Share on Facebook Share on Twitter Το φθινόπωρο του 2021 είχε έρθει η κατάλληλη στιγμή για να αντικαταστήσω την παλιά μου σέλα, που έτσι κι αλλιώς αποτελούσε αντικατάσταση της κανονικής σέλας. Αυτή η σέλα είχε καταστραφεί στο ατύχημα μου, ένα χρόνο πριν. Σκέφτηκα να πάρω πάλι το μοντέλο που χρησιμοποιούσα, με το οποίο μεν ήμουν ευχαριστημένος, με μια μόνη ένσταση: Στις πολύωρες προπονήσεις, μούδιαζα αρκετά κάτω από τον καβάλο, στην ευαίσθητη περιοχή. Αποφάσισα να ακολουθήσω την νέα τάση, που θέλει τις ποδηλατικές σέλες πιο κοντές σε μήκος και με άνοιγμα στη μέση για ανακούφιση από τα μουδιάσματα. Και η επιλογή μου στράφηκε αμέσως σε μια ακόμη Ιταλίδα, με το όνομα Selle Italia. Αμέσως σκέφτηκα το φίλο μου Αντώνη και το κατάστημα του Hantesbikes.gr, που αλλού, στη Θεσσαλονίκη. Επικοινώνησα και αμέσως ο Αντώνης με εξυπηρέτησε, στέλνοντας μου ένα από τα τελευταία μοντέλα της διάσημης ιταλικής εταιρίας, τη Selle Italia ΤΜ Flite Boost. https://cyclonews.gr/wp-content/uploads/2022/01/VID_20211024_125317.mp4 Λίγη ιστορία Ήταν το 1990, όταν η Selle Italia αποφάσισε να παρουσιάσει το νέο της μοντέλο, την Flite. Ήταν ένα καινοτόμο για την εποχή σχέδιο, μια επίπεδη σέλα, πολύ ελαφριά για τα δεδομένα της εποχής – σχεδόν κάτω από τα 200 g – και με στενή γραμμή, που μείωνε δραματικά τις τριβές. Η στενή γραμμή της ήταν κάτι που διευκόλυνε κατά πολύ το πεταλάρισμα, γι αυτό και έγινε η αγαπημένη σέλα πολλών επαγγελματιών της εποχής, όπως ο Marco Pantani, κερδίζοντας πολλά Grand Tours και κλασσικούς. Το 2020, η εταιρία αποφάσισε να λανσάρει πάλι το μοντέλο αυτό, με την ονομασία Flite Boost, φέρνοντας αυτή τη σέλα στην μοντέρνα εποχή. Πρώτες εντυπώσεις Η πρώτη εντύπωση ήταν ένα παράξενο συναίσθημα, γιατί η σέλα είναι πολύ πιο κοντή από τις παλιότερες σέλες που όλοι χρησιμοποιούσαμε. Συγκρινόμενη με την παλιά σέλα που χρησιμοποιούσα από το 2008 (275mmΧ155mm), ήταν πιο κοντή περίπου κατά 2.5 cm, όπως φαίνεται και από την παρακάτω φωτογραφία. Και φυσικά η μεγαλύτερη έκπληξη ήταν από το κεντρικό άνοιγμα που είχε ( η εταιρεία το ονομάζει Superflow). Καμία σύγκριση με τις φωτογραφίες που είχα δει, αυτό το άνοιγμα είναι πραγματικά τεράστιο, ξεκινώντας ουσιαστικά από το πίσω μέρος και φτάνοντας σχεδόν μέχρι τη μύτη της σέλας. Διάλεξα επίτηδες την πιο φαρδιά εκδοχή της στα 145 mm, μια και με βολεύουν οι φαρδιές σέλες – η άλλη επιλογή είναι στα 135 mm. Η πιο ακριβή – και ελαφρύτερη- εκδοχή της αποτελείται από ράγες ανθρακονήματος, η 2η πιο ακριβή από ράγες τιτανίου και η 3η από ράγες μαγγανίου, που είναι και το μοντέλο που διάλεξα. Αποτελεί, νομίζω, μια τίμια επιλογή για τα χρήματα που κοστίζει. Σαν πρώτη αίσθηση στα χέρια μου, μου φάνηκε αρκετά ελαφριά και το ζύγισμα επιβεβαίωσε ότι ήταν ακόμη πιο ελαφριά από την προβλεπόμενη τιμή των 242 g. Αυτό που παρατήρησα αμέσως, είναι ότι στην πραγματικότητα δεν είναι μια τελείως επίπεδη σέλα, όπως διαφημίζεται. Το κομμάτι της μύτης έχει μια ελαφρά κλίση προς τα κάτω, ενώ το πίσω μέρος της έχει μια ελαφρά κλίση προς τα πάνω. Όχι βέβαια κάτι ιδιαίτερο, αλλά κάτι που αντιλαμβάνεσαι όταν την παρατηρήσεις από κοντά. Σετάρισμα Μια και δεν θα άλλαζα κάτι στο παλουκόσελο, το ύψος της σέλας ήταν δεδομένο. Το δύσκολο κομμάτι θα ήταν η θέση εμπρός – πίσω, κάτι πολύ βασικό για ομαλό πεταλάρισμα. Είχα κρατήσει την απόσταση από την άκρη της μύτης μέχρι τον κάθετο σωλήνα του τιμονιού σαν οδηγό, αλλά πλέον έπρεπε να αποφασίσω σε μια μέση θέση, μια και η νέα σέλα ήταν πολύ πιο κοντή σε σχέση με την παλιά. Και μετά την πρώτη βόλτα θα έκανα την τελική ρύθμιση. Ακόμα μια δυσκολία – που ουσιαστικά είχα αντιμετωπίσει και με άλλες σέλες – ήταν η ελαφρά κλίση προς τα πάνω, στο πίσω μέρος. Το θέμα λύθηκε απλά, χρησιμοποιώντας το αλφάδι σε όλο το μήκος της σέλας. Πρώτη βόλτα Η πρώτη βόλτα, ήταν μια αναγνωριστική διαδρομή των 40 χλμ, απλά για να δω πως αυτή η σέλα λειτουργούσε. Η 1η θετική αίσθηση, κάτι που επιβεβαιώθηκε αργότερα στις μεγαλύτερες προπονήσεις, ήταν το πολύ ομαλότερο πεταλάρισμα. Τα πόδια μου κινούνταν με λιγότερη τριβή πάνω κάτω, χωρίς οι δικέφαλοι να ακουμπούν τη σέλα, όταν η πεταλιά έφτανε το κατώτερο σημείο της. Αυτό οφείλεται στη στενή γραμμή της σέλας, που οπτικά θυμίζει ανάποδο Τ. Η 2η θετική εντύπωση ήταν η σταθερή θέση μου πάνω στη σέλα. Συνήθως στις σέλες που είχα, οι οποίες στο τελείωμα τους είχαν αρκετή κλίση προς τα πάνω, το σετάρισμα γινόταν στο οριζόντιο κομμάτι τους. Αυτό είχε ως συνέπεια από ένα σημείο και μετά, λόγω της κλίσης να γλιστράνε οι γλουτοί μου εμπρός και να χρειάζεται συχνά πυκνά να μετακινούμαι προς τα πίσω. Τίποτα τέτοιο δεν συνέβαινε με την Selle Italia λόγω της ουσιαστικά επίπεδης επιφάνειας της. Αισθανόμουν καρφωμένος πάνω στη σέλα, πεταλάροντας πολύ ομαλά! Το μόνο αρνητικό που βρήκα σε αυτά τα πρώτα χιλιόμετρα, ήταν ότι εφαρμόζοντας το τεστ ισορροπίας, δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία. Οπότε η σέλα χρειαζόταν ξανά σετάρισμα. Φυσικά αυτά τα πρώτα χιλιόμετρα, καθώς και τα επόμενα ήταν λίγο επίπονα, λόγω του αρκετά σκληρού υλικού επικάλυψης. Αυτό βέβαια δεν ήταν αισθητό κατά τη διάρκεια της προπόνησης, παρά μόνο μετά, που σήμαινε ότι απλά η σέλα χρειαζόταν «στρώσιμο». Η δοκιμή Η σέλα ρυθμίστηκε στην τελική θέση εμπρός – πίσω και μετά το επιτυχημένο τεστ ισορροπίας, ήμασταν έτοιμοι να γράψουμε χιλιόμετρα! Τελικά το «στρώσιμο» χρειάστηκε περισσότερα χλμ από ό,τι νόμιζα, κοντά στα 150-200. Αυτό μόνο θετικό ήταν, γιατί σημαίνει ότι το υλικό επικάλυψης θα είναι αρκετά σκληρό για αντέξει χιλιάδες χιλιόμετρα. Μέχρι αυτή τη στιγμή που γράφεται το άρθρο, έχουν γίνει πάνω από 500 χλμ πάνω στην Flite Boost, με μικρές προπονήσεις των 50-60 χλμ αλλά και μεγαλύτερες των 80–120 χλμ. Θετικά σημεία: Ακόμα και σε έντονο πεταλάρισμα 90-100 σ.α.λ., ο κορμός παραμένει σταθερός στη θέση του λόγω της επίπεδης επιφάνειας της σέλας. Η στενή γραμμή επιτρέπει πολύ ομαλό πεταλάρισμα, χωρίς επαφή του εσωτερικού του μηρού, όταν το πεντάλ φτάνει στο κατώτατο σημείο του δισκοβραχίονα. Ακόμα και σε προπονήσεις των 4 ωρών, δεν παρατηρήθηκε μούδιασμα στην ευαίσθητη περιοχή. Στη θέση που πέφτουμε στα drops και μετακινούμαστε εμπρός, η σχετική φαρδιά μύτη της σέλας σε συνδυασμό με την ελαφρά κλίση προς τα κάτω, κάνει αυτήν τη θέση ασυνήθιστα άνετη. Αρνητικά σημεία: Χρειάζονται αρκετά χιλιόμετρα μέχρι η σέλα να «στρωθεί» κανονικά. Πιθανή δυσκολία για όσους έχουν συνηθίσει να μετακινούνται πάνω στη σέλα. Επίλογος Η Selle Italia Flite Boost εκπροσωπεί μια νεότερη έκδοση σέλας, που μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί σε αγώνες – λόγω της στενής γραμμής και του σκληρού υλικού επικάλυψης. Οι χομπίστες και οι λάτρεις των μεγάλων αποστάσεων, θα μπορούσαν επίσης να την επιλέξουν λόγω της επίπεδης γραμμής της και της τεχνολογίας superflow, που χαρίζει πολλαπλά χλμ χωρίς μουδιάσματα. Προσωπική μου γνώμη είναι, ότι με τα παραπάνω πλεονεκτήματα και μια τιμή λιανικής στα 139 € για το μοντέλο της δοκιμής, αποτελεί μια τίμια ποδηλατική σέλα πολλαπλών δυνατοτήτων. Καλές διαδρομές Συνολικη Βαθμολογια Θέση οδήγησης 95% Άνεση 85% Σετάρισμα 80% Βάρος 90% Εργονομία 90% Summary 88 %