Όλοι εμείς οι ποδηλάτες θα θέλαμε να έχουμε περισσότερους ποδηλατόδρομους, αλλά το γεγονός είναι ότι στις περισσότερες πόλεις υπάρχουν περισσότεροι μη ποδηλάτες από ποδηλάτες. Είναι μια συνεχής διαμάχη.

Ευτυχώς, μια νέα μελέτη μας δίνει ένα πολύ καλό επιχείρημα. Δείχνει ότι οι ποδηλατόδρομοι μπορούν προφανώς να βελτιώσουν τη ζωή εκείνων που τους χρησιμοποιούν, αλλά είναι επίσης χρήσιμοι για τις επιχειρήσεις και εργασία.

Αύξηση της λιανικής και του κλάδου τροφίμων

Ερευνητές από το κρατικό πανεπιστήμιο του Πόρτλαντ σε συνεργασία με έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που ονομάζεται PeopleForBikes μελέτησαν 6 πόλεις – Πόρτλαντ, Σιάτλ, Σαν Φρανσίσκο, Μέμφις, Μινεάπολη και Ινδιανάπολη.  Διαπίστωσαν ότι η προσθήκη βελτιώσεων στους δρόμους, όπως οι ποδηλατόδρομοι, ενίσχυσαν τις επιχειρήσεις και την απασχόληση στο λιανικό εμπόριο και τον κλάδο των τροφίμων.

«Νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό ότι διαπιστώσαμε ότι τα θετικά επιχειρηματικά αποτελέσματα για τις βιομηχανίες τροφίμων και λιανικής σε αυτούς τους διαδρόμους είναι επίμονα, ακόμη και όταν εξετάσαμε διαφορετικές μετρήσεις δεδομένων για την απασχόληση ή τις πωλήσεις ή όταν χρησιμοποιούνται διαφορετικές αναλυτικές μέθοδοι», δήλωσε η Jenny Liu, αναπληρώτρια καθηγητής στη Σχολή Αστικών Σπουδών & Σχεδιασμού Toulan.

Πρέπει να κατασκευαστούν περισσότεροι ποδηλατόδρομοι

Υπήρξαν άλλες μελέτες που ανέλυσαν τα αποτελέσματα των ποδηλατόδρομων, αλλά αυτή είναι η πρώτη που εφαρμόζει συνεπείς και ισχυρές αναλυτικές προσεγγίσεις σε πολλούς ποδηλατόδρομους και πολλές πόλεις. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μπορεί να παρέχει στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής ένα αναλυτικό πλαίσιο και περαιτέρω αποδεικτικά στοιχεία για την υποστήριξη επενδύσεων σε μη μηχανοκίνητες υποδομές μεταφορών.

«Η Μελέτη Βελτίωσης Οδών υποστηρίζει με δεδομένα όσα έχουμε δει σε πολλές κοινότητες: η προσθήκη ποδηλατικών υποδομών ενισχύει την οικονομική ζωτικότητα μιας γειτονιάς», δήλωσε η Zoe Kircos, διευθύντρια επιχορηγήσεων και συνεργασιών στο PeopleForBikes. «Η συνεργασία μας με το Πανεπιστήμιο του Πόρτλαντ και το Bennett Midland σε αυτήν την έρευνα μας δίνει περισσότερους πόρους για να μοιραστούμε με πόλεις στις Η.Π.Α. που θέλουν να κάνουν το ποδήλατο ασφαλέστερο και ευκολότερο για όλους».

Ποδηλατόδρομοι αντί για λωρίδες αυτοκινήτων και πάρκινγκ

Είναι ενδιαφέρον ότι η μελέτη έδειξε ότι ακόμη και σε περιπτώσεις όπου αφαιρέθηκαν λωρίδες αυτοκινήτων ή χώροι στάθμευσης για να δημιουργηθεί χώρος για ποδηλατόδρομους, οι πωλήσεις τροφίμων και η απασχόληση τείνουν να αυξάνονται.

«Υπάρχει τεράστιο δυναμικό να επεκταθούμε σε ό, τι μάθαμε σε αυτό το ερευνητικό έργο σε επιπλέον πόλεις και να παρέχουμε στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής την ευκαιρία να αξιολογήσουν έργα βελτίωσης οδών, πριν από την εφαρμογή ή να συλλέξουν επιπλέον οικονομικές / επιχειρηματικές μετρήσεις πριν και μετά την εφαρμογή”, δήλωσε η Liu.

Μακάρι κάποτε και στην Ελλάδα….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Πως κάνουμε το δικό μας bike fitting

Μετά από πολλά χρόνια πάνω στη σέλα, κάνω μόνος μου όλες τις ρυθμίσεις για τη θέση που ποδ…