Ο Kasper Asgreen κέρδισε το Tour της Φλάνδρας το 2021 με ελαστικά τύπου clinchers -τα ελαστικά που χρησιμοποιούμε στα ποδήλατα μας-, με λατέξ σαμπρέλες.

Οι επαγγελματίες, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, χρησιμοποιούν ελαστικά tubulars, γιατί εύλογους λόγους: Μπορούν να συνεχίζουν να ποδηλατούν όταν έχουν σκασμένο ελαστικό, και σε σύγκριση με τα clinchers ή τα tubeless ελαστικά, έχουν σχετικά λιγότερες πιθανότητες να βγει το ελαστικό από το στεφάνη, όταν είναι σκασμένο.

Αλλά οι ομάδες που χρησιμοποιούν ελαστικά Specialized – ιδίως οι Bora-Hansgrohe και Deceuninck-Quick-Step – χρησιμοποιούν πλέον «βαμβακερά» ελαστικά clinchers με σαμπρέλες.

Ο Asgreen κέρδισε τον αγώνα, με ελαστικά Specialized Turbo Cotton Hell of the North ($ 80). Σύμφωνα με την Specialized, ο Asgreen είναι ο πρώτος αθλητής σε περισσότερα από 100 χρόνια που κέρδισε με ένα ελαστικό που δεν ήταν tubular.

«Είναι το πρώτο Μνημείο που κάποιος κέρδισε με clinchers. Είμαστε πραγματικά περήφανοι. Πρόκειται για τη χρήση του καλύτερου – το Specialized είναι το καλύτερο…», δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της Deceuninck-Quick-Step, Ricardo Scheidecker.

«Στη Φλάνδρα, δεν κερδίζεις τυχαία. Όλοι εμείς πρέπει να είμαστε περήφανοι και όταν λέω «εμείς» εννοώ την ομάδα και την Specialized. Είναι μέρος της νίκης σε μεγάλο βαθμό».

Ενώ ο Julian Alaphilippe χρησιμοποίησε τα ελαστικά Specialized S-Works Turbo RapidAir 2Bliss Ready με σαμπρέλες στο Strade Bianche, οι απαιτήσεις των λιθόστρωτων για το Tour of Flanders έθεσαν διαφορετικές προκλήσεις και έτσι επιλέχθηκαν διαφορετικά ελαστικά από ολόκληρη την ομάδα Deceuninck-Quick-Step.

«Γιατί δεν μπορούν τα ελαστικά που χρησιμοποιούμε καθημερινά να είναι καλύτερα από τα tubulars που [χρησιμοποιούνται στους] αγώνες για πάνω από 100 χρόνια;” ρώτησε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Specialized, Mike Sinyard.

«Ήταν ένας μακρύς δρόμος για να φτάσουμε εδώ, με τους μηχανικούς μας να συνεργάζονται με τις καταπληκτικές ομάδες μας, να αναπτύσσουν τροχούς και ελαστικά που συνεργάζονται για να προσφέρουν αυτήν την απόδοση. Έχουμε παραδώσει πολλές καινοτομίες με τα χρόνια και μοιραζόμαστε πολλές απίστευτες νίκες, αλλά αυτό είναι πραγματικά ξεχωριστό».

Τα ελαστικά που επιλέχθηκαν είχαν εξωτερικό πλάτος 28mm, με περίβλημα 320 TPI. Όταν τοποθετήθηκαν σε τροχούς Roval Rapide CLX, οι αθλητές είχαν έως και 15% βελτίωση στην αεροδυναμική και 20% μείωση στην αντίσταση κύλισης, σε σύγκριση με τον προηγούμενο συνδυασμό ελαστικών / τροχών.

Η Deceuninck-Quick-Step υπενθυμίζει ότι κανένας αθλητής δεν υπέστη σκασμένο ελαστικό στο Tour of Flanders 2021 χρησιμοποιώντας αυτά τα παραδοσιακά ελαστικά.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Προσωπικό προπονητικό πλάνο Ι – Μια προπόνηση

Η μικρότερη μονάδα κάθε προπονητικού πλάνου είναι μια ενιαία προπόνηση. Ακούγεται απλό, αλ…