Το Transcontinental Race (TCR) είναι ένας αγώνας υπεραντοχής σε όλη την Ευρώπη. Ιδρύθηκε το 2013 από τον αείμνηστο Mark Hall – ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στην ποδηλασία υπεραποστάσεων.

Ο στόχος είναι να τερματίσουμε τον αγώνα των 4.000 χιλιομέτρων σε 2 εβδομάδες το πολύ, βασιζόμενοι μόνο στον εαυτό μας και σε ό,τι έχουμε μαζί μας: Εμείς, το ποδήλατο μας και ο ανοιχτός δρόμος.

Υπάρχουν 4 σημεία ελέγχου στον χάρτη της Ευρώπης από τα οποία πρέπει να περάσουν οι αναβάτες. Η ίδια η διαδρομή εξαρτάται από τους αναβάτες. Ανά πάσα στιγμή, οι αναβάτες έχουν μαζί τους συσκευή παρακολούθησης (gps) και παρακολουθούνται στενά από τους διοργανωτές της εκδήλωσης. Αυτό γίνεται κυρίως για λόγους ασφαλείας και εμποδίζει οποιονδήποτε να εξαπατήσει χρησιμοποιώντας μια εναλλακτική μέθοδο μεταφοράς. Σε τελική ανάλυση, αυτός είναι ένας διαγωνισμός και οποιοσδήποτε πρέπει να μείνει στο πετάλι.

Στατιστικά, μόνο το 50% όλων των διαγωνιζόμενων θα τερματίσει αυτόν τον αγώνα αντοχής, ενώ περίπου το 25% θα καταφέρει να το κάνει στο πλαίσιο των 2 εβδομάδων. Εξάλλου, αν κάποιος πρέπει να τηρήσει το πρόγραμμα, θα πρέπει να μπορεί να ποδηλατεί για περίπου 285 χλμ κάθε μέρα, για τις επόμενες 2 εβδομάδες.

Κανονισμοί

Οι κανόνες διατηρούνται στο ελάχιστο. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν μόνο 10 που πρέπει να ακολουθήσει κάθε αναβάτης και είναι κυρίως για να τους κρατήσει ασφαλείς:

  1. Ποδηλατήστε από την αρχή μέχρι το τέλος μέσω των ΣΕ. Αυτό είναι αρκετά αυτονόητο.
  2. Δεν υπάρχει υποστήριξη τρίτων, ανεφοδιασμός ή καταλύματα. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να βασιστείτε μόνο σε αυτά που φέρνετε μαζί σας και σε δημόσια προσβάσιμη υποστήριξη, όπως καταστήματα επισκευής ποδηλάτων, ξενοδοχεία και εστιατόρια.
  3. Όχι drafting (κόψιμο αέρα), παρά μόνο στον τροχό άλλων αναβατών. Το drafting πίσω από αυτοκίνητο ή φορτηγό θα δώσει μια αρκετά καλή ώθηση, αλλά είναι πολύ επικίνδυνο και όχι στο πνεύμα του αγώνα.
  4. Όλες οι μετακινήσεις προς τα εμπρός πρέπει να είναι αυτοτροφοδοτούμενες. Αυτό σημαίνει ότι αν κάνετε μια βόλτα με ένα τυχαίο άτομο ή χρησιμοποιήσετε το τρένο για να πάτε σε μια πόλη για να φτιάξετε το ποδήλατό σας, πρέπει να επιστρέψετε και μετά να κάνετε πετάλι για να επιστρέψετε στο σημείο που ήσασταν.
  5. Ταξιδέψτε με πλοία μόνο σε εγκεκριμένα δρομολόγια.
  6. Όλοι οι αναβάτες πρέπει να διατηρούν αποδεικτικά στοιχεία της οδήγησής τους. Ή απλά θα πρέπει να έχουν το σύστημα gps συνεχώς πάνω τους.
  7. Η αδράνεια για περισσότερες από 2 ημέρες σημαίνει αποκλεισμό. Αυτό θα ενεργοποιήσει μια ομάδα εθελοντών να ελέγξουν την τοποθεσία του gps και να δουν αν δεν υπήρξε ατύχημα.
  8. Χωρίς ασφάλεια, κράνος, φώτα θα οδηγήσει σε αποκλεισμό.
  9. Οι αναβάτες πρέπει να γνωρίζουν και να τηρούν τους τοπικούς νόμους κυκλοφορίας.
  10. Οδηγήστε με το πνεύμα της αυτοδυναμίας και των ίσων ευκαιριών – ή για να το θέσουμε απλά, ποδηλατήστε μόνοι σας, σεβαστείτε τους άλλους συμμετέχοντες και μην «κλέβετε».

Ο φετινός αγώνας

Ο αγώνας επιστρέφει φέτος αφού ακυρώθηκε 2 χρόνια λόγω Covid-19. Θα μεταφέρει τους αναβάτες σε 14 χώρες από τα θρυλικά λιθόστρωτα του Muur van Geraardsbergen στο Δυτικό Βέλγιο μέχρι την άκρη της Ευρώπης στην παράκτια πόλη Μπουργκάς της Μαύρης Θάλασσας στη Βουλγαρία.

Η εκκίνηση θα δοθεί στις 24 Ιουλίου στις 22:00. Η μικρή πόλη του Βελγίου δημιουργεί μια εξαιρετική ατμόσφαιρα που αξίζει να επισκεφτείτε την ημέρα εκκίνησης, ακόμα κι αν δεν συμμετέχετε στον αγώνα των 4.000 χιλιομέτρων.

1ο Σημείο Ελέγχου

Η πρώτη στάση είναι περίπου 800 χλμ. μακριά στη φιλόξενη μικρή τσέχικη πόλη Krupka. Στην πορεία, οι αναβάτες θα περάσουν από τα γραφικά χωράφια της Ολλανδίας και της Γερμανίας και θα πρέπει να παλέψουν με 2.300 μ σε υψομετρικά, κάτι που για 800 χλμ δεν είναι τόσο δύσκολο με την πρώτη ματιά.

Αλλά όταν συνειδητοποιήσουν ότι έχουν μόνο 4 ημέρες για να φτάσουν εκεί, θα καταλάβουν ότι αυτός ο αγώνας δεν είναι για αρχάριους.

2ο Σημείο Ελέγχου

Η δεύτερη στάση είναι ψηλά στις ιταλικές Άλπεις και είναι μια από τις πιο βασανιστικές περιοχές, φημισμένη για τις ταχέως μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες – το Passo di Gavia. Το ιστορικό πέρασμα χρησιμοποιήθηκε κάποτε από Βενετούς εμπόρους για τη διεξαγωγή εμπορίου στο βορρά και από διάφορες στρατιωτικές δυνάμεις για στρατηγική άμυνα κατά τους δύο παγκόσμιους πολέμους. Μια όμορφη λίμνη που ονομάζεται Lago Bianco (η Λευκή Λίμνη) βρίσκεται στην κορυφή.

Το 2ο ΣΕ απέχει περίπου 750 χλμ από το πρώτο, αλλά είναι πολύ πιο δύσκολο. Το υψηλότερο σημείο βρίσκεται στα 2.620 μ. με αρκετές δύσκολες αναβάσεις πριν από αυτό. Αυτό το ΣΕ θα είναι ανοιχτό για 4 ημέρες, μετά τις οποίες δεν θα υπάρχει κανείς να σας συναντήσει εκεί, επομένως θα πρέπει να βρείτε μια εναλλακτική οδό για να επιστρέψετε.

3ο Σημείο Ελέγχου

Το 3ο ΣΕ θα είναι και φέτος στο Εθνικό Πάρκο Durmitor στο Μαυροβούνιο. Οι αναβάτες που επιστρέφουν μπορεί να το θυμούνται από τον αγώνα του 2016. Το πάρκο βρίσκεται ψηλά στις Διναρικές Άλπεις με πολλές υψηλές κορυφές πάνω από 2.500 μέτρα. Ευτυχώς για τους αναβάτες, δεν θα χρειαστεί να τα ανέβουν. Το υψηλότερο σημείο που θα περάσουν είναι 1.900 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Στην πορεία, υπάρχουν δεκάδες παγετώδεις λίμνες και όσοι προτιμούν να κοιμούνται σε σκηνές κατά τη διάρκεια του μεγάλου ταξιδιού, πρέπει να γνωρίζουν ότι οι νυχτερινές θερμοκρασίες πέφτουν δραστικά, ακόμη και τους καλοκαιρινούς μήνες.

Μόνο οι πιο σκληροί αναβάτες θα έχουν παραμείνει στον αγώνα μέχρι εκείνο το σημείο. Έχοντας ποδηλατήσει περισσότερα από 2.000 χλμ και περισσότερα από 2 φορές το Έβερεστ σε υψομετρικά στα πόδια τους, αυτό το ΣΕ αποτελεί τη μέση του αγώνα. Η διαδρομή προς αυτό είναι περίπου 1.150 χλμ από το 2ο ΣΕ. Το 3ο ΣΕ θα είναι ανοιχτό μόνο για 6 ημέρες.

4ο Σημείο Ελέγχου

Μετά το Εθνικό Πάρκο Durmitor, θα κατευθυνθείτε βορειοανατολικά, και μέσω της Σερβίας, θα φτάσετε στον παγκοσμίου φήμης δρόμο Transalpina στη Ρουμανία. Το νότιο πέρασμα των Καρπαθίων εμφανίζεται σε αμέτρητες κάρτες, μαγνήτες και άλλα αναμνηστικά και θεωρείται από τα πιο εντυπωσιακά στον κόσμο. Ωστόσο, η διαδρομή διαρκεί μόνο ένα μέρος αυτού του ασφάλτινου παραδείσου και μια απότομη στροφή θα σας οδηγήσει στο πολύ λιγότερο γνωστό αλλά εξίσου όμορφο Drumul Strategic.

Αυτό θα δώσει άλλα 700 km στα πόδια σας με σχεδόν 2.000 μ υψομετρικών. Το ΣΕ εκεί θα παραμείνει ανοιχτό για 8 ημέρες.

Ο μεγάλος τελικός

Ο μεγάλος τελικός είναι στις 8 Αυγούστου κοντά στην ακτή της Μαύρης Θάλασσας στη Βουλγαρική Ριβιέρα. Η 4η μεγαλύτερη πόλη της Βουλγαρίας, το Μπουργκάς, θα φιλοξενήσει τον φετινό τελικό.

Η πόλη φιλοξένησε την εκκίνηση του 2019, επομένως οι αναβάτες που επιστρέφουν γνωρίζουν ήδη τη φιλοξενία των ντόπιων και το καταπληκτικό φαγητό που προσφέρεται εκεί. Από το 4ο ΣΕ απέχει περίπου 700 χλμ, διασχίζοντας τον Δούναβη.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

18ο εταπ – Πρώτη νίκη για Dries De Bondt

Ο Dries De Bondt (Alpecin-Fenix) εξασφάλισε μια νίκη-σοκ στο 18ο εταπ του Giro d’Ita…