Υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για να αγαπήσουμε την ποδηλασία βουνού. Για κάποιους, είναι η γαλήνη της φύσης. Για άλλους, είναι η πρόκληση. Αλλά για όποιο λόγο και να είμαστε στο βουνό, πάντα θα χρειαζόμαστε λίγο περισσότερη ταχύτητα.

Η ταχύτητα, ωστόσο, είναι κάτι που δεν έρχεται φυσικά και ουσιαστικά είναι επικίνδυνο, αν δεν έχουμε τις ανάλογες δεξιότητες. Ήρθε η ώρα λοιπόν για μερικές εύκολες συμβουλές για το πώς να αυξήσουμε την ταχύτητά μας.

Τελειοποιούμε τη χρήση του φρένου

Η χρήση των φρένων είναι το πιο ουσιαστικό μέρος του ελέγχου του ποδηλάτου. Είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να επιβραδύνει την ολοένα αυξανόμενη ταχύτητά μας.

Αρχικά, αν δεν το κάνουμε ήδη, φρενάρουμε μόνο με ένα δάχτυλο. Θα μας δώσει καλύτερο έλεγχο του ποδηλάτου, άρα και καλύτερο ρυθμό. Σχεδόν όλοι οι νέοι αναβάτες σέρνουν υποσυνείδητα τα φρένα, κάτι που μειώνει την ταχύτητα περισσότερο από όσο χρειάζεται. Ενώ ποδηλατούμε, συγκεντρωνόμαστε μόνο στο πότε να φρενάρουμε. Στη συνέχεια, αναλύουμε αν το κάναμε σωστά ή το παρακάναμε!

Και τέλος, πρέπει να χρησιμοποιούμε το μπροστινό φρένο, μαθαίνοντας απλά να το «χαϊδεύουμε». Έτσι μπορούμε να διατηρούμε την ταχύτητα μας και ένα καλό ρυθμό.

Τελειοποιούμε τις αλλαγές ταχυτήτων

Όπως και με το αυτοκίνητο, με τη σωστή ταχύτητα έχουμε την απαιτούμε ισχύ εξόδου. Αν είμαστε μια ταχύτητα πάνω, δεν μπορούμε να πεταλάρουμε εύκολα. Αν είμαστε μια ταχύτητα κάτω, θα πεταλάρουμε υπερβολικά και αυτό μπορεί να οδηγήσει και σε απώλεια ισορροπίας και μια «οικεία» συνάντηση με το έδαφος.

Η χρήση της σωστής ταχύτητας την κατάλληλη στιγμή θα μας βοηθήσει να γίνουμε πολύ πιο γρήγοροι σε επίπεδο έδαφος και σε ανηφορικά τμήματα.

Σετάρουμε σωστά το ποδήλατο

Πρώτα απ΄όλα, το να έχουμε το σωστό ελαστικό είναι το κλειδί για το απόλυτο κράτημα. Φυσικά, υπάρχουν πολλές μεταβλητές, όπως το έδαφος, οι καιρικές συνθήκες και τα χρήματα που θέλουμε να διαθέσουμε. Το να μάθουμε ποιο είναι το κατάλληλο ελαστικό θα μας πάρει λίγο χρόνο, αλλά είναι η τεχνογνωσία που θα αλλάξει για πάντα την οδήγησή μας.

Επίσης, σημαντική είναι η πίεση των ελαστικών, μια τέχνη που πρέπει να τελειοποιηθεί. Αν τα ελαστικά έχουμε χαμηλή πίεση, τότε η ταχύτητα μας θα υποφέρει. Αν τα φουσκώσουμε υπερβολικά, εν θα έχουμε καλό κράτημα.

Όταν πρόκειται για την ανάρτηση, πρώτα, βεβαιωνόμαστε ότι είναι προσαρμοσμένη για το βάρος μας. Μετά μπορούμε να ασχοληθούμε με ρυθμίσεις όπως το ριμπάουντ και η απόσβεση.

Πιο φορμαρισμένοι, άρα πιο γρήγοροι

Γενικά μιλώντας, όταν φορμαριζόμαστε ποδηλατούμε πάντα καλύτερα. Πρώτα από όλα, θα έχουμε μεγαλύτερη αντοχή στις αναβάσεις, που θα μας επιτρέψει να κάνουμε περισσότερες καταβάσεις.

Δεύτερον, θα καθυστερήσει την αναπόφευκτη μείωση της ταχύτητας που προκαλείται από την κόπωση και τα λάθη που έγιναν ως συνέπεια. Τέλος, και το πιο σημαντικό, η τεχνική οδήγησης δεν θα υποφέρει από εξάντληση.

Ένας εύκολος τρόπος για να γίνουμε καλύτεροι είναι να αλλάξουμε μερικά μικρά κομμάτια στον τρόπο ζωής μας. Για παράδειγμα, όχι στο πρόχειρο φαγητό, ναι στα υγιεινά γεύματα.

Ακολουθούμε έναν πιο γρήγορο αναβάτη

Χωρίς αμφιβολία, ένας από τους πιο γρήγορους τρόπους για να αυξήσουμε την ταχύτητά μας. Ακολουθώντας έναν πιο γρήγορο αναβάτη μας δείχνει πού είναι τα λάθη, πότε και που φρενάρουμε, ποια αγωνιστική γραμμή να ακολουθούμε κ.ο.κ.

Ποδηλατώντας πίσω από έναν πιο γρήγορο αναβάτη οδηγεί πάντα στο να αποκτάμε περισσότερη ταχύτητα. Ωστόσο, για να λειτουργήσει αυτό, ο αναβάτης μπροστά πρέπει να είναι λίγο πιο γρήγορος.

Επίλογος

Η αύξηση της ταχύτητας δεν είναι πραγματικά τόσο περίπλοκη. Όταν όλα έχουν ειπωθεί και γίνει, το μόνο που χρειάζεται είναι ακόμα μερικές ώρες στη σέλα. Με κάθε βόλτα, βελτιστοποιούμε τον έλεγχο, το φρενάρισμα και την ισορροπία, οπότε με τον καιρό θα καταφέρουμε να αποκτήσουμε την ταχύτητα που θέλουμε.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Προσωπικό προπονητικό πλάνο ΙΙ – Εβδομάδα προπόνησης

Κάθε ποδηλάτης που ξεκινάει πιο σοβαρά την προπόνηση έχει πιθανότατα ένα προπονητικό πλάνο…