Share on Facebook Share on Twitter Για πολλά χρόνια, υπήρχε η (εσφαλμένη) εντύπωση ότι τα φαρδύτερα ελαστικά, ήταν πιο βαριά και πιο αργά. Αλλά από τη στιγμή που οι επαγγελματίες αθλητές μεταπήδησαν σε φαρδύτερα ελαστικά, αυτή η προκατάληψη έχει εγκαταλειφθεί. Σίγουρα οι αθλητές δεν αλλάζουν κάτι, ειδικά όταν το παραμικρό έχει σημασία. Ναι μεν οι χορηγοί έχουν κάποια επιρροή, αλλά όχι εις βάρος της απόδοσης των αθλητών. Άρα λοιπόν τα επιπλέον χιλιοστά πραγματικά να κάνουν τη διαφορά ή είναι απλά θέμα μάρκετινγκ; Άνεση Η επιλογή για τα ευρεία ελαστικά μπορεί να εξηγηθεί εύκολα: Το πλαίσιο αλλά και τα περισσότερα αξεσουάρ έχουν γίνει πιο άκαμπτα, γεγονός που έχει, γενικότερα, μειώσει την άνεση. Ένα κουρασμένο σώμα λόγω κραδασμών, δεν θα είναι σε θέση να αποδώσει όπως ένα ξεκούραστο σώμα. Η λύση είναι περισσότερη άνεση, η οποία έρχεται με τη μορφή ενός φαρδύτερου ελαστικού. Και το παραπάνω, είναι πέρα ως πέρα αληθινό, σε μονοήμερους κλασσικούς αγώνες, όπου οι αθλητές αποζητώντας μεγαλύτερη άνεση, καταφεύγουν σε ελαστικά 30 mm! Ένα φαρδύτερο ελαστικό δεν είναι μόνο μεγαλύτερο σε πλάτος, αλλά και σε ύψος. Με αυτόν τον τρόπο υπάρχει περισσότερο περιθώριο για τον αέρα και περισσότερος χώρος για διάχυση του αέρα, κάτι που ουσιαστικά αυξάνει την άνεση, στα ελαστικά μεταξύ 23 και 25 mm. Πάτημα Για να καταρρίψουμε ακόμα μια προκατάληψη, η αντίσταση κύλισης στα φαρδύτερα ελαστικά είναι καλύτερη και όχι χειρότερη. Γιατί; Η περιοχή επαφής ενός φαρδύτερου ελαστικού δεν είναι μεγαλύτερη, αλλά έχει διαφορετικό σχήμα. Επομένως, είναι σημαντικό να δούμε το πλάτος των τροχών μας. Τα τελευταία χρόνια, οι κατασκευαστές τροχών προσφέρουν φαρδύτερα στεφάνια. Αυτά βοηθάνε πολύ, αν χρησιμοποιούμε ελαστικά 25 και 28 χιλιοστών. Καλύτερη κατανομή Ένα στενό ελαστικό έχει μια μακριά και στενή περιοχή επαφής. Όσο μεγαλύτερο είναι το ελαστικό, τόσο μικρότερη και ευρύτερη γίνεται η περιοχή επαφής. Η ποσότητα καουτσούκ στο δρόμο δεν αυξάνεται, αλλά κατανέμεται πιο ομοιόμορφα. Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει, σε ένα ελαστικό 25 mm, να χρησιμοποιούμε χαμηλότερη πίεση, από αυτήν που χρησιμοποιούσαμε στο ελαστικό των 23 mm. Χαμηλότερη πίεση Πόση θα πρέπει να είναι αυτή η πίεση; Αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πλάτος, τις συνθήκες (καιρικές συνθήκες και οδικό δίκτυο) και το βάρος μας. Συμβουλή: Συνήθως αφαιρούμε 5-10 psi, από τις πιέσεις που χρησιμοποιούσαμε στα 23αρια ελαστικά μας. Αν «φοράμε» ελαστικά 28 mm, μειώνουμε λίγο ακόμα τις πιέσεις. Τελικά, ο δρόμος θα μας δώσει το επιθυμητό νούμερο. Aero Σίγουρα στο επαγγελματικό πελοτόν, οτιδήποτε μη αεροδυναμικό είναι πρόβλημα. Όμως με τα φαρδύτερα ελαστικά (25-28 mm) και τα αντίστοιχα φαρδύτερα στεφάνια, η μετωπική επιφάνεια του ελαστικού δημιουργεί καλύτερη ροή αέρα (airflow). Επομένως, μικρότερη αντίσταση στο αέρα, άρα πιο αεροδυναμικό προφίλ. Μειονεκτήματα Βάρος Το πρώτο μειονέκτημα είναι φυσικά το αυξημένο βάρος. Υπολογίζουμε περίπου 10-20 γραμμάρια περισσότερο, από ένα ελαστικό 23 mm. Η πραγματική ερώτηση, είναι αν θα καταλάβουμε διαφορά στο δρόμο; Όχι, βέβαια! Τιμή Εξυπακούεται ότι ένα φαρδύτερο ελαστικό, με περισσότερο καουτσούκ, θα είναι ακριβότερο. Στο τέλος της ημέρας, παίρνεις ό,τι πληρώνεις. Και φυσικά όταν πρόκειται για το αξεσουάρ που μας κρατάει στο δρόμο, δεν θέλουμε αυτό που αποδίδει καλύτερα; Αυτοί από εμάς που ήδη φοράνε ελαστικά 25 ή 28 mm, ήδη ξέρουν για ποιο πράγμα μιλάμε…