Το καλοκαίρι είναι πάντα η εποχή που μαζεύουμε χιλιόμετρα πάνω στη σέλα. Η μεγαλύτερη διάρκεια της ημέρας και η λιακάδα βοηθούν σημαντικά την ψυχολογία μας. Πόσο συχνά όμως κάνουμε κάτι μοναδικό, κάτι που να αποτελεί πρόκληση για εμάς;

Συνήθως όταν ορίσουμε νέους ποδηλατικούς στόχους στο μυαλό μας και μπορέσουμε να τους ολοκληρώσουμε, το αίσθημα αυτό είναι μοναδικό! Ας δούμε λοιπόν μερικές προτάσεις για το επόμενο ποδηλατικό μας ορόσημο:

Εγγραφόμαστε για ένα μπρεβέ

Είναι μια κλασική πρόκληση για οποιονδήποτε ερασιτέχνη ποδηλάτη, για κάποιον που μερικούς μήνες πριν, αγόρασε ένα ποδήλατο δρόμου.

Επιλέγοντας την επόμενη ποδηλατική μας πρόκληση!

Αποτελεί σίγουρα μια ποδηλατική «μύηση» στον κόσμο των μεγάλων αποστάσεων. Το τριψήφιο νούμερο των 200 χλμ είναι μια απόδειξη για το ότι έχουμε γράψει αρκετά προπονητικά χλμ και ότι έχουμε την ψυχική δύναμη να μείνουμε για 8+ ώρες πάνω στη σέλα.

Τα μπρεβέ δεν είναι αγώνες, οπότε δεν έχει σημασία ο χρόνος τερματισμού. Οι συνθήκες και το έδαφος θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί αρκετή προετοιμασία, όπως αρκετές διαδρομές των 100-140 χλμ. Επίσης, οπότε θα πρέπει να επιλέξουμε το κατάλληλο μπρεβέ για εμάς, να πάρουμε μαζί τις σωστές προμήθειες και να προσέξουμε την υδροδοσία μας.

Κάνουμε ένα S24Ο

Δεν έχουμε αρκετό χρόνο; Δεν θέλουμε να κάνουμε προπονητικά χιλιόμετρα για μια μεγάλη διαδρομή; Ονειρευόμαστε να κοιμηθούμε στην ύπαιθρο, δίπλα στο αγαπημένο μας ποδήλατο;

Τότε είναι καλή ιδέα να δοκιμάσουμε ένα S24Ο! (sub-24-hour overnighter). Το σκεπτικό βασίζεται στην ιδέα ότι οι καλύτερες αποδράσεις μπορεί να είναι γρήγορες και δεν απαιτούν απαραίτητα μεγάλη προετοιμασία. Έτσι, για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο το καλοκαίρι, παίρνουμε ένα ρεπό στα μέσα της εβδομάδας και προγραμματίζουμε μια βόλτα S24Ο.

Επιλέγουμε ένα όμορφο μέρος όπου θα διανυκτερεύσουμε μια βεβαιωνόμαστε ότι είμαστε έτοιμοι για μια σχετικά εύκολη επιστροφή το πρωί, πριν από τη δουλειά.

Ταξιδεύοντας από ακτή σε ακτή

Ανάλογα με το που ζούμε, αυτό μπορεί να μην είναι ρεαλιστικό. Όμως μπορούμε να το κάνουμε σαν μέρος των καλοκαιρινών μας διακοπών, ποδηλατώντας π.χ. κατά μήκος μιας ακτογραμμής.

Όπου και να μένουμε, ελέγχουμε τις επιλογές μας για να δούμε αν μπορούμε να οργανώσουμε ένα τέτοιο ταξίδι.

Αντιμετωπίζουμε μια διάσημη ανάβαση

Τείνουμε να διαπιστώσουμε ότι όσο περισσότερα χρόνια κάποιος είναι πάνω στη σέλα, τόσο ισχυρότερο είναι το «κάλεσμα» για αυτές τις μυθικές αναβάσεις.

Επιλέγοντας την επόμενη ποδηλατική μας πρόκληση!

Από το Alpe d’Huez έως το Mont Ventoux έως το Passo dello Stelvio, υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο αυτά τα εμβληματικά σημεία έχουν τη φήμη που έχουν. Ακόμα κι αν οι επιλογές μας είναι λίγο πιο περιορισμένες, μπορούμε ίσως να τολμήσουμε ένα Everesting ή απλώς να αντιμετωπίσουμε μια κοντινή απαιτητική ανάβαση, που έχουμε αποφύγει μέχρι τώρα.

Δεν υπάρχει τίποτα σαν αυτό το αίσθημα της ολοκλήρωσης, όταν φτάσουμε στην κορυφή!

Δοκιμάζουμε ένα τριάθλο

Εάν είμαστε λάτρεις της φυσικής κατάστασης και θέλουμε να αυξήσουμε τη μυϊκή μας διάπλαση, ίσως είναι να δοκιμάσουμε ένα τρίαθλο. Μια τέτοια προοπτική μπορεί να είναι εκφοβιστική, ειδικά όταν δεν το έχουμε ξανακάνει.

Παρόλα αυτά, με ένα προπονητικό πρόγραμμα 10-12 εβδομάδων, θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε αυτήν την πρόκληση με το κεφάλι ψηλά!

Τελειώνοντας το καλοκαίρι, ίσως μπορούμε να διεκδικήσουμε ένα τερματισμό σε αγώνα τριάθλου. Ακούγεται ενδιαφέρον!

Εγγραφόμαστε σε έναν ποδηλατικό αγώνα

Δεν έχει σημασία τι είδους αγώνας είναι – μικρός, μεγάλος, εύκολος, απαιτητικός. Η προετοιμασία, το άγχος πριν την εκκίνηση και ο τερματισμός, όλα αυτά θα μας ανταμείψουν στο τέλος.

Μετά τον αγώνα, όλα θα μείνουν ανεξίτηλα στη μνήμη μας και φυσικά είναι ο καλύτερος τρόπος για να δούμε πόσο επιτυχημένη είναι πραγματικά η προπονητική μας κατάσταση.

Δημιουργούμε την δική μας πρόκληση

Στην ποδηλασία έχει σημασία να βρούμε αυτό που μας ταιριάζει και να ανακαλύψουμε τελικά το δικό μας, μοναδικό στυλ.

Ίσως οι προκλήσεις που αναφέρονται παραπάνω ακούγονται πολύ τρομακτικές (ή ίσως δεν είναι αρκετά τρομακτικές). Όποια και αν είναι η περίπτωση, η μισή χαρά μιας πρόκλησης είναι ο σχεδιασμός της.

Οπότε παίρνουμε το χρόνο μας και σκεφτόμαστε τι ακριβώς θα θέλαμε να κάνουμε αυτό το καλοκαίρι. Στη συνέχεια, ενημερώνουμε την οικογένεια και τους φίλους μας για αυτό, δημιουργούμε ένα ρεαλιστικό σχέδιο που θα μπορούμε να ολοκληρώσουμε και ετοιμαζόμαστε για την προσωπική μας περιπέτεια!

Καλές βόλτες

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Μετάβαση από ποδήλατο δρόμου σε ποδήλατο βουνού

Ήρθε λοιπόν η στιγμή, που η επιδίωξη «κάτι διαφορετικού», η παρέα, η περιέργεια για εκείνα…