Οι περισσότεροι από εμάς, θα θέλαμε να μπορούσαμε να ποδηλατούμε όλη την χρονιά, στις αγαπημένες μας διαδρομές. Ωστόσο αυτό δεν μας το επιτρέπει πάντα ο καιρός, οπότε η ποδηλασία εντός, είναι ο καλύτερος – ή απλά ο μοναδικός- τρόπος για να προπονηθούμε.

Παραδοσιακά, οι περισσότεροι από εμάς θα προπονηθούμε πάνω σε ένα προπονητήριο και οι λιγότεροι πάνω σε κυλίνδρους (κοινώς καρούλια). Ίσως θεωρούμε ότι τα ποδήλατα γυμναστηρίου ή οι τάξεις spinning απευθύνονται στους φανατικούς των γυμναστηρίων.

Όμως υπάρχουν πολλά περιθώρια για όλους μας να επωφεληθούμε από το φάσμα των διαθέσιμων επιλογών ποδηλασίας σε εσωτερικούς χώρους.

Ποδηλασία σε προπονητήριο

Τα προπονητήρια μπορούμε να τα εγκαταστήσουμε σπίτι μας και ξεκινούν από περίπου 70-80 €.

Τοποθετούμε πάνω το ποδήλατο και χρησιμοποιώντας τις 10 σκάλες αντίστασης και τις ταχύτητες του σασμάν, ξεκινάμε την προπόνηση μας.

Ποδηλασία εντός – Πώς προπονούμαστε;

Υπάρχουν πλέον τα «έξυπνα» προπονητήρια, που στην ουσία συνδέονται μέσω Bluetooth (ή το ANT +) για να αλληλεπιδρούν με εφαρμογές όπως το Zwift, το TrainerRoad, το Sufferfest, το BKool – είτε για να προσωμοιάζουν διαλλειματικές προπονήσεις, είτε αναβάσεις, είτε μια δεδομένη εικονική διαδρομή. Στην περίπτωση του Zwift, υπάρχει ακόμα και η παράμετρος του drafting, καθώς ποδηλατούμε εικονικά με άλλους αθλητές!

Φυσικά τέτοια συστήματα απέχουν πολύ από το ταπεινό μας προπονητήριο και κοστίζουν κοντά στα 1000 €.

Τέλος, υπάρχει και η κατηγορία «έξυπνων προπονητηρίων με direct drive (απευθείας). Πρακτικά, δεν χρειάζεται η χρήση του πίσω τροχού και συνδέουμε το ποδήλατο μας, απευθείας με την κασέτα του προπονητηρίου.

Αυτά προσφέρουν μια πιο ρεαλιστική αίσθηση οδήγησης και χωρίς να έχουμε φθορά στο πίσω ελαστικό μας.

Πλεονεκτήματα
  • Μπορεί να είναι πραγματικά φθηνό, αν πάρουμε την βασική έκδοση.
  • Δεν χρειάζεται να φύγουμε από το σπίτι.
  • Τα περισσότερα έχουν πτυσσόμενα πόδια και είναι εύκολο να τακτοποιηθούν (παρόλο που τα προπονητήρια direct drive είναι αρκετά βαριά).
Μειονεκτήματα
  • Τα προπονητήρια είναι βασικά θορυβώδη, αν και οι πιο ακριβές εκδόσεις είναι λιγότερο.
  • Μπορεί να είναι βαρετό, αν και τώρα υπάρχει μια πληθώρα εφαρμογών που το κάνουν πιο ενδιαφέρον.

Ποδηλασία σε κυλίνδρους

Οι κύλινδροι είναι επίσης εύκολο να εγκατασταθούν στο σπίτι mας, αλλά απαιτούν λίγη επιδεξιότητα για να οδηγούν – αν και οι περισσότεροι μπορούν να τους χρησιμοποιήσουν μετά από μερικές προσπάθειες.

Οι κύλινδροι ξεκινούν από 120 € και παραδοσιακά είναι αρκετά βασικοί – τρία τύμπανα με ένα καλώδιο που τα συνδέει μεταξύ τους, επιτρέποντάς τους να γυρίζουν κάτω από τους τροχούς. Υπάρχουν “έξυπνες” εκδόσεις που ξεπερνούν τα 500 € και προσομοιώνουν την αντίσταση που δημιουργείται από τις κλίσεις, έξω στο δρόμο.

Πλεονεκτήματα
  • Αναπτύσσουμε τη δύναμη και τη σταθερότητα του πυρήνα.
  • Περισσότερο διασκεδαστικό από το προπονητήριο.
  • Τα περισσότερα σετ είναι ελαφριά και συσκευασμένα
Μειονεκτήματα
  • Χρειάζεται λίγη πρακτική.
  • Μόνο οι πολύ ταλαντούχοι μπορούν να ολοκληρώσουν σύντομες προσπάθειες υψηλής αντοχής, (π.χ. σπριντ).

Ποδηλασία σε τάξεις spinning

Τα περισσότερα γυμναστήρια παρέχουν πλέον τάξεις spinning. Στα μαθήματα σχεδόν πάντα υπάρχει ένας εκπαιδευτής που θα παρακινήσει την ομάδα, δίνοντας οδηγίες για το πότε να πεταλάρουν πιο σκληρά ή πιο γρήγορα.

Ποδηλασία εντός – Πώς προπονούμαστε;

Οι περισσότερες τάξεις πραγματοποιούνται σε ειδικά ποδήλατα spinning. Tα ποδήλατα αυτά δεν έχουν ελεύθερο – όπως τα ποδήλατα πίστας- και έχουν μεταβλητή αντίσταση.

Οι τάξεις διαρκούν συνήθως 40΄ έως 60, και αποτελούν υψηλής έντασης προπονήσεις (HIIT). Ορισμένες κατηγορίες είναι προσαρμοσμένες σε εκείνους που επιδιώκουν μια πιο ολιστική προσέγγιση της φυσικής κατάστασης από ό, τι οι ποδηλάτες θα έκαναν συνήθως, ώστε να προπονούνται στον κορμό, αλλά αυτό εξαρτάται πάντα από τον εκπαιδευτή.

Πλεονεκτήματα
  • Μεγαλύτερη κινητοποίηηση, μια και είμαστε μέσα σε ένα γκρουπ μαζί με έναν εκπαιδευτή.
  • Οι σύντομες συνεδρίες HIIT είναι εύκολο να ταιριάζουν με το εργασιακό μας ωράριο.
  • Περισσότερη προπόνηση fitness, όπως η γυμναστική του κορμού, θα προσελκύσουν αρκετούς από εμάς.
Μειονεκτήματα
  • Πρέπει να ταξιδέψουμε για να φτάσουμε εκεί.
  • Ορισμένοι δεν θέλουν να σπαταλήσουν το χρόνο τους σε ποδηλασία εντός, για να μπορούν να βγαίνουν έξω.

Ομαδικές συνεδρίες Wattbike

Οι συνεδρίες Wattbike είναι παρόμοιες με τις τάξεις spinning. Παρόλα αυτά, πραγματοποιούνται σε ειδικές εγκαταστάσεις για ποδηλασία, συχνά με μεγαλύτερη εστίαση στις δεξιότητες που απαιτούνται για ποδηλασία δρόμου.

Ποδηλασία εντός – Πώς προπονούμαστε;

Οι Wattbikes σχεδιάζονται προσεκτικά για να καλυτερεύσουν την θέση οδήγησης, ενώ οι συνεδρίες που εκτελούνται στα ειδικά ποδήλατα μπορούν να εφαρμοστούν και στο δικό μας ποδήλατο.

Συχνά, τα ποδήλατα θα παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τα βατ που παράγουμε, ώστε να προπονούμαστε στις σωστές προπονητικές ζώνες.

Πλεονεκτήματα
  • Προπόνηση μαζί με άλλους συνειδητοποιημένους αναβάτες.
  • Οι συνεδρίες θα είναι προσαρμοσμένες στην οδήγηση και μπορούμε να τις προσαρμόσουμε ακόμα, επιλέγοντας εκείνες που σχετίζονται με τους στόχους μας.
Μειονεκτήματα
  • Πρέπει να ταξιδέψουμε εκεί και να ταιριάξουμε το πρόγραμμά μας γύρω από το χρονοδιάγραμμα.

Ποδηλασία σε ποδήλατο γυμναστικής

Η τελική μας επιλογή είναι απλή: Πάμε στο τοπικό μας γυμναστήριο και ανεβαίνουμε πάνω σε ένα ποδήλατο γυμναστικής.

Ένα άτομο 75 κιλών μπορεί να κάψει μεταξύ 500 και 900 θερμίδων σε ένα ποδήλατο γυμναστικής για 1 ώρα. Αυτός ο αριθμός θερμίδων θα αυξηθεί καθώς η ένταση αυξάνεται, και θα μειωθεί καθώς η ένταση μειώνεται.

Υπάρχει μια ποικιλία από ποδήλατα γυμναστικής, αλλά τα περισσότερα έρχονται με μεγάλη δυνατότητα ρύθμισης, μετρήσεις που δείχνουν την ισχύ και ρύθμιση στην αντίσταση του σφονδύλου.

Πλεονεκτήματα
  • Μπορούμε να κάνουμε ποδηλασία παράλληλα με τις υπόλοιπες ασκήσεις.
  • Μπορούμε να κάνουμε οποιαδήποτε προπόνηση ή απλά να πεταλάρουμε.
  • Έχουμε πάντα τις πληροφορίες στην οθόνη, για να έχουμε μια ιδέα πώς προπονούμαστε (και να μας δώσουν μελλοντικούς στόχους).
Μειονεκτήματα
  • Τα ποδήλατα γυμναστικής είναι δημοφιλή: Μπορεί να χρειαστεί να περιμένουμε στην σειρά.
  • Είναι εύκολο να βαρεθούμε, εκτός αν ακολουθούμε μια συγκεκριμένη προπόνηση.
    

Καλές προπονήσεις!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also

Αυξάνοντας την αντοχή μας στον πόνο

Αν θέλουμε να πιέζουμε σκληρά πάνω στο ποδήλατο, τότε θα πρέπει να αντέχουμε μεγάλο ποσοστ…