Share on Facebook Share on Twitter Η Canyon κυκλοφόρησε επίσημα την τελευταία έκδοση της ναυαρχίδας του αγωνιστικού ποδηλάτου Canyon Aeroad. Το νέο μοντέλο εντοπίστηκε στο Criterium du Dauphine νωρίτερα φέτος, και έχει ήδη κερδίσει 3 νίκες σε εταπ του Tour de France 2024. Περισσότερο aero Μια εταιρία ποδηλάτου αυτές τις μέρες σπάνια θα κυκλοφορήσει ένα νέο μοντέλο χωρίς αυτό να είναι περισσότερο αεροδυναμικό από τον προκάτοχό του, κάτι που τελικά η Canyon πέτυχε με το νέο Aeroad. Το νέο Aeroad είναι πράγματι ταχύτερο από τον προκάτοχό του και σε αντίθεση με πολλά μοντέλα που κυκλοφόρησαν μέσα στη χρονιά. Αν και μοιράζεται μερικά στοιχεία με το προηγούμενο μοντέλο, υπάρχουν μερικές σημαντικές λεπτομέρειες στο πλαίσιο. Κοιτάζοντας το ποδήλατο από το πλάι, θα παρατηρήσουμε ότι βασικές περιοχές στο μπροστινό μέρος του ποδηλάτου έχουν επιμηκυνθεί, όπως το κούτελο και το εμπρός ψαλίδι. Αντίθετα, τα ψαλίδια της σέλας, ο κάθετος σωλήνας και το παλουκόσελο είναι τώρα ελαφρώς μικρότερα σε μέγεθος. Το μετωπικό προφίλ είναι επίσης αεροδυναμικό, με πιο στενό κούτελο, και με ένα επίσης πιο λεπτό διαγώνιο σωλήνα. Το νέο πλαίσιο είναι στην πραγματικότητα βαρύτερο, συνολικά 960 γραμμάρια για μέγεθος M (βαμμένο), αλλά αυτό δεν εμποδίζει τα μοντέλα κορυφαίας σειράς να ζυγίζουν μόλις 7,07 κιλά. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ένα ποδήλατο που είναι 1,6 Watt ταχύτερο από το προηγούμενο Aeroad, σε μηδενικές μοίρες γωνίας εκτροπής. Ναι, αυτή είναι, φυσικά, μια ελάχιστη βελτίωση, αλλά αυτά τα στατιστικά στοιχεία με το τυπικό τιμόνι – υπάρχουν μερικά πολύ πιο εντυπωσιακά κέρδη στη συνέχεια… Τιμόνι Canyon Pace Bar Ίσως η μεγαλύτερη, πιο αξιοσημείωτη σχεδιαστική εξέλιξη είναι το ολοκαίνουργιο σύστημα τιμονιού Canyon Pace Bar, το οποίο διαθέτει εναλλαγές στα drops. Το πιο εντυπωσιακό ακόμα, είναι ότι η πιο στενή επιλογή toy εξοικονομεί 14 watt στα 40 kmh! Εδώ και μερικά χρόνια, η Canyon διαθέτει το τιμόνι CP0018 στα μοντέλα Aeroad, το οποίο είναι ικανό για ρύθμιση πλάτους μεταξύ 37 και 42 εκατοστών χάρη στις τέσσερις βίδες T25 κάτω από τη ράβδο – αλλά με τη γραμμή Pace, η Canyon το έχει προχωρήσει περισσότερο. Η νέα σχεδίαση 3 τεμαχίων μας επιτρέπει τώρα να αφαιρέσουμε πλήρως τα άκρα από το κυρίως στέλεχος του τιμονιού και η Canyon προσφέρει τώρα δύο σχήματα τιμονιού, ένα «τιμόνι Aero» και ένα «κανονικό τιμόνι». Η aero bar είναι ρυθμιζόμενη μεταξύ 35 και 40 cm, και στη στενότερη θέση της, ισχύει η εξοικονόμηση των 14 watt. Εκτός από τα αεροδυναμικά κέρδη, διαθέτουν επίσης αύξηση της παραμέτρου reach κατά 10 χλσ και ελαφρώς φουσκωμένο τμήμα στα drops για πρόσθετο έλεγχο στις καταβάσεις. Θεωρητικά είναι εύκολο να αλλάξουν, σε «περίπου 20 λεπτά» χάρη σε μια πολύ έξυπνη δρομολόγηση καλωδίων. Η ράβδος T θα πωλείται για 199,95 € και τα aero drops θα πωλούνται για 229,95 €, που σημαίνει ότι εάν θέλουμε να αλλάξουμε και τα 2, μιλάμε για ένα σημαντικό επιπλέον κόστος. Χωρίς το πολυεργαλείο Η Canyon έχει ονομάσει επίσημα το Aeroad «ποδήλατο για λιθόστρωτο» και για να το υποστηρίξει αυτό, έχει κάνει μια σειρά από σημαντικές αλλαγές, οι οποίες το καθιστούν επίσης πολύ πιο αξιόπιστο για τον μέσο χρήστη. Η πρώτη σημαντική αλλαγή είναι ότι ο παλιός, προβληματικός σφιγκτήρας της σέλας έχει αφαιρεθεί για μια πιο τυπική υπόθεση δύο μπουλονιών. Αντί να βασιζόμαστε στην ευκαμψία του παλουκόσελου, το λεπτό πίσω τρίγωνο προσθέτει λίγο περισσότερη ευκαμψία. Το καλύτερο από όλα όμως, είναι ότι κάθε μπουλόνι το οποίο συναντούμε τακτικά – μιλάμε για το παλουκόσελο, μπουλόνια στελέχους, σφιγκτήρα σέλας κ.λπ. – χρειάζεται μόνο ένα εργαλείο T25 Torx. Η Canyon ανέθεσε το εν λόγω εργαλείο σε μια γερμανική εταιρεία, η οποία είναι γνωστή στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Έτσι, θα βρούμε ένα εργαλείο T25 στο άκρο του συνδετήρα του άξονα του τροχού, πράγμα που σημαίνει ότι κυριολεκτικά δεν χρειαζόμαστε πλέον πολυεργαλείο για καθημερινή χρήση. Μεγαλύτερη πρακτικότητα Ακολουθεί το εμπρός μέρος του ποδηλάτου. Εκεί η Canyon αναθεώρησε τη σχεδίαση, με ερμητικά σφραγισμένα ρουλεμάν, με αποτέλεσμα ένα σύστημα που αντέχει στην πίεση του πλυστικού. Αυτό είναι βέβαια κάτι που θα φανεί στην πορεία… Μερικές τελευταίες μικρές λεπτομέρειες περιλαμβάνουν καλυμμένες θύρες των αξόνων, οι οποίες σταματούν την είσοδο βρωμιάς, μια εύκολη σε χρήση βάση πίσω φωτός και ένα ζευγάρι προστατευτικά μύτης της λεπίδας του πιρουνιού, που σημαίνει ότι μπορούμε να τοποθετήσουμε το ποδήλατο χωρίς τον μπροστινό τροχό και να μην ανησυχούμε για τη βαφή. Συνολικά, είναι ένα σύνολο αλλαγών που μπορεί να μην είναι τόσο εντυπωσιακά σε ένα φύλλο προδιαγραφών, αλλά καθημερινά, θα είναι πραγματικά χρήσιμες. Τιμολόγηση και Διαθεσιμότητα Το νέο Aeroad κυκλοφορεί σε δύο διαφορετικά σετ πλαισίων – το κορυφαίο σετ πλαισίων CFR και το δεύτερο σετ πλαισίων CF SLX. Τα μοντέλα CFR θα εφοδιάζουν μόνο τις καλύτερες μεταδόσεις, με τα μοντέλα Shimano Dura Ace Di2 να κοστίζουν €9.999 και τα μοντέλα Sram Red AXS να κοστίζουν 10.499 € . Τα μοντέλα CF SLX, από την άλλη πλευρά, φαίνονται λίγο πιο δελεαστικά σε σχέση ποιότητας/τιμής. Τα σύνολα πλαισίων δεύτερης βαθμίδας εξακολουθούν να λαμβάνουν το ίδιο πλαίσιο, ωστόσο οι τιμές ξεκινούν από 4.199 € για τα μοντέλα Sram Rival AXS και κυμαίνονται έως και 6.999 € για το CF SLX, το οποίο είναι εξοπλισμένο με ζάντες Zipp 404 Firecrest και Sram Force groupset AXS. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το νέο Aeroad, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα Canyon.