kudos για καθέναν από εμάς προσωπικά. Ήρθε η ώρα να σταθμίσουμε τα οφέλη του Strava – στην προπόνηση, στα κίνητρα και τη γενική απόλαυση της ποδηλασίας – έναντι της συνδρομής 5 € το μήνα: απλά, αξίζει τον κόπο; Η μετάβαση σε ένα μοντέλο επί πληρωμή έχει προκαλέσει έντονα συναισθήματα. Ο Ben Dowman, ψυχολόγος και αυτο-εξομολογημένος εθισμένος στο Strava, δίνει την προοπτική του: «Από έξω, ως χρήστης εγώ, η επικοινωνία του Strava [έμοιαζε με τη σχέση] γονέας-παιδί. Είχαμε ελεύθερη πρόσβαση στις λειτουργίες του Strava για πολύ καιρό, και τώρα αισθανόμαστε σαν να μας αφαιρούν το αγαπημένο μας παιχνίδι, χωρίς συζήτηση ή διαπραγμάτευση». Υπάρχει ένα ρητό: εάν δεν το πληρώνετε, είστε το προϊόν. Πολλοί υπέθεσαν ότι η δωρεάν χρήση του Strava χορηγήθηκε σε αντάλλαγμα των δεδομένων μας. Ο διευθυντής μάρκετινγκ της Strava, Simon Klima θεωρεί ότι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένοι χρήστες αντέδρασαν θυμωμένα. «Η συνδρομή ήταν πάντα η καρδιά του Strava, αποτελώντας τη συντριπτική πλειονότητα των εσόδων μας», δήλωσε. «Δεν πουλήσαμε προσωπικά στοιχεία στο παρελθόν και δεν τα πουλάμε τώρα». Δεδομένων των συνεχιζόμενων επιπτώσεων της κοινωνικής απόστασης στους αγώνες και την ομαδική προπόνηση, η Strava έχει ισχυρότερη πρόσβαση από ποτέ στην ψυχή ανταγωνιστικών αθλητών. Επομένως, ορισμένοι θεωρούν το χρονοδιάγραμμα της Strava ως σκληρά ευκαιριακό. Αντίθετα, ορισμένες άλλες πλατφόρμες ποδηλασίας προσφέρουν επιπλέον και δωρεάν υπηρεσίες, π.χ. Το Sufferfest δημιούργησε ένα νέο προπονητικό σχέδιο για να βοηθήσει τους ποδηλάτες να αντιμετωπίσουν καλύτερα την καραντίνα, ενώ παράλληλα επεκτείνει τη δωρεάν δοκιμαστική περίοδο. Και πάλι, η Strava ήταν ανοιχτή για το γεγονός ότι δεν έχει ακόμη δημιουργήσει κέρδος, παρά την τεράστια βάση χρηστών της – και η ανάγκη της να το πράξει μπορεί να έχει ενταθεί με την παγκόσμια οικονομική αναστάτωση και αβεβαιότητα. Όποιοι και αν είναι οι λόγοι, οι ξαφνικές αλλαγές έχουν αφήσει ορισμένους χρήστες του Strava να αισθάνονται αναστατωμένοι και απογοητευμένοι. Αν και η Strava προσφέρει μια μακρά δοκιμαστική περίοδο, αφαιρεί δυνατότητες που προηγουμένως ήταν δωρεάν. Ο Dowman προσθέτει: «Θα είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε τι θα συμβεί στο τέλος της δοκιμαστικής περιόδου των 60 ημερών όταν οι χρήστες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν όλα τα νέα οφέλη και λειτουργίες. Θα είναι αρκετό να τους πείσει να πληρώσουν για να συνεχίσουν;»