UCI – Η πτώση ήταν ένα ατυχές και ακούσιο αγωνιστικό ατύχημα

Ο Peter Sagan και η UCI συμφώνησαν να τερματίσουν τη νομική μάχη τους σχετικά με τον αποκλεισμό του παγκόσμιου πρωταθλητή από το Tour de France, για επικίνδυνη οδήγηση, μόλις λίγες ώρες πριν από την τελική ακρόαση στο Αθλητικό Δικαστήριο Διαιτησίας (CAS) στη Λωζάνη.

Ο Sagan αποκλείστηκε μετά τη σύγκρουση με τον Mark Cavendish στα τελικά μέτρα του σπριντ, στο 4ο εταπ του Vittel. Ο Sagan φαινόταν να πιέζει τον Cavendish με τον αγκώνα του. Υποστήριξε ότι προσπαθούσε να αποφύγει μια συντριβή, αλλά μετά από δύο ώρες μελέτης βίντεο, ο διαιτητικός κριτής τον απέκλεισε προκαλώντας μία από τις μεγαλύτερες αντιπαραθέσεις του φετινού Tour de France.

Ο Sagan και η ομάδα του Bora-Hansgrohe προσπάθησαν να ανατρέψουν την ετυμηγορία αμέσως από την CAS. Όταν αυτό απέτυχε, υποσχέθηκαν να συνεχίσουν τη νομική μάχη τους. Η ακρόαση τέθηκε για τις 5 Δεκεμβρίου, αλλά η UCI ανακοίνωσε ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν «να μην συνεχίσουν τις νομικές διαδικασίες και να επικεντρωθούν στα θετικά βήματα που μπορούν να ληφθούν στο μέλλον».

Μετά την παρατήρηση «νέου υλικού» και τα δύο μέρη κατέληξαν σε συμβιβασμό και συμφώνησαν «ότι η πτώση ήταν ένα ατυχές και ακούσιο αγωνιστικό ατύχημα και ότι οι κομισάριοι της UCI έβγαλαν την απόφασή τους, βασισμένοι στην καλύτερη κρίση τους υπό τις συνθήκες».

«Στη βάση αυτή, τα μέρη συμφώνησαν να μην συνεχίσουν τις νομικές διαδικασίες και να επικεντρωθούν στα θετικά βήματα που μπορούν να ληφθούν στο μέλλον», αναφέρει μια δήλωση του UCI.

Ο Sagan έχασε την ευκαιρία να κερδίσει μια 6η πράσινη φανέλα στο Tour de France εξαιτίας του αποκλεισμού του, αλλά σε μια προσεκτικά διατυπωμένη δήλωση, ισχυρίστηκε ότι έβαλε τη στιγμή πίσω του.

«Το παρελθόν είναι ήδη ξεχασμένο, είναι το θέμα της βελτίωσης του αθλητισμού μας στο μέλλον και χαιρετίζω το γεγονός ότι αυτό που συνέβη σε μένα στο Vittel έδειξε ότι η δουλειά των κομισάριων της UCI είναι δύσκολη και ότι η UCI έχει αναγνωρίσει την ανάγκη διευκόλυνσης της εργασία τους, με πιο αποτελεσματικό τρόπο», αναφέρθηκε ότι δήλωσε στην ανακοίνωση της UCI.

«Είμαι ευτυχής που η περίπτωσή μου θα οδηγήσει σε θετικές εξελίξεις, διότι είναι σημαντικό για το άθλημά μας να κάνει δίκαιες και κατανοητές αποφάσεις, ακόμα και αν τα συναισθήματα μερικές φορές κυριαρχούν».

Ο διευθυντής ομάδας Bora-Hansgrohe Ralph Denk εξήγησε ότι είχε προσφύγει στην CAS για να προστατεύσει τον Sagan, τους χορηγούς του, επιμένοντας ότι ούτε η ομάδα ούτε ο Sagan είχαν κάνει λάθη.

«Είναι πάντα ο στόχος μας να καταστήσουμε σαφές ότι ο Peter δεν είχε προκαλέσει την πτώση του Mark Cavendish. Αυτή ήταν η θέση του Peter από την πρώτη μέρα. Κανείς δεν θέλει τους αναβάτες να πέσουν ή να πληγωθούν αλλά το περιστατικό στο Vittel ήταν αγωνιστικό ατύχημα, που μπορεί να συμβεί στην πορεία ενός σπριντ», αναφέρθηκε να λέει.

«Η δουλειά μου ως διευθυντής ομάδας είναι να προστατεύω τους αναβάτες και τους χορηγούς μου. Νομίζω ότι αυτό είναι το αποτέλεσμα που κάναμε εμείς ως ομάδα. Είναι βέβαιος για την άποψή μου, ότι ούτε ο Peter ούτε η Bora-Hansgrohe έχουν κάνει λάθη».

Ο νέος πρόεδρος της UCI, David Lappartient, επιβεβαίωσε, όπως αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια του Tour de France, ότι θα δημιουργηθεί ένας πρόσθετος ρόλος Commisionaire Support ή Video Commissaire για σημαντικούς αγώνες για να βοηθήσουν τους κριτές των αγώνων να αποφασίσουν καλύτερα για τα επεισόδια αγώνα.

«Αυτά τα γεγονότητα έδειξαν πόσο σημαντική είναι η δουλειά των κομισάριων της UCI. Από την επόμενη σεζόν η UCI σκοπεύει να χρησιμοποιήσει έναν “Κομισάριο Υποστήριξης” για να βοηθήσει την ομάδα των κομισαρίων με ειδική εμπειρογνωμοσύνη σε βίντεο σχετικά με τα κύρια γεγονότα του UCI WorldTour», δήλωσε ο Lappartient.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

La Flèche Wallonne 2021 – Λίστα εκκίνησης

Ο 2ος αγώνας από τους 3 κλασσικούς των Αρδεννών, το La Flèche Wallonne θα πραγματοποιηθεί …