Όπως με κάθε άλλο επαγγελματικό άθλημα, οι ποδηλάτες χρειάζονται καμιά φορά εξωτερική βοήθεια. Ωστόσο προκύπτει το ερώτημα, πόση εξωτερική βοήθεια θεωρείται αποδεκτή και όταν η κανονική βοήθεια γίνεται εξαπάτηση. Το κόλπο με το «κολλημένο παγούρι» φαίνεται να βρίσκεται ενδιάμεσα.

Το «κολλημένο παγούρι» είναι ο καλύτερος φίλος ενός εξαντλημένου ποδηλάτη. Όταν ο αθλητής μείνει πίσω από το πελοτόν, ο αγωνιστικός διευθυντής –που συνήθως βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου συνοδείας – επιταχύνει το αυτοκίνητο για να φτάσει δίπλα του. Μόλις ο αθλητής είναι σε θέση, ο διευθυντής του δίνει ένα παγούρι νερό από το παράθυρο. Και τώρα έρχεται η μοιραία στιγμή…

Ενώ η παράδοση βρίσκεται σε εξέλιξη, οι δύο πλευρές «κολλάνε» ταχ έρια τους στο παγούρι σφιχτά, έτσι ώστε ο αθλητής να κερδίσει επιπλέον ώθηση από την ορμή του αυτοκινήτου. Το κόλπο ονομάζεται «κολλημένο παγούρι» επειδή τα χέρια και των δύο ατόμων είναι εντελώς κολλημένα στο παγούρι!

Προφανώς, η πρακτική δεν είναι άγνωστη στους αγωνιστικούς κριτές. Σε περίπτωση που η διαδικασία διαρκεί περισσότερο από το αποδεκτό, ένα γρήγορο κορνάρισμα από τους διοργανωτές του αγώνα προειδοποιεί τον αθλητή να πάρει το παγούρι και να βάλει πάλι τα χέρια του στο τιμόνι.

Εάν η βοήθεια ξεπεράσει ένα άγραφο όριο που μπορεί να είναι 1έως 2΄΄, ο αθλητής μπορεί να τιμωρηθεί. Οι ποινές ποικίλλουν σημαντικά από ελαφριά χρηματικά πρόστιμα έως αποκλεισμούς από τον αγώνα, γεγονός που δημιουργεί σύγχυση τόσο για τους αθλητές όσο και για τους κριτές. Η UCI ορίζει το αρχικό πρόστιμο στα 30 CHF. Για παρατεταμένο «τράβηγμα», είναι 50 CHF. Για αθλητές με εξαψήφιο μισθό και ομάδες με προϋπολογισμούς πολλών εκατομμυρίων, αυτές οι ποινές δεν αντιπροσωπεύουν στην ουσία τίποτα σημαντικό.

Από την άλλη πλευρά, οι κυρώσεις για παρόμοια συμπεριφορά μπορεί να γίνουν εξαιρετικά σοβαρές. Για παράδειγμα, ο Romain Bardet αποκλείστηκε από τον αγώνα Παρίσι-Νίκαια το 2017, αφού πιάστηκε στη φωτογραφική μηχανή ενώ τον τραβούσε το αυτοκίνητο συνοδείας.

Η πιο γνωστή περίπτωση έγινε το 2015, όταν ο Ιταλός Vincenzo Nibali αποβλήθηκε από τη Vuelta αφού κρατιόταν στο αυτοκίνητο συνοδείας, κατά τη διάρκεια ενός εταπ. Στην περίπτωση του Nibali, το «κολλημένο παγούρι» διήρκεσε άνευ προηγουμένου, γεγονός που του έδωσε ένα αδιαμφισβήτητο περιθώριο έναντι του υπόλοιπου πελοτόν.

Ο Nibali στο βίντεο, έμοιαζε να είχε προωθηθεί σαν πύραυλος, αφήνοντας πίσω του όλους τους αθλητές!

Μερικές φορές, οι αθλητές χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο συνοδείας για να τους «κόβει αέρα» ή κρατιούνται από αυτό σε περίπτωση μηχανικής βλάβης. Είναι η κλασσική περίπτωση, που ο μηχανικός βγαίνει από το παράθυρο για να διορθώσει μια βλάβη εν κινήσει.

Το «κολλημένο παγούρι» – Μια αμφισβητούμενη τακτική

Για όλα αυτά τα παραδείγματα, οι κανονισμοί στην ουσία κάμπτονται χωρίς να παραβιάζονται. Εκτός αν ο αθλητής κερδίσει ένα ορατό πλεονέκτημα έναντι άλλων πριν από ένα σπριντ ή ένα παρόμοιο αποφασιστικό γεγονός, αυτά τα κόλπα είναι πιθανό να παραμείνουν μέρος του παιχνιδιού.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Πτώση του Mathieu van der Poel στους Ολυμπιακούς αγώνες

Οι ελπίδες του Mathieu van der Poel για το Ολυμπιακό χρυσό διακόπηκαν τη Δευτέρα το απόγευ…