Ο φετινός Ποδηλατικός Γύρος πραγματοποιείται από τις 15-19 Μαΐου 2024 και αποτελείται από 5 εταπ και σύνολο 765 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Ας δούμε αναλυτικά τις διαδρομές:

1ο Ετάπ (1A & 1B)

1Α (1ο σκέλος)
Θεσσαλονίκη – Θεσσαλονίκη

Πόλη εκκίνησης: Θεσσαλονίκη
Πόλη τερματισμού: Θεσσαλονίκη
Απόσταση: 10 χλμ. (Ατομική Χρονομέτρηση)
Υψομετρικά: 455 μ.

Περιγραφή

Ο ΔΕΗ Διεθνής Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδας 2024 θα ξεκινήσει με την ατομική χρονομέτρηση μήκους 10 χιλιομέτρων, η οποία θα διεξαχθεί στην παραλία της Θεσσαλονίκης.

Με τη ράμπα εκκίνησης τοποθετημένη έξω από το Βασιλικό Θέατρο, οι αθλητές θα κινηθούν προς τα νότια, θα κάνουν αναστροφή στον Κήπο της Μουσικής (λίγο πριν το Μέγαρο Μουσικής) για να επιστρέψουν προς τα πίσω, λίγο πριν τον τερματισμό θα πραγματοποιήσουν μια ακόμα αλλαγή πορείας κινούμενοι και πάλι προς τα νότια και μια τελευταία αναστροφή (στο Αντλιοστάσιο ΕΥΑΘ), θα τους φέρει στη γραμμή του τερματισμού, πολύ κοντά στον Λευκό Πύργο.

Σε μια σχεδόν επίπεδη διαδρομή, οι αθλητές θα έχουν μοναδικό τους αντίπαλο το χρονόμετρο και “σύμμαχό” τους την ταχύτητα.

1Β (2ο σκέλος)
Θεσσαλονίκη – Κατερίνη

Πόλη εκκίνησης: Θεσσαλονίκη
Πόλη τερματισμού: Κατερίνη
Απόσταση: 92.4 χλμ.
Υψομετρικά: 526μ.

Περιγραφή

Ο ΔΕΗ Διεθνής Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδας 2024 θα συνεχιστεί με το δεύτερο σκέλος του 1ου ετάπ, μήκους 92,46 χιλιομέτρων, με εκκίνηση στη Θεσσαλονίκη και τερματισμό στην Κατερίνη.

Το πελοτόν θα ξεκινήσει από την οδό Μοναστηρίου, έξω από τα ΕΛ.ΠΕ (Ελληνικά Πετρέλαια), στις δυτικές παρυφές της πόλης και θα πραγματοποιήσει ένα αριστερόστροφο ημικύκλιο, για να βγει από τον Νομό Θεσσαλονίκης, να περάσει για λίγο από τον Νομό Ημαθίας, όπου είναι τοποθετημένο το πρώτο ενδιάμεσο σπριντ ευθείας (Αλεξάνδρεια) και να εισέλθει στον Νομό Πιερίας.

Με κατεύθυνση πλέον προς τον νότο, οι αθλητές θα ολοκληρώσουν τη διαδρομή – πιθανότατα σε ένα μαζικό σπριντ – στην παραλία της Κατερίνης.

Σημεία ενδιαφέροντος

42 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 1 / Αλεξάνδρεια
61,5 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 2 / Αιγίνιο
69,3 χλμ: Σπριντ ανάβασης 1 (Κατ. 3) / Παλαιό Ελευθεροχώρι

2ο Ετάπ

Κατερίνη – Καρδίτσα

Πόλη εκκίνησης: Κατερίνη
Πόλη τερματισμού: Καρδίτσα
Απόσταση: 174,7 χλμ.
Υψομετρικά: 1847 μ.

Περιγραφή

Στο 2ο ετάπ του ΔΕΗ Διεθνή Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας 2024, μήκους 174,75 χιλιομέτρων, οι αθλητές θα εκκινήσουν από την κεντρική πλατεία της Κατερίνης και θα κατευθυνθούν ακόμα πιο νότια, αφήνοντας πίσω τους τη Μακεδονία, για να εισέλθουν στη Θεσσαλία. Πρόκειται για ένα ετάπ μέσης δυσκολίας με δυο σπριντ ανάβασης (το 1ης κατηγορίας στο Λιβάδι και το 2ης κατηγορίας στον Τύρναβο) στο πρώτο μισό της διαδρομής, όπου λογικά θα σχηματιστεί το γκρουπ των αποσπασμένων, ενώ πίσω, στο πελοτόν, οι ομάδες των σπρίντερ θα προσπαθήσουν να ελέγξουν τη χρονική διαφορά, ώστε να οδηγηθούμε σε ένα ακόμα μαζικό σπριντ στον τερματισμό, που βρίσκεται έξω από το Δημοτικό Στάδιο της Καρδίτσας. Υπάρχουν τέσσερα ενδιάμεσα σπριντ ευθείας, στην Ελασσόνα, τον Τύρναβο, τη Λάρισα και τον Παλαμά.

Σημεία ενδιαφέροντος

34,8 χλμ: Σπριντ ανάβασης 1 (Κατ. 1) / Λιβάδι (διασταύρωση)
65 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 1 / Ελασσόνα
75,9 χλμ: Σπριντ ανάβασης 2 (Κατ. 2) / Τύρναβος (όρια Δήμου)
95 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 2 / Τύρναβος
114,9 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 3 / Λάρισα (Άλσος Μεζούρλου)
152 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 4 / Παλαμάς

3ο Ετάπ

Καρδίτσα – Καρπενήσι (Βελούχι)

Πόλη εκκίνησης: Καρδίτσα
Πόλη τερματισμού: Καρπενήσι (Βελούχι)
Απόσταση: 158 χλμ.
Υψομετρικά: 4.544 μ.

Περιγραφή

Το 3ο ετάπ είναι το “βασιλικό” της φετινής διοργάνωσης, ένα πραγματικό αγωνιστικό “κόσμημα” για τον ΔΕΗ Διεθνή Ποδηλατικό Γύρο Ελλάδας 2024. Με 158 χιλιόμετρα μήκος και 4.544 μ. υψομετρικά, η διαδρομή από την Καρδίτσα στο Βελούχι, δεν έχει να ζηλέψει το παραμικρό από τα αντίστοιχα ετάπ των τριών μεγάλων Γύρων (Γαλλίας, Ιταλίας και Ισπανίας).

Το πελοτόν θα εκκινήσει από το Δημοτικό Στάδιο της Καρδίτσας, θα περάσει δίπλα από τη Λίμνη Πλαστήρα, θα μπει για λίγο στην Ευρυτανία, θα επιστρέψει στον Νομό Καρδίτσας, για να αφήσει στη συνέχεια πίσω του τη Θεσσαλία και να κινηθεί πλέον στη Στερεά Ελλάδα, για λίγο στη Φθιώτιδα και κατόπιν στον Νομό Ευρυτανίας.

Θα προηγηθεί η 1ης κατηγορίας ανάβαση στην Τσούκα και στο δεύτερο μισό του ετάπ, οι αθλητές θα περάσουν πρώτα από το Λιπούχι και τον Τυμφρηστό (αμφότερα σπριντ ανάβασης 2ης κατηγορίας), για να φτάσουν στο Καρπενήσι, από όπου θα ξεκινήσει η πολύ δύσκολη ανηφόρα τερματισμού στο Βελούχι (12 χλμ με μέση κλίση στο 8,52% και ανώτατη στο 17,3%!).

Εκεί αναμένουμε τη “μητέρα των μαχών” ανάμεσα στους διεκδικητές της γενικής, αλλά και μια παράλληλα μάχη για τη φανέλα των βουνών. Δεν είναι καθόλου απίθανο, ο τελικός νικητής του Γύρου να κριθεί σε αυτό το ετάπ.

Σημεία ενδιαφέροντος

27,4 χλμ: Σπριντ ανάβασης 1 (Κατ. 1) / Τσούκα
50 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 1 / Ζαΐμι
60,9 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 2 / Λουτρό (διασταύρωση)
99 χλμ: Σπριντ ανάβασης 2 (Κατ. 2) / Λιπούχι
133,2 χλμ: Σπριντ ανάβασης 3 (Κατ. 2) / Τυμφρηστός
158χλμ: Σπριντ ανάβασης 4 – (Κατ. 2) / Βελούχι

4ο Ετάπ

Σπερχειάδα – Χαλκίδα

Πόλη εκκίνησης: Σπερχειάδα
Πόλη τερματισμού: Χαλκίδα
Απόσταση: 196,8 χλμ.
Υψομετρικά: 1.761 μ.

Περιγραφή

Το 4ο ετάπ είναι το μεγαλύτερο σε μήκος της φετινής διοργάνωσης (196,88 χλμ).

Οι αθλητές θα ξεκινήσουν από τη Σπερχειάδα και τον Νομό Φθιώτιδας, με πορεία προς τα ανατολικά μέχρι το ενδιάμεσο σπριντ ευθείας στη Λαμία και από εκεί θα αλλάξουν κατεύθυνση, αυτή τη φορά νότια, για να εισέλθουν στη Βοιωτία και πλέον να κινηθούν νοτιοανατολικά, περνώντας από τα δυο μεγάλα αστικά κέντρα του Νομού, τη Λειβαδιά και τη Θήβα, όπου είναι τοποθετημένα ισάριθμα ενδιάμεσα σπριντ ευθείας.

Μετά τη Θήβα θα έχουμε νέα αλλαγή κατεύθυνσης, βορειοανατολικά αυτή τη φορά, πρώτα στο σπριντ ανάβασης 3ης κατηγορίας του Προφήτη Ηλία και κατόπιν στη Χαλκίδα, με τη γραμμή του τερματισμού να είναι τοποθετημένη στην παλιά γέφυρα της πόλης, δίπλα από τον πορθμό του Ευρίπου.

Ένα ετάπ, στο οποίο αναμένουμε την κλασική μάχη ανάμεσα στο γκρουπάκι των αποσπασμένων και τις ομάδες των σπρίντερ, με ένα ακόμα μαζικό σπριντ να είναι η πιθανότερη κατάληξη.

Σημεία ενδιαφέροντος

27,9 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 1 / Λαμία
49,8 χλμ: Σπριντ ανάβασης 1 (Κατ. 2) / Χάνι Καρανάσιου (Ελευθεροχώρι)
117,2 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 2 / Λιβαδειά
161,9 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 3 / Θήβα
187,6 χλμ: Σπριντ ανάβασης 2 (Κατ. 3) / Προφήτης Ηλίας (διασταύρωση)

5ο Ετάπ

Αθήνα – Αθήνα

Πόλη εκκίνησης: Αθήνα (Ακρόπολη)
Πόλη τερματισμού: Αθήνα (Παναθηναϊκό Στάδιο)
Απόσταση: 132,5 χλμ.
Υψομετριά: 611 μ.

Περιγραφή

Ο ΔΕΗ Διεθνής Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδας 2024 θα ολοκληρωθεί με το 5ο ετάπ, μήκους 132,54 χιλιομέτρων, το οποίο θα διεξαχθεί εξ ολοκλήρου στην Αττική.

Το πελοτόν θα εκκινήσει κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και μέσω της λεωφόρου Συγγρού θα φτάσει στην παραλιακή, κατευθυνόμενο προς την Αθηναϊκή Ριβιέρα (Παλαιό Φάληρο, Καλαμάκι, Άλιμο, Ελληνικό, Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη, Βάρκιζα, Βάρη και Αγία Μαρίνα).

Κάνοντας αναστροφή στην Αγία Μαρίνα, οι αθλητές θα επιστρέψουν από την ίδια διαδρομή στο κέντρο της Αθήνας, μπαίνοντας στο σιρκουί μήκους 6,42 χλμ, στο οποίο θα πραγματοποιήσουν δέκα στροφές.

Το σιρκουί θα είναι αριστερόστροφο, ξεκινώντας από το Παναθηναϊκό Στάδιο και θα περάσει διαδοχικά από Βασιλέως Κωνσταντίνου, Χίλτον, Βασιλίσσης Σοφίας, Πανεπιστημίου, Αιόλου, Σταδίου, Βασιλέως Γεωργίου, Αμαλίας, Συγγρού, Αθανασίου Διάκου και Αρδηττού, για να ολοκληρωθεί μπροστά στο “Καλλιμάρμαρο” με ένα – λογικά – εντυπωσιακό μαζικό σπριντ και αφού πρώτα η τηλεοπτική εικόνα θα έχει μεταφέρει σε κάθε γωνιά της υφηλίου τα μνημεία, τα αξιοθέατα και τα τοπόσημα της πρωτεύουσας.

Με τις καθιερωμένες απονομές στον μεγάλο νικητή της γαλάζιας φανέλας, αλλά και όσους διακρίθηκαν στις υπόλοιπες κατατάξεις και βαθμολογίες, ο ΔΕΗ Διεθνής Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδας 2024 θα αποχαιρετήσει τους φίλους της ποδηλασίας, δίνοντας ραντεβού για το 2025!

Σημεία ενδιαφέροντος

7,6 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 1 / Παλαιό Φάληρο
19,2 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 2 / Δημαρχείο Βούλας
45,3 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 3 / Βουλιαγμένη
67,4 χλμ: Σπριντ ανάβασης 1 (Κατ. 3) / Διασταύρωση Συγγρού & Αμαλίας
100,4 χλμ: Ενδιάμεσο σπριντ 4 / 5ο πέρασμα από τη γραμμή του τερματισμού

Πηγή: www.hellas-tour.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Πώς χρησιμεύει η προπόνηση δύναμης στην ποδηλασία;

Ως ποδηλάτες, είναι συνήθως δύσκολο να αφοσιώσουμε χρόνο εκτός σέλας για να σηκώνουμε βάρη…