Τα 30 γρ. ξηροί καρποί μειώνουν κατά 30% τον διαβήτη, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και την θνητότητα, όταν καταναλώνονται τακτικά και μακροχρόνια.

Αποτελούν ένα εξαιρετικό, ισορροπημένο, φυσικό προϊόν, προσιτό σε όλους. Συνδυάζουν την ωραία γεύση, τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, την αντοχή στην αλλοίωση, την μεγάλη ποικιλία και την χαμηλή τιμή.

Ο φυσικός ρόλος των ξηρών καρπών στην επιβίωση και αναπαραγωγή του φυτού, έχει ως αποτέλεσμα τον εμπλουτισμό τους με πολύτιμα και ισορροπημένα συστατικά.

Περιέχουν ανά 100 γραμμάρια: 15-20 % πρωτεΐνες, 50-70% ακόρεστα λιπαρά οξέα και λίγους υδατάνθρακες. Είναι πλούσιοι σε ασβέστιο, σελήνιο, σίδηρο, βιταμίνες Β συμπλέγματος, βιταμίνη Ε και φυτικές στερόλες.

Σύμφωνα με τις έρευνες Nurses’ Health Study και Physicians’ Health Study, της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Harvard, σε 120.000 άτομα και 30 έτη παρακολούθηση, η κατανάλωση ξηρών καρπών συνοδεύεται από μείωση της θνησιμότητας κατά 20% από καρκίνο, καρδιαγγειακά και αναπνευστικά νοσήματα.

Ο Dr. Frank Hu, καθηγητής του τμήματος διατροφής και επιδημιολογίας και επικεφαλής των παραπάνω ερευνών, αναφέρει ότι καταγράφηκε μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και καλύτερη κατάσταση της υγείας των ατόμων, που έκαναν τακτική ή καθημερινή κατανάλωση ξηρών καρπών.

Κατανάλωση 30 γρ., τουλάχιστον 5 φορές την εβδομάδα

  • Μείωση του σακχαρώδη διαβήτη κατά 30-50%
  • Μείωση του μεταβολικού συνδρόμου κατά 26%
  • Μείωση της θνησιμότητας κατά 20%, ενώ σε συνδυασμό με την Μεσογειακή διατροφή, κατά 39%.
  • Μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου> 30% και θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο κατά 20%
  • Μείωση της άνοιας και της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας στους ηλικιωμένους.
  • Βελτίωση της κατάστασης των οστών και των αρθρώσεων.
  • Επιβράδυνση της γήρανσης.
  • Μείωση της συχνότητας καρκίνου
  • Μείωση της παχυσαρκίας και του σπλαχνικού λίπους,
  • Βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ.
  • Βελτίωση της λειτουργίας του εντέρου.
  • Βελτίωση της γονιμότητας και της σεξουαλικής δυσλειτουργίας
  • Μείωση των δυσάρεστων συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης

Οι θετικές επιδράσεις των ξηρών καρπών στην υγεία αποδίδονται στα ακόρεστα λιπαρά οξέα, στα φυσικά αντιοξειδωτικά, στην αργινίνη, στις φυτικές ίνες και στις βιταμίνες που περιέχουν.

Πώς υπολογίζονται τα 30γρ.;

20 αμύγδαλα ή φουντούκια

3-4 καρύδια

1 κλειστή χούφτα από διάφορους ξηρούς καρπούς

2 κουταλιές της σούπας από ηλιόσπορος ή κολοκυθόσπορους

Το ψήσιμο των ξηρών καρπών μπορεί να μεταβάλλει την περιεκτικότητα των υδατοδιαλυτών βιταμινών που περιέχουν και όχι των πρωτεϊνών, ιχνοστοιχείων και λιπαρών οξέων. Η προσθήκη αλατιού επιδρά στην αρτηριακή πίεση και μειώνει την θετική τους επίδρασή τους στην μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου.

Πηγή: healthierway.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Πότε είναι η κατάλληλη ώρα της ημέρας για προπόνηση;

Είναι καλύτερο να κάνουμε ποδήλατο νωρίς το πρωί, να κάνουμε μια βόλτα πριν το μεσημεριανό…