Μετά το 1ο μέρος και το 2ο μέρος, ακολουθεί το 3ο μέρος της νέας ασύρματης μετάδοσης, όπου εξετάζουμε το ενσωματωμένο βατόμετρο.

Βατόμετρο και δισκοβραχίονας

Η μέτρηση της ισχύος γίνεται όλο και πιο αναπόσπαστο κομμάτι της ποδηλασίας δρόμου και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η νέα σειρά Red eTap AXS παρουσιάζει ταυτόχρονα το νέο βατόμετρο της Quarq.

Ξεκινώντας, υπάρχουν πολλά καλά. Πρώτα απ ‘όλα, η SRAM έχει μειώσει τις τιμές των βατόμετρων:

Μαζί με την νέα μετάδοση, πρέπει κανείς να προσθέσει το ποσό των 500 $ για την αγορά του νέου βατόμετρου, κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό δεδομένου του ιστορικού της Quarq για αξιοπιστία και ακρίβεια. Το νέο βατόμετρο «δένει» καλύτερα οπτικά από ό, τι πριν.

Υπάρχει όμως μια κριτική σε αυτό: Ο διπλός δισκοβραχίονας είναι τυπικά κατασκευασμένος ως ένα κομμάτι από κατεργασμένο αλουμίνιο, και σε αυτήν την περίπτωση είναι επίσης πλήρως ενσωματωμένος με το βατόμετρο.

Με άλλα λόγια, όταν θα πρέπει να αντικαταστήσουμε τα φύλλα του δισκοβραχίονα, θα πρέπει να αποκτήσουμε ένα νέο βατόμετρο.

Γιατί ενσωμάτωση;

Σε ένα πιο συμβατικό βατόμετρο βασισμένο σε αράχνη, οι βίδες μεταξύ του δισκοβραχίονα και του βατόμετρου, μπορούν μερικές φορές να προκαλέσουν υπολειπόμενες καταπονήσεις που μπορούν να επηρεάσουν τις ενδείξεις ισχύος με την πάροδο του χρόνου.

Αλλά με την ενσωμάτωση του βατόμετρου, τότε θέμα δεν θα υπάρχει. Οπότε κάποιος που είναι σοβαρός για την προπόνηση του,  θα ξέρει ότι οι αλλαγές που θα παρατηρεί, θα σχετίζονται άμεσα με το επίπεδο της προπόνησης του και όχι με το υλικό.

SRAM – 12 ταχύτητες (Βατόμετρο/τιμολόγηση)

Κάποια παρηγοριά υπάρχει στον ισχυρισμό της SRAM ότι οι νέοι δισκοβραχίονες θα διαρκούν  “…κατά 50% περισσότερο” από τους υπάρχοντες τύπου Red.

Η εταιρεία θα εφαρμόσει επίσης ένα πρόγραμμα ανταλλαγής, σύμφωνα με το οποίο οι ιδιοκτήτες βατόμετρων Red eTap AXS θα μπορούν να ανταλλάσσουν το φθαρμένο σύστημα τους με ένα καινούργιο με 50% κόστος.

Και φυσικά, υπάρχουν πολλοί αθλητές οι οποίοι δεν καταγράφουν απίθανα χιλιόμετρα και επομένως δεν καταπονούν τόσο την μετάδοση.

Θα δημιουργήσει προβλήματα;

Σίγουρα είναι κάτι που κάθε πιθανός αγοραστής βατόμετρου Red AXS πρέπει να σκεφτεί. Και σίγουρα μας προσφέρει πολλά κίνητρα για να διατηρούμε το σύστημα μετάδοσης, καθαρό και σωστά συντηρημένο.

Μια διαφοροποίηση από τη SRAM είναι ότι, μια και τα συστήματα 1x γενικά φθείρονται πολύ ταχύτερα από τα 2x, τα πρώτα θα εξακολουθούν να παράγονται ξεχωριστά από το βατόμετρο.

Η SRAM εισάγει επίσης για πρώτη φορά στο δρόμο τον άξονα DUB και την αντίστοιχη μεσαία τριβή. Η διάμετρος του άξονα είναι ελαφρώς μικρότερη από την στάνταρ BB 30mm στα 28,99 mm .

Σύμφωνα με το SRAM, η ελαφρώς μικρότερη διάμετρος αποδίδει βελτιωμένη μακροζωία των ρουλεμάν, σε ποδήλατα που κανονικά θα χρησιμοποιούσαν άξονα 30 mm.

Σε μερικές περιπτώσεις, αυτός ο άξονας θα αποφέρει σχεδόν 100 g στην εξοικονόμηση βάρους στα ποδήλατα.

Ίσως πιο σημαντικό από την πλευρά των κατασκευαστών, είναι ότι το σύστημα DUB σημαίνει ότι ένας άξονας θα ταιριάζει τώρα σχεδόν σε είδους μεσαία τριβής στην αγορά.

Μια εξαίρεση είναι το σύστημα BB90 / BB95 της Trek, αλλά για αυτή τη μορφή (και ενδεχομένως άλλη), η SRAM θα προσφέρει ακόμα το κλασσικό πρότυπο  GXP.

Ζητήματα συμβατότητας

Φυσικά, το ζήτημα της συμβατότητας θα προκύψει μεταξύ του νέου SRAM Red AXS και του υπάρχοντος Red eTap, ιδιαίτερα για τους αναβάτες που κατέχουν το τελευταίο, αλλά ενδιαφέρονται για την αναβάθμιση στο πρώτο.

Δυστυχώς, εκτός από τις δαγκάνες φρένων, τις μπαταρίες, και μερικά άλλα μικρά κομμάτια, δεν υπάρχει καμία άλλη συμβατότητα μεταξύ των δύο γενεών.

Μέρος αυτού οφείλεται στην υπερμεγέθη διάσταση της αλυσίδας που η SRAM επέλεξε να χρησιμοποιήσει στο Red eTap AXS, αλλά το μεγαλύτερο ζήτημα είναι η ασύρματη επικοινωνία.

Force eTap

Μετά από χρόνια προσμονής, η SRAM ανακοίνωσε τελικά ότι ένα ασύρματο σύστημα Force θα συμμετάσχει στην κόκκινη ναυαρχίδα τον ερχόμενο Απρίλιο.

Η SRAM δεν έχει αποκαλύψει πολλά άλλα στοιχεία, αλλά με βάση τις προηγούμενες επαναλήψεις του Red vs. Force, μπορούμε να περιμένουμε ουσιαστικά όμοια λειτουργικότητα μεταξύ των δύο, αλλά με μια ποικιλία αντικαταστάσεων υλικών, όπως χάλυβα αντί για τιτάνιο, αλουμίνιο στη θέση του ανθρακονήματος κ.ο.κ.

Ωστόσο, η εταιρία άφησε να διαρρεύσει ότι η Force eTap AXS δεν θα χρησιμοποιήσει το ίδιο ενσωματωμένο βατόμετρο και σύστημα δισκοβραχίονα όπως η Red eTap AXS.

Οπότε, μπορεί να υπάρχει φως στο τέλος της σήραγγας, για αυτούς που δεν τους ενδιαφέρει το υψηλό κόστος αντικατάστασης του συστήματος μετάδοσης.

Τιμολόγηση και βάρη

Οι τιμές λιανικής πώλησης και βάρη για τα πλήρη σύνολα SRAM Red eTap AXS έχουν ως εξής:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Πώς χρησιμεύει η προπόνηση δύναμης στην ποδηλασία;

Ως ποδηλάτες, είναι συνήθως δύσκολο να αφοσιώσουμε χρόνο εκτός σέλας για να σηκώνουμε βάρη…