Η προσθήκη τμημάτων βράχου στη σχεδίαση μιας πίστας XC κάνει, όχι μόνο τους αγώνες πιο δύσκολους για τους αθλητές, αλλά και πιο ελκυστικούς για τους θεατές.

Ενώ ορισμένοι αθλητές XC παραπονιούνται ότι τα αιχμηρά και μη φιλικά προς τα ελαστικά βράχια προορίζονταν για αγώνες DH, υπάρχουν περίπου 6.5 εκατομμύρια άνθρωποι κολλημένοι στην τηλεόραση ή στην οθόνη του υπολογιστή με κάθε αγώνα UCI XC που πιστεύουν ότι η σειρά του Παγκοσμίου Κυπέλλου έγινε πιο διασκεδαστική, μετά την προσθήκη τέτοιων τεχνικών κομματιών.

Όλα είναι στο μυαλό

Όλοι μπορούν να επιλέξουν να συμμετάσχουν στο παιχνίδι ή να επιστρέψουν στην ποδηλασία δρόμου. Λοιπόν, τι θα μπορούσε να αναβαθμίσει τις τεχνικές μας δεξιότητες;

Πρώτα απ ‘όλα, το πιο σημαντικό κλειδί βρίσκεται στο μυαλό μας. Μερικοί θεωρούν το πέρασμα από βράχους σαν εχθρό, που αναγκάζονται να πολεμήσουν. Έτσι χτίζουν φόβο στο μυαλό τους και παλεύουν από την πρώτη στιγμή που μπαίνουν στη ζώνη. Όσο πλησιάζουν στο τμήμα, τόσο πιο πολύ αναστατώνονται και η στιγμή της εισόδου στο τεχνικό κομμάτι γίνεται αναπόφευκτα τρομακτική.

Η αποδοχή του δύσκολου μέρους φαίνεται να είναι μια πολύ καλύτερη προσέγγιση.

Ποδηλασία βουνού και βραχώδη περάσματα

Μένουμε χαλαροί σαν να ποδηλατούμε σε ένα ασφάλτινο δρόμο, ενώ κατανέμουμε το βάρος του σώματός μας εξίσου μεταξύ του μπροστινού και του πίσω τροχού. Εάν το τμήμα είναι πολύ απότομο, μετακινούμαστε πίσω από τη σέλα.

Τεχνική

Μια άλλη συμβουλή έρχεται από τον επαγγελματία αθλητή Richard Gasperotti: «Σήμερα, ωστόσο, συνιστώ να χαμηλώσετε το σώμα σας πάνω από το ποδήλατο και να παραμείνετε καλά ισορροπημένοι για να αποφύγετε να χάσετε την πρόσφυση μεταξύ των ελαστικών και του εδάφους».

Πριν περάσουμε στο βραχώδη τμήμα, επιβραδύνουμε σε μια άνετη ταχύτητα. Σε βρεγμένη μέρα, χρησιμοποιούμε το πίσω φρένο με φειδώ και ξεχνάμε εντελώς το εμπρός φρένο. Εάν υπάρχουν κενά μεταξύ των βράχων, μπορείτε να τα χρησιμοποιήσουμε για φρενάρισμα. Το μυστικό είναι να αφήνουμε το ποδήλατο να περνάει ομαλά πάνω από τα βράχια.

Επιπλέον, η βιώσιμη ταχύτητα είναι φίλος μας, καθώς με αρκετή ορμή, μπορούμε να ξεπεράσουμε τις άκρες του βράχου πιο εύκολα απ’ ό,τι αν προσπαθούμε να περνάμε έναν προς έναν κάθε βράχο. Εστιάζουμε πάντα  το βλέμμα μας προς την έξοδο, όχι προς τα εμπόδια καθώς υποσυνείδητα κατευθυνόμαστε προς την κατεύθυνση που κοιτάμε.

Επίλογος

Απολαμβάνουμε την ποδηλασία και πάντα θυμόμαστε ότι η επανάληψη περίπλοκων τμημάτων, είναι ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσουμε τις δεξιότητές μας.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Βελτιώνοντας την ποδηλατική ροπή

Συνήθως μιλάμε πιο συχνά για δύναμη παρά για ροπή, αλλά και τα δύο είναι σημαντικά στην απ…