Η Shimano ανακοίνωσε μια γενική αναβάθμιση της σειράς 105. Η καινούργια 105 θα ταιριάζει περισσότερο με τη Dura-Ace R9100 και την Ultegra R8000 τόσο με εμφάνιση όσο και με χαρακτηριστικά. Με δύο επιλογές φρένων και δισκόφρενων, μεγαλύτερο εύρος ταχυτήτων και μια επιλογή μαύρου ή ασημί φινιρίσματος, η νέα 11αρα Shimano 105 R7000 είναι μια σημαντική αναβάθμιση από την σειρά 5800 που θα αντικαταστήσει.

Επιπλέον, το νέο ντεραγιέ Shimano Ultegra RX που δοκιμάστηκε στον Γύρο της Φλάνδρας είναι πλέον γεγονός. Η Shimano 105 R7000 με το σύστημα Ultegra RX δεν θα κυκλοφορήσει μέχρι τον Ιούνιο τουλάχιστον.

Shimano 105 R7000

Προχωρώντας σε μια παρόμοια αισθητική όπως οι σειρές Ultegra R8000 και Dura-Ace R9100, η νέα 105 R7000 φαίνεται ότι θα συνεχίσει με ασφάλεια την κυριαρχία της Shimano στην αγορά του μεσαίου επιπέδου τιμών.

Εκείνοι που ελπίζουν να δουν μια ηλεκτρονική έκδοση, θα πρέπει να συνεχίσουν να περιμένουν για την επόμενη – ίσως- σειρά  (περίπου τρία χρόνια). Η Shimano διατηρεί αποκλειστικά μηχανική μετατόπιση 11 σχέσεων για την 105 για τώρα.

Όμως, ενώ οι Ultegra και Dura-Ace προσφέρονται μόνο σε σκούρα ανοδιωμένα φινιρίσματα, η Shimano θα προσφέρει την 105 σε μια επιλογή μαύρου ή ασημί τόνου. Το ασημένιο χρώμα μπορεί να αποδειχθεί δημοφιλές, για όσους θέλουν να κατασκευάσουν ένα ποδήλατο πιο κλασσικού στυλ.

Ορισμένες τεχνικές λεπτομέρειες εξακολουθούν να λείπουν, όπως συγκεκριμένα βάρη προϊόντων. Εντούτοις, τα σημάδια είναι ότι η νέα R7000 (τουλάχιστον με τα μηχανικά φρένα) είναι οριακά ελαφρύτερη από την 5800.

Δισκόφρενα και μηχανικά φρένα

Ακριβώς όπως η Ultegra και η Dura-Ace, τώρα και η 105 διαθέτει δισκόφρενα. Τα νέα υδραυλικά δισκόφρενα R7070 με επίπεδη στήριξη φαίνονται κομψά και τακτοποιημένα και το βάρος δεν είναι τόσο διαφορετικό από Ultegra ή Dura-Ace.

Shimano 105 R7000 – Ανανεωμένη εμφάνιση

Ωστόσο υπάρχει μια βασική διαφορά για τους αθλητές που ανησυχούν για τη φθορά της πέδησης που σχετίζεται με τη θερμότητα. Τα τακάκια της Ice Tech της Shimano είναι συμβατά, αλλά δεν περιλαμβάνονται αρχικά. Αντίθετα, περιλαμβάνονται τα κανονικά τακάκια .

Παρομοίως, ο ρότορας RT70 CenterLock χρησιμοποιεί την ίδια κατασκευή τριών στρωμάτων, από αλουμίνιο όπως στις άλλες σειρές της Shimano, αλλά χωρίς τα εκτεταμένα πτερύγια των μοντέλων Ultegra & Dura Ace.

Shimano 105 R7000 – Ανανεωμένη εμφάνιση

Οι επιλογές μηχανικών φρένων συνεχίζονται, με νέα τακάκια φρένων R7000. Οι μανέτες των φρένων (R7000) αναβαθμίζονται όσον αφορά την εργονομία, ταιριάζοντας με τις σειρές Ultegra και Dura-Ace.

Η Shimano δηλώνει ότι ανεξάρτητα από τη μορφή πέδησης, τα εσωτερικά στοιχεία έχουν επανασχεδιαστεί για να προσφέρουν ταχύτερες και ελαφρύτερες αλλαγές, με μικρότερη διαδρομή σε σύγκριση με την 105 5800. Εξετάζοντας τις εικόνες, φαίνεται ότι οι μανέτες έχουν αναμορφωθεί και διευρυνθεί.

Μια μανέτα για ποδηλάτες με μικρότερα χέρια

Το μοντέλο R7025, σχεδιασμένο επίσης για χρήση με δισκόφρενα, θα προσφέρει μια θέση, πιο γωνιακή προς το τιμόνι, ενώ έχει μια πιο εξωτερική θέση για καλύτερη εργονομία στα drops.

Αναμένουμε ότι αυτός ο νέος σχεδιασμός θα διακρίνεται κυρίως σε μικρότερα μεγέθη ποδηλάτων, καθώς και σε μοντέλα ειδικά για γυναίκες.

Shimano 105 R7000 – Ανανεωμένη εμφάνιση

Στη φωτογραφία, αριστερά είναι η κανονική μανέτα και δεξιά η R7025.

Αναβαθμισμένα ντεραγιέ και και μεγαλύτερες επιλογές κασέτας

 Ο νέος μηχανισμός ντεραγιέ επιτυγχάνει παρόμοιο σχεδιασμό Shadow, με αυτό που συναντάμε στις σειρές ποδηλάτων βουνών Ultegra, Dura-Ace και Shimano. Αυτός ο σχεδιασμός χαμηλού προφίλ τοποθετεί το ντεραγιέ μέσα και κάτω από την κασέτα, προσφέροντας μια καθαρότερη αισθητική και μειώνοντας τον κίνδυνο ζημιάς κατά τη διάρκεια μιας πτώσης.

Η Shimano θα προσφέρει το πίσω ντεραγιέ R7000 τόσο σε κοντό κλουβί (SS) όσο και σε μεσαίο κλουβί (GS). Το μοντέλο GS επιτρέπει τη χρήση μεγαλύτερων κασετών όπως, 11-32T και 11-34T, κάτι που η Shimano θα προσφέρει με τη νέα κασέτα HG-700-11. Όπως η κασέτα Ultegra HG800, αυτή η κασέτα είναι συμβατή τόσο με 10αρη όσο και 11αρη ελεύθερο.

Εκτός από την κασέτα 11-34T, η Shimano θα προσθέσει μια επιλογή κασέτας 11-30T (CS-R7000) στα υπάρχοντα μεγέθη. Η κασέτα 11-30T είναι συμβατή τόσο με κοντό όσο με μακρύ κλουβί.

Το εμπρός ντεραγιέ, προσφέρει βελτιωμένη απόσταση από το ελαστικό και ενσωματωμένη ρύθμιση τάσης καλωδίου (χρησιμοποιώντας ένα εξάγωνο κλειδί 2mm).

Ελαφρύτερος δισκοβραχίονας

Πέφτοντας 30 γρ., κάτω από την έκδοση 5800, ο νέος δισκοβραχίονας κινείται σε ένα παρόμοιο ασύμμετρο σχέδιο που φαίνεται με τους Ultegra και Dura-Ace. Η Shimano θα προσθέσει μια μεσαία επιλογή 52/36T για να ενώσει τα υπάρχοντα μεγέθη 50/34T και 53/39T, τα οποία μοιράζονται την ίδια διάμετρο κύκλου μπουλονιών για εύκολη εναλλαγή μεγέθους.

Ο εσωτερικός δίσκος έχει μετακινηθεί ελαφρώς προς τα μέσα, για να μειώσει την τριβή και τις χαμένες αλλαγές. Ο συντελεστής Q (το πλάτος μεταξύ των εξωτερικών επιφανειών των βραχιόνων) παραμένει στα 146 mm, όπως φαίνεται με τα R8000 και R9100.

Νέα πεντάλ 105 SPD-SL

Η νέα σειρά φέρνει μαζί της αναβαθμισμένα πεντάλ 105. Παρόμοια με αυτό που έγινε με τα πεντάλ Dura-Ace R9100 και στη συνέχεια πάλι με τα πεντάλ R8000, η μεταλλική πλάκα φθοράς έχει τώρα χωριστεί.

Σε αντίθεση με τα πιο ακριβά μοντέλα, των οποίων οι πλάκες φθοράς χυτεύονται απευθείας στο καλούπι (και επομένως δεν αντικαθίστανται), οι πλάκες της 105 είναι βιδωτές. Αυτό, παρέχει 20 γραμμάρια μείωση του βάρους. Το προβλεπόμενο βάρος για τα νέα πεντάλ 105 R7000 είναι 265 γρ., ανά ζεύγος, χωρίς τα σχαράκια.

Πέρα από το βάρος, οι πιο ακριβές Ultegra και Dura-Ace εξακολουθούν να προσφέρουν μερικά επιπλέον μπόνους, συμπεριλαμβανομένης της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, για πεταλάρισμα μέσα στις στροφές. Το νέο πεντάλ R7000 λειτουργεί με κλίση 31 μοίρες, σε σχέση με 33 μοίρες του Ultegra και 35 μοίρες του Dura-Ace.

Τιμολόγηση λιανικής

  • 105 R7000 μανέτες, ζευγάρι: $ 235
  • 105 R7020 υδραυλικό φρένο/μανέτα (περιλαμβάνει δαγκάνα και σωλήνα):$ 310
  • 105 R7025 υδραυλικό φρένο/μανέτα για μικρή παλάμη(με δαγκάνα και σωλήνα): $ 315
  • 105 R7070 δαγκάνα δισκόφρενου μπροστά: $ 70
  • 105 R7070 δαγκάνα δισκόφρενου πίσω: $ 65
  • RT70 ρότορας φρένων δισκόφρενου, 140 mm: $ 34
  • 105 R7000 δαγκάνα φρένου, ζεύγος: $ 95
  • 105 R7010-F, direct mount δαγκάνα φρένου, εμπρός: $ 58
  • 105 R7010-RS, direct mount δαγκάνα φρένου, πίσω (πάνω): $ 58
  • 105 R7010-R, direct mount δαγκάνα φρένου, πίσω (κάτω): $ 53
  • 105 R7000 δισκοβραχίονας: $ 160
  • 105 R7000 κασέτα: US $ 51
  • 105 HG-700 κασέτα 11-34T: $ 56
  • 105 R7000 πίσω ντεραγιέ, κοντό κλουβί: $ 53
  • 105 R7000 πίσω ντεραγιέ, μακρύ κλουβί: $ 58
  • 105 R7000 εμπρός ντεραγιέ: $ 40
  • 105 R7000 πεντάλ: US $ TBC

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

La Flèche Wallonne 2021 – Λίστα εκκίνησης

Ο 2ος αγώνας από τους 3 κλασσικούς των Αρδεννών, το La Flèche Wallonne θα πραγματοποιηθεί …