Στα μέσα Οκτωβρίου κατέφθασε ένα ζευγάρι τροχών από Αθήνα, για μια μακροχρόνια – όπως αποδείχθηκε- δοκιμή.

Οι τροχοί ήταν οι αλουμινένιοι Strada II από την εταιρεία BnS Wheels, για την οποία είχαμε γράψει ένα εισαγωγικό άρθρο. Η BnS Wheels μας είχε υποσχεθεί ότι θα ήμασταν οι πρώτοι που θα δοκιμάζαμε τους Strada II 2018 και έτσι έγινε.

Η πρώτη εντύπωση

BnS Strada II 2018 – Μακροχρόνια δοκιμή

Όταν οι τροχοί βγήκαν από το κουτί τους, το μάτι έπεσε πρώτα απ’ όλα στο κατακόκκινο βαρελάκι του πίσω κέντρου. Το μέγεθος του φανέρωνε ότι χωράει και 11αρα κασέτα, αν και εγώ θα του φορούσα μια κλασσική 10αρα.

Σηκώνοντας τον πίσω τροχό, η διαφορά βάρους, σε σχέση με τον Mavic Ksyrium που φοράει το ποδήλατο ήταν άμεσα αισθητή. Ήταν σαν να είχα στα χέρια μου τον εμπρός δικό μου τροχό.

Επόμενη κίνηση – φυσικά- να πιάσω το βαρελάκι και να τον στριφογυρίσω. Η εταιρεία μου είχε εξηγήσει ότι σκοπεύει να χρησιμοποιήσει για το 2018, τα κέντρα από τους Carbon Strada. Όντως ο «κελαριστός» ήχος έμοιαζε με τον ήχο που συνήθως ακούμε σε τροχούς από ανθρακόνημα. Και συνέχιζε να στριφογυρίζει…

Τα στεφάνια είχαν μια αεροδυναμική επιφάνεια, που σε συνδυασμό με τις aero ακτίνες, φαινόταν ότι θα έκαναν την διαφορά. Επίσης, εντύπωση μου έκαναν οι πολύ καλά κατεργασμένες επιφάνειες πέδησης για τα φρένα.

Η πρώτη εντύπωση στο δρόμο

BnS Strada II 2018 – Μακροχρόνια δοκιμή

Η πρώτη εντύπωση δεν ήταν ακριβώς στο δρόμο αλλά… στο μπαλκόνι μου. Όταν σήκωσα το ποδήλατο από το σταντ, έχοντας φορέσει τους Strada II, το μικρότερο συνολικό βάρος ήταν εμφανές.

Δεύτερη εντύπωση στο ασανσέρ της πολυκατοικίας. Για να χωρέσει το ποδήλατο, πάντα το στήνω όρθιο. Μια και μένω στον 4ο όροφο, χρειάζεται αρκετός χρόνος μέχρι το ισόγειο.

Και αυτή τη φορά ως συνήθως, μπήκα μέσα και τοποθέτησα όρθιο το ποδήλατο. Με το ξεκίνημα, ο εμπρός τροχός άρχισε να γυρίζει ελαφρά. «Σε λίγο θα σταματήσει» σκέφτηκα, αλλά φτάνοντας στο ισόγειο, ο τροχός ακόμα γυρνούσε…

Ξεκίνησα την βόλτα και με τις πρώτες λακκούβες τις ασφάλτου, φάνηκε η διαφορά στην απορροφητικότητα. Αν και φοράω 25αρια ελαστικά, αυτά τα στεφάνια έκαναν τουλάχιστον 15-20% καλύτερη δουλειά από τα δικά μου Mavic.

Η πρώτη βόλτα ήταν μόνο μέσα στην πόλη. Επιφυλασσόμουν όμως μέχρι την προπόνηση της Κυριακής, για τα πρώτα αποτελέσματα της δοκιμής…

Η ανάβαση και κατάβαση της Βίγλας

Η πρώτη κανονική δοκιμή θα γινόταν τελικά προς τις Πρέσπες, μια διαδρομή 70 χλμ με 1400 μ υψομετρικά. Ετοιμαστήκαμε μαζί με την παρέα και την προτελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου ξεκινήσαμε. Πληροφοριακά, η διαδρομή περιελάμβανε την ανάβαση της Βίγλας, μια ανηφόρα 18 χλμ στο 4.5% και την κατάβαση της από την άλλη πλευρά της.

Ξεκινώντας η ανάβαση, ο ρυθμός ήταν χαλαρός. Όταν όμως ο ρυθμός ανέβηκε, το σύνολο κάτω από τα πόδια μου ένοιωθε πιο «μαζεμένο». Η αποκάλυψη ήρθε όταν σηκώθηκα για ένα παρατεταμένο ορθοπέταλο. Το ποδήλατο έμοιαζε πιο ελαφρύ, αλλά και πιο σταθερό πάνω στην άσφαλτο, ενώ το κουνούσα έντονα δεξιά-αριστερά. Η πολύ καλή ακαμψία των τροχών ήταν εμφανής.

Φτάνοντας στην κορυφή, άρχισε η μεγάλη κατάβαση. Η κατευθυντικότητα, δεν έδειχνε κάτι ιδιαίτερο, στα πρώτα χιλιόμετρα μέχρι το Πισοδέρι. Μετά η κατηφόρα γινόταν πιο τεχνική.

Μετά το Πισοδέρι

Πρώτη θετική εντύπωση, το έντονο φρενάρισμα. Οι καλά κατεργασμένες επιφάνειες, έδιναν περισσότερο «δάγκωμα» στα τακάκια. Μετά, ήταν η ακαμψία του εμπρός τροχού, που άρχισε να ξεχωρίζει. Η κατευθυντικότητα ήταν άμεση, το ποδήλατο ακολουθούσε εύκολα τις γραμμές και το αίσθημα ασφάλειας είχε πλέον μεγαλώσει. Προσωπικά πιστεύω, ότι η ακαμψία των καλών τροχών, φαίνεται περισσότερο στις καταβάσεις, παρά στις αναβάσεις.

Περίμενα το μεγάλο, μονοκόμματο τμήμα, εκεί όπου πιάνουμε συνήθως ταχύτητες 80-85 χ.α.ω., μια και έχει μεγάλη αρνητική κλίση. Δυστυχώς εκείνη τη μέρα βρήκαμε κόντρα άνεμο, αλλά η απορροφητικότητα των τροχών έκανε πάλι τη διαφορά. Περνώντας με 70 χ.α.ω. πάνω από τραχιά άσφαλτο, το ποδήλατο είχε λιγότερες αναταράξεις.

Δοκιμή Strada II

BnS Strada II 2018 – Μακροχρόνια δοκιμή

Οι αλουμινένιοι τροχοί Strada II δοκιμάστηκαν για τρεις μήνες γράφοντας συνολικά 1800 χιλιόμετρα σε άσφαλτο, με όλες τις συνθήκες.

Οι παράμετροι της δοκιμής ήταν το βάρος, η ακαμψία, το φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο, η συμπεριφορά στον άνεμο και η ποιότητα κύλισης.

Βάρος

BnS Strada II 2018 – Μακροχρόνια δοκιμή

Το βάρος ήταν το πρώτο πράγμα που έλεγξα. Οι τροχοί ζυγίστηκαν χωρίς τα ελαστικά και τα μπλοκάζ τους: Εμπρός τροχός στα 640 γραμμάρια, πίσω τροχός στα 810 γραμμάρια. Σύνολο, οι Strada II ζυγίζουν 1450 γραμμάρια, όσο ζυγίζουν σχεδόν επώνυμοι τροχοί από ανθρακόνημα!

Σε σύγκριση με τους αλουμινένιους τροχούς που φοράω κανονικά (Mavic Ksyrium Equipe), η διαφορά είναι… χαοτική. Οι Μavic ζυγίζουν συνολικά 1690 γραμμάρια – 770 γραμμάρια εμπρός, 920 γραμμάρια πίσω. Έχουμε δηλαδή μια μεγάλη διαφορά βάρους στα 240 γραμμάρια.

Δεδομένου ότι είμαι φανατικός των τροχών Mavic, αν θα ήθελα να πλησιάσω το βάρος των Strada II, θα έπρεπε να αγοράσω τους καινούργιους Ksyrium Pro (1520 γραμμάρια). Για να έχω το ίδιο βάρος, θα έπρεπε να αγοράσω τους καινούργιους Ksyrium Pro Exalith (1475 γραμμάρια), δαπανώντας πάνω από 1000 ευρώ.

Ακαμψία

Η ακαμψία φαίνεται όταν το ποδήλατο βρίσκεται υπό κλίση (αναβάσεις και καταβάσεις) και όταν κάνουμε ορθοπέταλο, μια και φορτίζονται περισσότερο τα στεφάνια.

Η πολύ καλή ακαμψία φάνηκε έντονα σε μια επικίνδυνη κατάβαση, μετά το χωριό Κέλλη. Μέσα σε 5 χλμ κατεβήκαμε 370 μ., περνώντας 4 φουρκέτες με αρνητική κλίση -15%. Συνήθως, φτάνοντας με πολλά φρένα στη φουρκέτα το εμπρός μέρος υπέστρεφε και έπρεπε να το διορθώνω συνεχώς. Με τους Strada II, το εμπρός μέρος ακολουθούσε με ευκολία την γραμμή που διάλεγα, παρέχοντας πιο άμεσο και –ασφαλές- στρίψιμο.

Δοκιμάζοντας το ορθοπέταλο σε πολλές περιπτώσεις, το ποδήλατο έμοιαζε σταθερό, πιο συμπαγές, και ένοιωθα ότι κάθε πεταλιά μετέφερε περισσότερη δύναμη στην άσφαλτο. Ιδιαίτερα σε ανωφέρειες 3-4%, στροφάροντας με μεγάλη σχέση, μπορούσα να «ζυγίσω» πιο εύκολα το ποδήλατο.

Φρενάρισμα

Η πρώτη εντύπωση που είχα κατεβαίνοντας την Βίγλα, επιβεβαιώθηκε στα επόμενα χιλιόμετρα διαδρομών. Η καλά κατεργασμένη επιφάνεια πέδησης κάνει αυτό που πρέπει: Προσφέρει μια άγρια επιφάνεια, πάνω στην οποία φρενάρουν πολύ αποδοτικά τα τακάκια. Μπορώ να πω με σιγουριά, ότι γλίτωνα μερικά μέτρα επιβράδυνσης, όταν πατούσα τα φρένα έχοντας πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ.

Στο βρεγμένο, όταν η βροχή ήταν κανονική, το φρενάρισμα είχε ελάχιστες απώλειες. Μόνο όταν υπήρχε πολύ νερό στην άσφαλτο, το φρενάρισμα υπέφερε.

Άνεμος

Σε αρκετές διαδρομές, που βρήκα ισχυρό πλάγιο άνεμο το ποδήλατο επηρεαζόταν αρκετά. Όμως δεν βρήκα κάποια σημαντική διαφορά με τους τροχούς Mavic, έστω και αν τα στεφάνια των Strava II είναι 1 χιλιοστό πιο ψηλά (από 23 στα 24 mm).

Ποιότητα κύλισης

Ίσως το πιο δυνατό χαρτί των Strava II. Η καλή ποιότητα κύλισης, φαίνεται όταν το ποδήλατο περνά πάνω από ανωμαλίες ή άγρια άσφαλτο και το πώς ρολάρει στις κατηφόρες.

Μετά από 1000 χλμ, η απορροφητικότητα των στεφανιών παραμένει υψηλή. Σε ταχύτητες 35-45 χ.α.ω., οι μικροανωμαλίες δεν ενοχλούσαν ιδιαίτερα και –το σημαντικότερο- δεν επηρέαζαν την κατευθυντικότητα του ποδηλάτου.

Στις κατηφόρες, τα κέντρα της Aivee έκαναν πολύ καλή δουλειά. Σε αρνητικές κλίσεις -από 5 έως 12%-  είδα αύξηση της ταχύτητας +4 έως +8 χ.α.ω. Είναι μια πολύ μεγάλη διαφορά, η οποία οφείλεται κατά το πλείστον στα ποιοτικά κέντρα, αλλά και στην αεροδυναμική του στεφανιού και των ακτινών.

Συμπέρασμα

Ύστερα από 3 μήνες συμβίωσης με τους Strava II, μου είναι πλέον δύσκολο να τους αποχωριστώ και νομίζω αυτό λέει τα περισσότερα.

Αν μπορώ να θυμηθώ μερικά αρνητικά σημεία, θα ήταν το στενό και ρηχό (για τα δικά μου γούστα) στεφάνι των 16 mm, που με δυσκόλευε πολύ στο βάλε-βγάλε του ελαστικού. Επίσης, το 24αρι προφίλ των στεφανιών, σημαίνει ότι πρέπει να αποφεύγουμε σαμπρέλες με κοντή βαλβίδα, γιατί πολύ απλά δεν μπορούμε να προσαρμόσουμε την τρόμπα δαπέδου πάνω της.

Στα θετικά σημεία, θα κρατήσω την ποιότητα κύλισης στις κατηφόρες, όπου το ποδήλατο συνέχιζε χωρίς να χάνει σε μ.ω.τ. Επίσης, την μικρότερη αδράνεια των στεφανιών, που φαινόταν στα ξεκολλήματα και στο πολύ καλό φρενάρισμα που προσέφεραν.

Σίγουρα, είναι οι αλουμινένιοι τροχοί που θα ήθελα στο ποδήλατο μου!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Ακτίνες: Ειδική παραγγελία aero

Στεφάνια: Ειδική παραγγελία με 16 mm εσωτερικό (υπάρχει και δυνατότητα για 18 mm), ύψος 24 mm

Κέντρα: Aivee (Aivee SR2 εμπρός, ειδική παραγγελία πίσω)

Ελεύθερο: Συμβατό με 11αρα κασέτα

Πλέξιμο: Radial εμπρός, 2Χ όλος ο πίσω τροχός

Βάρος: 1450 γραμμάρια (640 γραμμάρια εμπρός, 810 γραμμάρια πίσω)

Τιμή: Από 265 έως 330 €. Η τιμή διαφοροποιείται, ανάλογα με την επιλογή των στεφανιών (normal/wide), την επιλογή των ακτίνων (normal/aero) και ανάλογα τα κέντρα.

Σύμφωνα με την BnS Wheels, οι τροχοί της δοκιμής μας κοστίζουν 330 €

Βάρος
Ακαμψία
Φρενάρισμα
Άνεμος
Ποιότητα κύλισης
Summary
Πολύ καλοί αλουμινένιοι τροχοί, εφάμιλλοι των επώνυμων
83 %

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Φώτα Ion Pro RT & Flare RT – Δοκιμή

Στο τέλος της ημέρας, στις μεγάλες προπονήσεις που κάνουμε, θα πρέπει να μπορούμε να βλέπο…