Το τρέξιμο είναι κάτι που μας συνδέει με τα παιδικά μας χρόνια, αλλά χρειάζεται προσοχή, γιατί μπορεί να συμβάλει σε τραυματισμούς, εάν δεν αντιμετωπιστεί σωστά.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές, ειδικά για εσάς που έχετε (ξανά) ξεκινήσει αυτό το σπορ.

Αλλάζουμε τις διαδρομές μας

Με την πάροδο του χρόνου, καμιά φορά «κολλάμε» με μια διαδρομή, με  τους ίδιους γύρους. Αυτή η ρουτίνα, μπορεί σταδιακά να μας φθείρει ψυχολογικά και να μειώσει τα κίνητρα μας.

Άρα χρειάζεται να εξερευνούμε την περιοχή και να αλλάζουμε συχνά τις διαδρομές μας. Εφαρμογές όπως το MapMyRun ή το Ridewithgps μπορούν επίσης να βοηθήσουν, δίνοντας μας νέες ιδέες.

Για τις πιο αργές διαδρομές, μπορείτε επίσης να αλλάξουμε το έδαφος. Μπορούμε να προσθέσουμε μερικούς χωματόδρομους ή τρέξιμο σε γρασίδι. Αυτό θα προπονήσει τους μύες που σταθεροποιούν τον κορμό μας, κάτι που παραβλέπουμε όταν τρέχουμε συνήθως στην άσφαλτο.

Συμβουλή: Αν προπονούμαστε για κάποιο αγώνα, προσομοιάζουμε τη διαδρομή του αγώνα στις προπονήσεις μας. Έτσι, ξέρουμε τι θα αντιμετωπίσουμε και πώς, την ημέρα του αγώνα.

Τι θέλουμε από κάθε προπόνηση;

Πριν ξεκινήσουμε την προπόνηση μας, πρέπει να είμαστε σίγουροι για ποιο λόγο τρέχουμε τη συγκεκριμένη διαδρομή. Είναι μια διαδρομή βάσης, μια διαδρομή αποκατάστασης, μια μικτή διαδρομή με σπρινταρίσματα; Να είμαστε ξεκάθαροι για το τι σκοπεύουμε να κάνετε και πώς — αυτό θα μας γλιτώσει από ανεπιθύμητα χιλιόμετρα.

Συμβουλή: Διαλέγουμε τη σωστή διαδρομή για την συγκεκριμένη προπόνηση. Εάν π.χ. η προπόνησή μας περιλαμβάνει τρέξιμο με αγωνιστικό ρυθμό επαναλήψεων 1 χιλιομέτρου, βρίσκουμε μια επίπεδη διαδρομή χωρίς εμπόδια.

Δεν ξεχνάμε τη στάση του σώματος

Στο τρέξιμο, η σωστή στάση είναι σημαντική: Όρθιος ο κορμός, κοιτάζουμε ευθεία, κρατάμε σωστούς δρασκελισμούς. Έτσι φροντίζουμε ώστε να αναπνέουμε σωστά και να τρέχουμε σωστά.

Συμβουλή: Αν χωρίς λόγο, χρειαστεί να κόψουμε το ρυθμό μας, κάνουμε μια γρήγορη «διάγνωση» του εαυτού μας: Μήπως έχουμε στραμμένο το κεφάλι μας προς τα κάτω; Μήπως καμπουριάζουμε ελαφρώς; Τα πόδια μας πατάμε εκεί που πρέπει; Ένας γρήγορος έλεγχος θα μας βοηθήσει να εστιάσουμε ξανά.

Παρακολουθούμε την πρόοδό μας

Καταγράφουμε πάντα τις προπονήσεις μας, είτε χρησιμοποιώντας ένα ημερολόγιο, είτε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα. Αυτό θα μας βοηθήσει να δούμε την πρόοδο μας, αλλά και να δούμε ποιες διαδρομές δεν πήγαν όπως τις προγραμματίζαμε.

Συμβουλή: Στο πλαίσιο της παρακολούθησης, κρατάμε επίσης ένα αρχείο καταγραφής των παπουτσιών που χρησιμοποιούμε και σε τι είδους διαδρομές. Αυτό θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε πότε πρέπει να αντικαταστήσουμε τα παπούτσια, έχοντας τρέξει με αυτά περισσότερα από 500 χιλιόμετρα.

Επίλογος

Για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο το τρέξιμο μας, απαιτείται λίγο περισσότερος προγραμματισμός (στόχοι διαδρομής και προπονήσεις), βελτιωμένη εκτέλεση (παρακολούθηση φόρμας, αλλαγή διαδρομών) και παρακολούθηση της προόδου, για να γνωρίζουμε πότε πρέπει να πιέσουμε και πότε όχι!

Καλές διαδρομές

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Ride for glory – Βίντεο

Το 2020, μετά από μια δύσκολη χρονιά, η Astana Pro Team έκλεισε τη σεζόν με 3 νίκες σε ετα…