Το καινούργιο Lapierre Xelius SL3 παρουσιάστηκε τον Ιούνιο στο Tour de France, στη Βρέστη. Ωστόσο, το ποδήλατο παρουσιάστηκε πλέον επίσημα και κρύβει μια σειρά από αναβαθμίσεις σε ένα πλαίσιο που διατηρεί την ξεχωριστή εμφάνιση Xelius του απερχόμενου SL2.

Χαμηλότερο βάρος, καλύτερη αεροδυναμική

Το Xelius είναι το μοντέλο της Lapierre που συνδυάζει χαμηλό βάρος με aero γνωρίσματα. Το SL3 χρησιμοποιεί αυτά τα χαρακτηριστικά, με βελτιωμένο βάρος και καλύτερη αεροδυναμική πλαισίου. Ενώ η εσωτερική δρομολόγηση καλωδίων είναι η πιο ορατή αναβάθμιση, μεγάλο μέρος της αναβάθμισης βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια.

Η Lapierre ανέπτυξε για πρώτη φορά μια νέα κατασκευή από άνθρακα, την UD Super Light Innovation (SLI), χρησιμοποιώντας μια νέα ελαφρύτερη και ισχυρότερη ποιότητα από ανθρακονήματα Torayca για το νέο πλαίσιο. Έχοντας δημιουργήσει τη νέα ποιότητα ανθρακονήματος, η εταιρία προχώρησε στο να βελτιώσει την παραγωγή πλαισίων.

Καλύτερο και ελαφρύτερο πλαίσιο

Η γαλλική μάρκα στράφηκε στους άκαμπτους άξονες πολυπροπυλενίου που χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά στο Aircode DRS. Αυτοί οι άξονες ενισχύουν τη σταθερότητα στη φάση τοποθέτησης για καλύτερη συμπίεση του ανθρακονήματος στο καλούπι. Η Lapierre ισχυρίζεται ότι αυτή η βελτιωμένη συμπίεση έχει ως αποτέλεσμα να χρειάζεται λιγότερη ρητίνη για το πλαίσιο, συμβάλλοντας στη μείωση του συνολικού βάρους.

Τέλος, η Lapierre επέλεξε 3 μοναδικά σετ ανθρακονήματος, με την επιλογή μόνο για πλαίσιο να λαμβάνει ειδική μεταχείριση, προφανώς για τους αθλητές του Lapierre WorldTour. Τα ολόκληρα μοντέλα διαθέτουν «τυποποιημένο» πλαίσιο. Η επιλογή μόνο για πλαίσιο SL3 έχει μια light έκδοση UD SLI για μεγέθη XS, S και medium, ενώ τα μεγέθη L και XL διαθέτουν  την stiff έκδοση UD SLI.

Ένα μοντέλο μεσαίου μεγέθους light θα ζυγίζει περίπου 725 g, με τη stiff έκδοση να προσθέτει επιπλέον 20 g. Ωστόσο, η Lapierre παρέχει για το «τυποποιημένο» πλαίσιο βάρος στα 893 g (βαμμένο) και 845 g (χωρίς βαφή) Τα πιρούνια UD SLI ζυγίζουν 352 g (άβαφα και άκοπα), ενώ τα «τυποποιημένα» προσθέτουν 40 g.

Για τους οπαδούς της προσαρμοστικότητας, το Xelius SL3 διαθέτει τιμόνι 2 τεμαχίων. Ένα πλήρες πλαίσιο, με πιρούνι και το τιμόνι 2 τεμαχίων ζυγίζει 2.168 g, για ένα μεσαίο μέγεθος πλαισίου UD SLI Light.

Το χαμηλό βάρος από μόνο του δεν κάνει ένα καλό ποδήλατο. Η Lapierre ισχυρίζεται ότι το νέο Xelius SL3 είναι πιο άκαμπτο από το απερχόμενο SL2.

Ένας επανασχεδιασμένος και μεγαλύτερος διαγώνιος σωλήνας με αιχμηρές άκρες λέγεται ότι παρέχει βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία. Η μεσαία τριβή και το κούτελο έχουν μεγαλώσει για να βοηθήσουν στη μεταφορά ισχύος σε κάθε άκρο αυτού του διαγώνιου σωλήνα και τα ασύμμετρα κάτω πηρούνια ολοκληρώνουν το μοντέλο.

Περισσότερο aero…

Τι είναι ένα νέο μοντέλο, όμως, αν δεν είναι πιο αεροδυναμικό; Για το σκοπό αυτό, η εταιρία προσφέρει εσωτερική δρομολόγηση για όλα τα καλώδια και τους εύκαμπτους σωλήνες για τα μοντέλα με ηλεκτρονική μετάδοση (τα αντίστοιχα με μηχανική μετάδοση θα είναι ημι-ενσωματωμένα). Η Lapierre βελτίωσε επίσης το προφίλ του κούτελου και των πιρουνιών. Επιπλέον, ο διαγώνιος σωλήνας, το παλουκόσελο και τα πάνω ψαλίδια (seatstays) διαθέτουν προφίλ NACA και Kammtail.

Το αποτέλεσμα; Ένα ποδήλατο που, σύμφωνα με την εταιρία, είναι κατά μέσο όρο 8,5% πιο αεροδυναμικό από το Xelius SL2 μετρημένο σε γωνίες 0°, 10° και 20° στα 40, 50 και 60 χ.α.ω!

Η Lapierre μετέφερε επίσης μερικές από τις τροποποιήσεις της γεωμετρίας από το νέο Aircode DRS. Ένας ελαφρώς κοντύτερος οριζόντιος σωλήνας, μεγαλύτερο reach και μια πιο απότομη γωνία στο παλουκόσελο βοηθούν τον αναβάτη να υιοθετήσει μια πιο επιθετική θέση.

Το νέο πλαίσιο θα δέχεται έως και 32 mm ελαστικά, σύμφωνα με τα νέα αντίληψη για τα πλαίσια δρόμου. Τέλος, το νέο πλαίσιο έχει πιο χαμηλά τις βάσεις για τις παγουροθήκες και την τοποθέτηση της μπαταρίας Di2, για να μειώσει το κέντρο βάρους. Σε συνδυασμό με τον πιο άκαμπτο σωλήνα κεφαλής (κούτελο), θα πρέπει να κάνει πιο ακριβή τον χειρισμό στις καταβάσεις.

Lapierre Xelius SL3 - Παρουσίαση

Παρά όλες αυτές τις αναβαθμίσεις, το Xelius εξακολουθεί να είναι αναμφισβήτητα Xelius. Χάρη σε μεγάλο βαθμό σε αυτά τα ψαλίδια της σέλας,  που είναι συνδεδεμένα απευθείας με τον οριζόντιο σωλήνα. Η εταιρία υποστηρίζει ότι αυτός ο σχεδιασμός που παρακάμπτει τον κάθετο σωλήνα, διαχέει τους κραδασμούς μεταξύ της σέλας και του τιμονιού και ελαφρύνει το ποδήλατο χρησιμοποιώντας άνθρακα σε μια περιοχή με χαμηλή φόρτιση.

Ίσως το πιο σημαντικό είναι ότι η σχεδίαση δίνει τη δυνατότητα για περισσότερο φλεξάρισμα του παλουκόσελου και, σε συνδυασμό με τη διατομή των 27.2 mm, να προσφέρει μια πιο άνετη διαδρομή.

Τιμές και διαθεσιμότητα

Το Xelius SL3 είναι πλέον διαθέσιμο. Επιλέγοντας μόνο πλαίσιο, πιρούνι και τιμόνι κοστίζει 3.299 € με χρώματα Ultra Purple και Team Groupama FDJ.

Lapierre Xelius SL3 - Παρουσίαση

Τα ολοκληρωμένα ποδήλατα ξεκινούν από 2.799 € για το Xelius SL 5.0 (Shimano 105) και φτάνουν μέχρι τα 7.399 € για το SL 9.0 με Dura-Ace Di2.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Τρέξιμο και πόνος στην κοιλιά

Βγήκατε για το πρώτο σας τρέξιμο κι εκεί που έχετε αρχίσει να αισθάνεστε δρομέας και πως σ…