Ένα μεγάλο κίνητρο για να αποκτήσουμε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο βουνού (e-MTB), είναι για να επεκτείνουμε τις επιλογές μας: Μπορούμε να ποδηλατήσουμε πιο μακριά, σε πιο απότομα μονοπάτια ή να κάνουμε 2 φορές αντί για μία, την αγαπημένη μας διαδρομή.

Ένα e-MTB καθιστά επίσης δυνατή την πρόσβαση σε συστήματα απότομων μονοπατιών, στα οποία θα μπορούσαμε να ανέβουμε μόνο μέσω λιφτ ή του αυτοκινήτου μας.

Ακολουθούν μερικές επιπλέον συμβουλές:

Πεταλάρουμε ταχύτερα

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα ενός e-MTB είναι η ενισχυμένη ροπή. Ο κινητήρας π παρέχει μεγαλύτερη ροπή και την αποδίδει πιο γρήγορα, εάν στροφάρουμε γρηγορότερα – με υψηλότερο cadence.

Ο ρυθμός ποικίλλει ανάλογα με τις προσωπικές προτιμήσεις. Ένας τυπικός ποδηλάτης μπορεί να φτάσει κατά μέσο όρο 30 έως 40 σ.α.λ., ενώ ένας ποδηλάτης e-MTB θα πρέπει να στροφάρει 50 έως 60+ σ.α.λ.

Ένας γρηγορότερος ρυθμός προάγει την απόδοση του κινητήρα (παράταση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας) και παρέχει μια πιο φυσική αίσθηση υποβοήθησης καθώς ποδηλατούμε.

Προσέχουμε για πιθανά χτυπήματα

Πώς ποδηλατούμε με ένα ηλεκτρικό ποδήλατο βουνού

Οι βράχοι, οι ρίζες, και οτιδήποτε προεξέχει πάνω στο μονοπάτι, μπορεί να χτυπήσουν το κάτω μέρος του πεντάλ, όταν βρίσκεται στο κατώτατο σημείο περιστροφής. Το υψηλότερο στροφάρισμα που αναφέρθηκε παραπάνω, πρέπει να γίνεται με προσοχή.

Επομένως, διαλέγουμε προσεκτικά τις γραμμές μας μέσα στα μονοπάτια. Αν και όταν βρεθούμε σε «ύποπτη» περιοχή, κρατάμε τα πεντάλ οριζόντια στο ίδιο επίπεδο μέχρι να περάσουμε σε ανοικτό πεδίο.

Για να αποφύγουμε τέτοιες δυσάρεστες καταστάσεις, πολλά e-MTB έρχονται με πιο κοντούς βραχίονες, από τα αντίστοιχα συμβατικά ποδήλατα βουνού. Αρχικά, η χρήση ενός γρηγορότερου ρυθμού με μικρότερους βραχίονες, μπορεί να φαντάζει σαν να ποδηλατούμε ένα παιδικό ποδήλατο. Όμως μετά από λίγο, θα μας γίνει δεύτερη φύση.

 Turbo Power με σύνεση

Πώς ποδηλατούμε με ένα ηλεκτρικό ποδήλατο βουνού

Το να ποδηλατούμε στην υψηλότερη ρύθμιση ισχύος, είναι ένας γρήγορος τρόπος για να αδειάσουμε γρήγορα την μπαταρία, οπότε χρησιμοποιούμε το turbo power με σύνεση. Οι περισσότεροι το χρησιμοποιούν για τις πιο ακραίες αναβάσεις.

Μια απρόβλεπτη συνέπεια με το να χρησιμοποιούμε την μέγιστη ρύθμιση ισχύος σε μια απότομη ανάβαση, είναι ότι μπορούμε πραγματικά να αναποδογυρίσουμε. Επομένως, πειραματιζόμαστε με διαφορετικές ρυθμίσεις στις πρώτες αναβάσεις, για να αποκτήσουμε μια αίσθηση για ποια ρύθμιση λειτουργεί καλύτερα σε κάθε επίπεδο κλίσης.

Προληπτικά, ρίχνουμε εμπρός το κέντρο βάρους και στεκόμαστε στην άκρη της σέλας.

Φρενάρουμε νωρίτερα, προσέχουμε περισσότερο

Η προσθήκη ενός κινητήρα (και μπαταρίας) κάνει το e-MTB βαρύτερο και γρηγορότερο, οπότε πρέπει να φρενάρουμε νωρίτερα πριν από τις στροφές ή όποτε θέλουμε να μειώσουμε ταχύτητα. Επίσης, θα μεταφέρουμε μεγαλύτερες ταχύτητες μέσα στις στροφές, οπότε χρησιμοποιούμε περισσότερο το σώμα μας (ρίχνοντας το στο εσωτερικό της στροφής).

Επειδή η υποβοήθηση μειώνεται όταν πεταλάρουμε αργά και σταματά εντελώς όταν σταματάμε το πεταλάρισμα, πρέπει να προσέχουμε πώς θα μεταφέρουμε την έξτρα δυναμική (momentum).

Οπότε πεταλάρουμε γρήγορα όταν πλησιάζουμε σε ανηφόρα (ώστε να μην σταματήσετε) ή σε τεχνικό εσάκι (berm), ώστε να περάσουμε γρήγορα από μέσα.

Μαθαίνουμε το ποδήλατο μας

Έχοντας ένα βαρύτερο ποδήλατο, συνολικά σημαίνει ότι ακολουθεί το περίγραμμα του εδάφους πιο στενά: Θα περνάμε πάνω από εμπόδια, που κανονικά θα πηδούσαμε και όταν κάνουμε άλματα, θα κατεβαίνουμε πιο γρήγορα.

Περισσότερο βάρος σε ένα e-MTB μεταφράζεται επίσης σε περισσότερη πρόσφυση. Αυτό μπορεί να είναι ένα πλεονέκτημα, όταν έχουμε πρόσφυση εκεί που με το κανονικό ποδήλατο θα γλιστρούσαμε.

Είτε το βλέπουμε ως καλό είτε κακό, είναι κάτι που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη καθ ‘όλη τη διάρκεια της διαδρομής.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Jonas Vingegaard 2025: Tour και Vuelta

Ο Jonas Vingegaard, ο δύο φορές πρωταθλητής του Tour de France, έχει βάλει στόχο την ανάκτ…