Η Canyon παρουσίασε επίσημα το μοντέλο Aeroad 3ης γενιάς. Όπως ήταν αναμενόμενο, είναι πιο aero από τον πρόγονο του, με μοντέρνα χαρακτηριστικά όπως πλήρως κρυμμένη καλωδίωση, δισκόφρενα μόνο και  ενσωματωμένο σύστημα τιμόνι/λαιμός.

Ωστόσο, είναι επίσης πιο άκαμπτο από την προηγούμενη έκδοση, διατηρώντας παράλληλα τα αξιοθαύμαστα επίπεδα άνεσης αυτού του μοντέλου.

Περισσότερο aero

Το νέο Aeroad της Canyon είναι πλέον πιο αεροδυναμικό, και θεωρείται πλέον –κατόπιν δοκιμής- ένα από τα πιο γρήγορα της κατηγορίας του.

Συγκεκριμένα, η Canyon δηλώνει ότι εξοικονομεί 7,4 watts στα 45 χ.αω., μέσα σε αεροδυναμική σήραγγα. Όταν έχουμε μαζί τα παγούρια και τον αναβάτη, το νούμερο κατεβαίνει στα 5.4 W. Είναι πολύ ή λίγο; Σίγουρα είναι κάτι παραπάνω από το προηγούμενο μοντέλο.

Τα τμήματα σωλήνων στο νέο σετ πλαισίων εξακολουθούν να διαθέτουν σχεδιασμό «κομμένης» αεροτομής, αλλά έχουν ουσιαστικά βαθύτερες διατομές σε ολόκληρο. Αυτό είναι ιδιαίτερα αισθητό στο παλουκόσελο, στα ψαλίδια σέλας και στον διαγώνιο σωλήνα. Όπως είπαμε, η καλωδίωση είναι πλήρως κρυμμένη μπροστά, χάρη σε μια νέα εσωτερική εγκατάσταση δρομολόγησης.

Η Canyon για την εξέλιξη του Aeroad συνεργάστηκε με την SwissSide, μια αεροδυναμική εταιρεία συμβούλων. Σύμφωνα με τον Canyon, η SwissSide διεξήγαγε πολλά υπολογιστικά μοντέλα δυναμικών προσομοιώσεων (CFD) με διάφορα σχήματα πλαισίων και σωλήνων.

Πλαίσιο και ποιότητα κύλισης

Αν και το Aeroad είναι το πιο αγωνιστικό μοντέλο της εταιρίας, η Canyon δεν ήθελε να θυσιάσει στο όνομα της ταχύτητας, την ποιότητα κύλισης.

Πώς όμως κατάφερε κάτι τέτοιο;

Το σημείο σύσφιξης για το παλουκόσελο βρίσκεται 10 εκατοστά κάτω από το πάνω μέρος του κάθετου σωλήνα, και έτσι το μέρος του παλουκόσελου που είναι «εκτεθειμένο»  φλεξάρει – σύμφωνα με την εταιρεία – υπό φορτίο.

Εξωτερικά το παλουκόσελο, μοιάζει με ένα σωλήνα σχήματος D. Όμως μόνο το εμπρός αεροδυναμικό σχήμα στηρίζει δομικά το βάρος του αναβάτη. Το πίσω τμήμα είναι καλυμμένο από ένα λεπτό στρώμα ανθρακονήματος.

Canyon Aeroad 2021 – Παρουσίαση

Εσωτερικά, το τμήμα του παλουκόσελου που μπαίνει στο πλαίσιο, είναι κομμένο. Ως αποτέλεσμα, το νέο παλουκόσελο δεν είναι μόνο πιο αεροδυναμικό από το παλιό, αλλά είναι επίσης ελαφρύτερο.

Το πλάτος των ελαστικών έχει επίσης αυξηθεί για να παρέχει μεγαλύτερη απορρόφηση μεταξύ του αναβάτη και του δρόμου. Εμπρός τα ελαστικά είναι 25 mm και πίσω 28 mm, με πίσω φαρδύτερο στεφάνι κατά 3 mm. Αν και φαρδύτερος τροχός, επειδή «προστατεύεται» από τα ψαλίδια της σέλας, δεν επηρεάζει αεροδυναμικά το ποδήλατο.

Ένα ακόμα στοιχείο του Aeroad, στη διατήρηση της άνεσης του αναβάτη, είναι το νέο ενσωματωμένο σύστημα τιμόνι/λαιμός. Συνήθως σε ποδήλατα τύπου aero, το τιμόνι συνηθίζεται να έχει ακραία διατομή, ως ένας εύκολος τρόπος εξοικονόμησης μερικών βατ. Ωστόσο, αυτό το είδος διαμόρφωσης δεν είναι ακριβώς το πιο άνετο όταν τοποθετούμε εκεί τις παλάμες μας.

Canyon Aeroad 2021 – Παρουσίαση

Στο νέο ενσωματωμένο σύστημα CP0018 της Aeroad, το οριζόντιο τμήμα είναι ελαφρώς επίπεδο και δεν υπάρχουν αιχμηρές άκρες, εκεί που πιάνουν οι αντίχειρες μας. Επίσης τα drops έχουν μεταβλητό προφίλ, στενότερα κοντά στις μανέτες για να μειώσουν την μετωπική επιφάνεια, αλλά πιο πλατιά παρακάτω για να μοιράσουν το φορτίο στις παλάμες μας.

Μιλώντας για βάρος, το νέο Aeroad CFR είναι ελαφρύτερο από το παλιό Aeroad CF SLX κατά 168 g. Τα νεότερα υλικά από ανθρακονήματα και ένας πιο προηγμένος σχεδιασμός, αφαιρούν 95 g από το πλαίσιο και 20 g από το πιρούνι. Το βάρος για ένα μεσαίο πλαίσιο CFR είναι μόλις 915 g και το αντίστοιχο πιρούνι είναι 425 g.

Στο πλαίσιο, οι σωλήνες εκτός από να ευνοούν αεροδυναμικά το ποδήλατο είναι και πιο άκαμπτοι. Έτσι, η Canyon δηλώνει ότι το πλαίσιο είναι επίσης 14% πιο άκαμπτο κατά μέσο όρο, το οποίο μεταφράζεται συγκεκριμένα σε αύξηση 16% στη μεσαία τριβή, 15% αύξηση στο «κούτελο» και 12% αύξηση στην πλευρική ακαμψία του πιρουνιού.

Όταν το συνδυάσουμε με το μειωμένο βάρος, η συνολική αναλογία ακαμψίας προς βάρος έχει αυξηθεί δραματικά.

Γεωμετρία πλαισίου

Το Aeroad ήταν ανέκαθεν το πιο αγωνιστικό μοντέλο της Canyon. Ωστόσο, η εταιρία αποφάσισε με αυτήν τη γενιά του Aeroad να αμβλύνει κάπως τη γεωμετρία του πλαισίου, και να έρθει πιο κοντά στην σειρά Ultimate.

Canyon Aeroad 2021 – Παρουσίαση

Η μέτρηση stack σε ένα μεσαίο πλαίσιο έχει αυξηθεί 9 mm, για παράδειγμα, ενώ η μέτρηση reach έχει μειωθεί κατά 5 mm. Επίσης, τα ποδήλατα διατίθενται με αντάπτορες για το λαιμό των 15 mm. Τέλος, όπως αναφέραμε παραπάνω το τιμόνι δεν έχει τις «κλασικές γωνίες» για ποδήλατο αυτής της κατηγορίας, προσφέροντας μια πιο ανατομική λαβή.

Μιλώντας για τα κάτω ψαλίδια (chainstays) έχουν μειωθεί κατά 5 mm, επιστρέφοντας στα 410 mm της 1ης γενιάς Aeroad, κάνοντας έτσι το ποδήλατο πιο ευέλικτο. Η γεωμετρία του πιρουνιού είναι αμετάβλητη.

Η Canyon θα προσφέρει το κορυφαίο μοντέλο Aeroad CFR και το μεσαίσας κατηγορίας Aeroad CF SLX σε 7 μεγέθη, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούνται από ποδηλάτες ύψους 1.66 μ, έως και 1.94 μ, με επιπλέον μέγεθος 3XS στην αρχική έκδοση Aeroad SL για μικρόσωμους ποδηλάτες.

Επαναστατικό σύστημα τιμονιού

Τα ενσωματωμένα συστήματα τιμονιού/λαιμού, αν και προκαλούν με την εμφάνιση τους, έχουν αρκετά προβλήματα: Συγκεκριμένος αριθμών μεγεθών, καμία δυνατότητα προσαρμογής, δυσκολίας αλλαγής.

Το νέο ενσωματωμένο σύστημα CP0018  μοιάζει να είναι ένα μονοκόμματο σύστημα, αλλά στην πραγματικότητα αποτελείται από 3 τμήματα.

Υπάρχει το κεντρικό τμήμα που περιλαμβάνει το λαιμό, αλλά και άλλα 2 τμήματα των drops (που η Canyon αναφέρει ως «φτερά»).

Canyon Aeroad 2021 – Παρουσίαση

Ένα άμεσο πλεονέκτημα αυτής της διάταξης είναι ότι επιτρέπει προσαρμογή συνολικού πλάτους έως και 40 mm, οπότε είναι πιο εύκολο να το φέρουμε στα μέτρα μας. Έτσι π.χ., το μεγαλύτερο μέγεθος (2XL) του CP0018, με μήκος 120 mm , φτάνει σε πλάτος από 410 mm έως 450 mm.

Πώς γίνεται η τροποποίηση στο πλάτος; Με ένα ειδικό «αυλάκι» που γλιστράει μέσα- έξω στο κεντρικό στέλεχος και ασφαλίζει με ένα μπουλόνι. Έξυπνο;

Το νέο σύστημα είναι λειτουργικό στην περίπτωση που θέλουμε να ταξιδέψουμε. Σε αυτήν την περίπτωση, τα άκρα του τιμονιού μπορούν να αφαιρεθούν γρήγορα, αφήνοντας το κεντρικό στέλεχος πλάτους 23 cm που χωράει άνετα σε μια θήκη.

Φυσικά το CP0018 δεν έχει τις ευκολίες που υπάρχουν σε ένα συμβατικό τιμόνι και λαιμό: Δεν μπορείς να αλλάξεις την κλίση του και δεν μπορείς να κάνεις κάτι αν μας αρέσει η κλίση των drops.

Μοντέλα

Το Canyon προσφέρει το νέο Aeroad σε 3 μοντέλα, με το κορυφαίο μοντέλο το Aeroad CFR (Canyon Factory Racing), κατασκευασμένο με τα ελαφρύτερα υλικά ανθρακονήματος, τον πιο προηγμένο σχεδιασμό και τα πιο ελκυστικά στοιχεία βάρους και ακαμψίας. Όλα αυτά τα ποδήλατα έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρονικά συστήματα μετάδοσης.

Το Aeroad CFR θα προσφέρεται με μεταδόσεις Shimano Dura-Ace Di2 και SRAM Red eTap AXS με ενσωματωμένο βατόμετρο και τροχούς DT Swiss ARC 1100 DiCut 62. Υπάρχει επίσης μια επιλογή Campagnolo Super Record EPS με τροχούς Campagnolo Bora One 50, αλλά χωρίς βατόμετρο.

Το επόμενο μοντέλο είναι το Aeroad CF SLX, κατασκευασμένο με την ίδια γεωμετρία του CFR, αλλά με ένα 2ης επιλογής μείγμα ανθρακονήματος, που ανεβάζει το βάρος πλαισίου έως τα 995 g. Το μοντέλο θα προσφέρεται με Shimano Ultegra Di2 και SRAM Force eTap AXS, και τα δύο με τροχούς DT Swiss ARC 1400 DiCut 62.

Τέλος, το μοντέλο Aeroad CF SL, που έχει κατασκευαστεί όπως το SLX (και συνεπώς, το ίδιο βάρος πλαισίου), αλλά με μερικώς εξωτερική δρομολόγηση καλωδίων και ένα πιο συμβατικό τιμόνι. Προσφέρεται με μεταδόσεις Shimano 105 ή Shimano Ultegra, και με τροχούς Reynolds AR 58/62 DB.

Τιμές

– Aeroad CFR Disc 9 Di2: 7.500 €
– Aeroad CFR Disc 9 eTap: 8.000 €
– Aeroad CFR Disc 9 EPS:  9.000
– Aeroad CF SLX Disc 8 Di2: 5.000 €
– Aeroad CF SLX Disc 8 eTap: 5.300 €
– Aeroad CF SL Disc 8: 3.700 €
– Aeroad CF SL Disc 8 WMN: 3.700
– Aeroad CF SL Disc 7: 3.300 €

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Τρέξιμο και συμβουλές για αρχάριους

Το τρέξιμο είναι κάτι που μας συνδέει με τα παιδικά μας χρόνια, αλλά χρειάζεται προσοχή, γ…