Η απώλεια βάρους μπορεί να είναι αποδοτική για κάθε ποδηλάτη. Μπορεί να κάνει την ποδηλασία πιο διασκεδαστική και να βελτιώσει μετρήσεις όπως η αναλογία W/Kg. Δυστυχώς, το μόνο πράγμα που είναι πιο δύσκολο από την απώλεια βάρους είναι να την διατηρήσουμε.

Ας ρίξουμε μια ματιά στο πώς να αντιμετωπίσουμε την άλλη πλευρά της απώλειας βάρους.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης και στο Νοσοκομείο Hvidovre ολοκλήρωσαν μια νέα, εντυπωσιακή μελέτη σχετικά με αυτό το θέμα. Δοκιμάζοντας τέσσερις διαφορετικούς τύπους θεραπείας, οι ερευνητές έδειξαν για πρώτη φορά πώς μπορούμε να διατηρήσουμε σε βάθος χρόνου την απώλεια βάρους.

Γιατί είναι δύσκολο να παραμείνουμε αδύνατοι

Οι ερευνητές εξήγησαν ότι οι ορμονικές αλλαγές που προκαλούνται από την απώλεια βάρους είναι το μεγαλύτερο ζήτημα όσον αφορά τη διατήρηση του βάρους. Κάθε φορά που χάνουμε βάρος, οι ορμόνες μας καθιστούν πιο πεινασμένους.

«Το πρόβλημα είναι ότι οι άνθρωποι πολεμούν ενάντια σε ισχυρές βιολογικές δυνάμεις, όταν χάνουν βάρος. Η όρεξη αυξάνεται ακαριαία, με μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, και αυτό εξουδετερώνει τη διατήρηση απώλειας βάρους. Έχουμε μια ορμόνη διέγερσης της όρεξης, η οποία αυξάνεται δραματικά όταν χάνουμε βάρος και, ταυτόχρονα, το επίπεδο των ορμονών που καταστέλλουν την όρεξη μειώνεται δραματικά».

«Επιπλέον, η απώλεια βάρους μπορεί να προκαλέσει απώλεια μυϊκής μάζας, ενώ το σώμα μειώνει την κατανάλωση ενέργειας. Επομένως, όταν η εστίαση στη θεραπεία της παχυσαρκίας είναι στο πώς να αποκτήσουμε απώλεια βάρους – και όχι πώς να συντηρήσουμε την απώλεια βάρους – είναι πραγματικά δύσκολο να κάνουμε κάτι», δηλώνει ο συν-συγγραφέας της μελέτης καθηγητής Signe Torekov.

Μια νέα μελέτη με συνδυασμό θεραπειών

Η νέα μελέτη περιελάμβανε 215 άτομα με παχυσαρκία και χαμηλή φυσική κατάσταση. Οι συμμετέχοντες ακολούθησαν πρώτα μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων για 8 εβδομάδες, όπου ο καθένας έχασε περίπου 13 κιλά. Μετά από αυτό χωρίστηκαν τυχαία σε 4 ομάδες για το πείραμα.

Οι ομάδες έλαβαν τις ακόλουθες θεραπείες:

  • Ομάδα άσκησης: Εικονικό φάρμακο + 150΄ δραστηριότητας ανά εβδομάδα.
  • Ομάδα φαρμάκων: Φάρμακα παχυσαρκίας + η συνήθης δραστηριότητά τους.
  • Ομάδα συνδυασμού: Φάρμακα παχυσαρκίας + 150΄ δραστηριότητας ανά εβδομάδα.
  • Ομάδα εικονικού φαρμάκου: Εικονικό φάρμακο + η συνήθης δραστηριότητά τους.

Η προτεινόμενη δραστηριότητα μπορεί να αποτελείται από 150΄ δραστηριοτήτων μέτριας έντασης ή 75΄ δραστηριοτήτων έντονης έντασης ή ένα μείγμα και των δύο. Όλοι οι συμμετέχοντες στη μελέτη ζυγίστηκαν στη συνέχεια κάθε μήνα και έλαβαν τακτικές διατροφικές συμβουλές και διατροφικές συμβουλές.

Τα ετήσια αποτελέσματα απώλειας βάρους

Η ομάδα συνδυασμού έκανε το καλύτερο, οι συμμετέχοντες μπόρεσαν να βελτιώσουν περαιτέρω την απώλεια βάρους τους στα 16 κιλά. Η ομάδα του εικονικού φαρμάκου, από την άλλη πλευρά, μπόρεσε να διατηρήσει μόνο το ήμισυ της αρχικής απώλειας βάρους.

Πώς μπορούμε να διατηρήσουμε την απώλεια βάρους

Οι άλλες δύο ομάδες κατάφεραν να διατηρήσουν περίπου τα 13 κιλά απώλειας βάρους.

  • Ομάδα άσκησης: Διατήρησε την αρχική απώλεια βάρους 13 κιλών
  • Ομάδα φαρμάκων: Διατήρησε την αρχική απώλεια βάρους 13 κιλών
  • Ομάδα συνδυασμού: Βελτιωμένη απώλεια βάρους στα 16 κιλά
  • Ομάδα εικονικού φαρμάκου: Διατήρησε μόνο απώλεια βάρους 6.5 κιλών

«Είναι μεγάλη είδηση ​​για τη δημόσια υγεία ότι η σημαντική απώλεια βάρους μπορεί να διατηρηθεί με άσκηση για περίπου 115 λεπτά την εβδομάδα, η οποία εκτελείται κυρίως με έντονη ένταση, όπως η ποδηλασία. Και ότι συνδυάζοντας την άσκηση με φάρμακα για την παχυσαρκία, το αποτέλεσμα είναι διπλάσιο από κάθε μία από τις ατομικές θεραπείες », λέει ο Signe Torekov.

Η άσκηση κάνει την απώλεια βάρους πιο υγιεινή

Οι ερευνητές παρατήρησαν μερικά άλλα αποτελέσματα της θεραπείας. Οι δύο ομάδες που ασκήθηκαν αύξησαν τη βαθμολογία φυσικής κατάστασης, έχασαν τη μάζα λίπους και κέρδισαν μυϊκή μάζα. Η ομάδα συνδυασμού μπόρεσε επίσης να μειώσει το σάκχαρο στο αίμα και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής. Από την άλλη πλευρά, η ομάδα του εικονικού φαρμάκου έδειξε επιδείνωση των σημείων του διαβήτη τύπου 2 και των καρδιαγγειακών παθήσεων.

«Είναι μια σημαντική πτυχή που πρέπει να τονιστεί, καθώς δεν έχετε απαραίτητα ένα υγιέστερο σώμα από την απώλεια βάρους εάν, ταυτόχρονα, χάσετε πολλή μυϊκή μάζα», δηλώνει ο Signe Torekov.

Σχέδιο και υποστήριξη για τη διατήρηση της απώλειας βάρους

Αυτή η μελέτη υπογραμμίζει ότι η απώλεια βάρους μπορεί να μην είναι ούτε η μισή μάχη. Για να επιτύχουμε μακροπρόθεσμα, είναι σημαντικό να έχουμε συνεχή υποστήριξη και ένα σχέδιο θεραπείας που εκτείνεται πολύ πέρα από την αρχική περίοδο απώλειας βάρους.

«Χωρίς παρακολούθηση σχετικά με το αν οι άνθρωποι έχουν πραγματικά υποστήριξη για να κάνουν την άσκηση, η θεραπεία δεν θα είναι αρκετή. Επομένως, συνεχίσαμε επίσης με τους συμμετέχοντες σε συνεχή βάση για να διασφαλίσουμε ότι έλαβαν την υποστήριξη που χρειάζονταν για να ασκούνται».

«Αυτό είναι απαραίτητο, γιατί η διατήρηση της απώλειας βάρους είναι εξαιρετικά δύσκολη. Οι άνθρωποι πρέπει να το καταλάβουν αυτό. Μόλις χάσετε βάρος, δεν θα “θεραπευτείτε”. Η συνεχιζόμενη άσκηση και προσπάθεια πιθανότατα θα πρέπει να συνεχιστεί για πολλά χρόνια», καταλήγει ο Signe Torekov.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Τρέξιμο και διαλειμματική προπόνηση εντός σταδίου

Ο καθημερινά ίδιος ρυθμός τρεξίματος στην προπόνηση δεν θα σε βοηθήσει να σπάσεις το προηγ…