Η Trek κυκλοφόρησε τo Domane+ SLR, το πρώτο ηλεκτρικό ποδήλατο δρόμου πραγματικών επιδόσεων. Η εταιρία με έδρα το Ουισκόνσιν λέει ότι προσφέρει «μια άνευ προηγουμένου αναλογία ταχύτητας προς βάρος», με το κορυφαίο μοντέλο να ζυγίζει 11.8 κιλά και να παρέχει μέγιστη υποβοήθηση 25 χλμ/ώρα.

Σαν πρώτη εντύπωση, μπορεί να παρατηρήσει κανείς το πιο ογκώδες διαγώνιο σωλήνα του πλαισίου – όπου είναι αποθηκευμένη η μπαταρία 360 Wh – που όμως έχει αεροδυναμικό σχήμα.

Χαρακτηριστικά και πλαίσιο

Εάν μοιάζει πολύ με το πιο πρόσφατο Domane, αυτό συμβαίνει επειδή μοιράζεται πολλά από τα χαρακτηριστικά του. Η Trek θεώρησε το Domane «το τέλειο πλαίσιο» για ένα ποδήλατο e-road επιδόσεων χάρη στην ευελιξία και τα «φιλικά προς τον αναβάτη» χαρακτηριστικά του.

Το Domane+ SLR κατασκευάζεται χρησιμοποιώντας το κορυφαίο ανθρακόνημα της σειράς 8000 OCLV της Trek, όπως και το κανονικό SLR, κάτι που συμβάλλει στο εντυπωσιακά χαμηλό βάρος. Ακόμη και στην πιο βαριά διαμόρφωσή του (με μέγεθος πλαισίου 56 cm) το Domane ζυγίζει μόνο 12.6 κιλά.

Διαθέτει τη γεωμετρία endurance του Trek, που σημαίνει ψηλότερο «κούτελο» και μεγαλύτερο μεταξόνιο, όπως ακριβώς στο κανονικό Domane. Η ενημερωμένη πίσω τεχνολογία IsoSpeed παραμένει, κάνοντας πιο ομαλή την οδήγηση σε μεγαλύτερες αποστάσεις, όπως και το ενσωματωμένο σύστημα τιμονιού RCS.

Trek Domane+ SLR 2022 – Παρουσίαση

Παράλληλα με το υλικό του πλαισίου και τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που «δανείστηκαν» από το «κανονικό» Domane, η Trek κατάφερε επίσης να εξοπλίσει την ηλεκτρική έκδοση με αυτό που περιγράφει ως «κοντά στον τυπικό παράγοντα Q» – την απόσταση μεταξύ των σημείων προσάρτησης των πεντάλ στη μεσαία τριβή. Έχει διάμετρο 163 mm και είναι εφικτό λόγω της συμπαγούς φύσης του ηλεκτροκινητήρα.

Και είναι αυτός ο κινητήρας που είναι πιθανό να συγκεντρώσει μεγάλη προσοχή. Αν και υπάρχουν πολλοί που θα εκτιμήσουν την αισθητική του Domane+ SLR, κανείς δεν αγοράζει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο δρόμου, μόνο για αυτό το χαρακτηριστικό.

Κινητήρας

Η Trek εξόπλισε το Domane+ SLR με μπαταρία και κινητήρα TQ. Στα 3.900 γραμμάρια είναι το ελαφρύτερο σύστημα που διατίθεται αυτή τη στιγμή. Ο κινητήρας αποδίδει έως και 300 watts υποβοήθησης και 50 Nm ροπής, ενώ η μπαταρία 360 Wh, παρέχοντας αυτονομία περίπου 100 χλμ, αν και αυτό θα ποικίλλει ανάλογα με το επίπεδο υποβοήθησης, το βάρος του αναβάτη, το έδαφος και άλλες μεταβλητές.

Trek Domane+ SLR 2022 – Παρουσίαση

Η TQ, μια γερμανική μάρκα, ισχυρίζεται επίσης ότι το σύστημά της είναι το πιο ήσυχο που υπάρχει. Σε αντίθεση με τους περισσότερους κινητήρες ηλεκτρονικών ποδηλάτων, το HPR50 χρησιμοποιεί μια αρμονική μετάδοση κίνησης αντί για γρανάζια ή ιμάντες για τη μετάδοση ισχύος. Η Trek ισχυρίζεται ότι είναι «διπλάσια πιο αθόρυβο από τα προηγούμενα Trek ebike», με τον θόρυβο του περιβάλλοντος αέρα να ακυρώνει οποιονδήποτε ήχο από τον κινητήρα.

Aρμονική μετάδοση κίνησης

Όλοι οι κινητήρες ηλεκτρονικών ποδηλάτων απαιτούν έναν μηχανισμό που τους βοηθά να επιτύχουν τη σωστή αναλογία μείωσης λόγω του γεγονότος ότι ο κινητήρας περιστρέφεται με πολύ υψηλότερο ρυθμό από τα πόδια του αναβάτη.

Τα περισσότερα συστήματα χρησιμοποιούν τα προαναφερθέντα πλανητικά γρανάζια για να επιτύχουν αυτή την αναλογία. Είναι ένα σύστημα πολλών γραναζιών και επομένως πολλών βημάτων.

Trek Domane+ SLR 2022 – Παρουσίαση

Ωστόσο, η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογία Harmonic Pin Ring Technology της TQ επιτυγχάνει την αναλογία σε ένα μόνο βήμα χρησιμοποιώντας έναν εσωτερικό δακτύλιο και έναν εξωτερικό δακτύλιο. Το κλειδί είναι ότι ο εξωτερικός δακτύλιος έχει περισσότερα δόντια από τον εσωτερικό. Επιπλέον, οι δύο δακτύλιοι περιστρέφονται με διαφορετικές ταχύτητες. Το αποτέλεσμα δημιουργεί τη σωστή αναλογία μείωσης.

Ίσως το μόνο που χρειάζεται να γνωρίζουμε ως ποδηλάτες είναι ότι η μείωση των ανταλλακτικών οδηγεί σε έναν ελαφρύτερο, μικρότερο και πιο αθόρυβο κινητήρα.

Η διάρκεια της μπαταρίας στα 360 Wh μπορεί να αυξηθεί, με ένα  Range Extender. Με βάρος μόλις 950 γραμμάρια, είναι τοποθετημένο στην παγουροθήκη και αποδίδει επιπλέον 160 Wh ή περίπου ένα επιπλέον 40% της εμβέλειας. Το ότι προφανώς χρειάζεται μόνο μία ώρα για να φορτιστεί είναι έξτρα μπόνους.

Ηλεκτρική υποβοήθηση

Το ποδήλατο διαθέτει τρεις λειτουργίες υποβοήθησης: Eco, Mid και High, με το τελευταίο να προσφέρει ροπή 50 Nm και ισχύ 300 Watt. Η αλλαγή μεταξύ των λειτουργιών θα πρέπει να είναι φυσική, δεδομένου ότι τα κουμπιά είναι τοποθετημένα στις μανέτες.

Υπάρχει επίσης μια οθόνη LED, η οποία μεταδίδει το εύρος, την ταχύτητα και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας ανά πάσα στιγμή. Επιπλέον, τόσο οι εφαρμογές Trek Central όσο και οι εφαρμογές TQ επιτρέπουν στους αναβάτες να προσαρμόσουν το ποσοστό υποβοήθησης.

Road & gravel

Εκτός από τον κινητήρα, η Domane+ SLR διαφέρει επίσης από την παραδοσιακή αντίστοιχη στο διάκενο των ελαστικών. Εδώ υπάρχουν επιπλέον 2 χιλιοστά, επομένως μπορεί να χρησιμοποιηθεί ελαστικό 40 mm, ή 35 mm με χρήση φτερών. Ίσως λόγω αυτού του αυξημένου χώρου, η Trek προσφέρει το ηλεκτρικό Domane τόσο σε προδιαγραφές δρόμου και gravel.

Τo ποδήλατο δρόμου χρησιμοποιεί την ηλεκτρονική μετάδοση 2x της Shimano και ελαστικά 32 mm, ενώ το μοντέλο gravel χρησιμοποιεί τη μετάδοση 1x eTap της SRAM και ελαστικά 40 mm. Και τα 2 μοντέλα χρησιμοποιούν δισκοβραχίονες από ανθρακόνημα της Praxxis.

Μοντέλα και τιμές

Η σειρά Domane+ ξεκινά με το SLR 6, η οποία διαθέτει μεταδόσεις Shimano 105 Di2 ή SRAM RIval eTap AXS μαζί με τροχούς Bontrager Aeolus Pro 37 και 3V.

Το επόμενο επίπεδο είναι το SLR 7, με μεταδόσεις Ultegra Di2 και Force eTap AXS.

Η κορυφαία σειρά SLR 9, χρησιμοποιεί μεταδόσεις Dura-Ace Di2 και Red eTap AXS και τροχούς Aeolus RSL 37 και 37v. Όλοι οι τροχοί είναι tubeless ready.

Όσον αφορά την τιμολόγηση, το SLR 6 κοστίζει 9.650€, ενώ το SLR 6 eTap κοστίζει 10.290€. Το SLR 7 κοστίζει 10.300€ με το SLR 7 eTap στα 10.940€.

Τέλος, η ναυαρχίδα SLR 9 κοστίζει 14470€ με το SLR 9 eTap στα 14.940€.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Βελτιώνοντας την ποδηλατική ροπή

Συνήθως μιλάμε πιο συχνά για δύναμη παρά για ροπή, αλλά και τα δύο είναι σημαντικά στην απ…