Share on Facebook Share on Twitter Η Trek παρουσίασε το αναβαθμισμένο Émonda, με στόχο να γίνει το ταχύτερο ποδήλατο που θα ανεβαίνει στο Alpe D’Huez. Για αυτό το σκοπό, εστιάζει στη βελτίωση της αεροδυναμικής σε σχέση με τη μείωση του βάρους. Λίγη ιστορία Το Émonda κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2014 και στόχος ήταν η κατασκευή του ταχύτερο ποδηλάτου παραγωγής στον κόσμο. Αλλά η εταιρία πρόσθεσε ένα επιπλέον χαρακτηριστικό: Το ποδήλατο έπρεπε να παρέχει ποιότητα οδήγησης που δεν είχε κανένα από τα συνηθισμένα, ασταθή πανάλαφρα ποδήλατα της εποχής. Όταν ξεκίνησε για πρώτη φορά, το μοντέλο SLR 10 είχε βάρος 4.6 κιλά, αρκετά ελαφρύ για να κερδίσει το πολυπόθητο βραβείο «ελαφρύτερο ποδήλατο παραγωγής δρόμου στον κόσμο», με πλαίσιο μεγέθους 56 που ζύγιζε 690g. Μια περαιτέρω ανανέωση το 2018, ενσωμάτωσε δισκόφρενα αλλά κατάφερε να μειώσει το βάρος του πλαισίου στα 665g (!), χάρη στην αξιοποίηση των εξελίξεων στα ανθρακονήματα και στις νέες πρακτικές σχεδιασμού με τη βοήθεια υπολογιστή. Το ταχύτερο ποδήλατο για αναβάσεις Έτσι τέθηκε άλλη μία πρόκληση – να είναι το γρηγορότερο ποδήλατο για την ανάβαση στο εμβληματικό Alpe D’Huez. Η επίτευξη αυτού του στόχου δεν αφορά μόνο το βάρος. Η μείωση της οπισθέλκουσας είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας. Έτσι, η ομάδα πίσω από το Émonda πειραματίστηκε με την προσθήκη βάρους στο πλαίσιο με τη μορφή σχημάτων που θα μείωναν την οπισθέλκουσα και έπειτα επεξεργάστηκαν το σημείο ισορροπίας μεταξύ του αυξημένου βάρους έναντι της μειωμένης οπισθέλκουσας. Το νέο Émonda διαθέτει ένα εντελώς νέο σύνολο σχημάτων σωλήνων, δοκιμασμένα στην αεροδυναμική σήραγγα. Φυσικά η Trek προσπαθεί να διαφοροποιήσει το ποδήλατο, σε σύγκριση με το aero Madone. Οι σωλήνες του πλαισίου στο Émonda είναι πιο διακριτικοί και βασίζονται στην αρχή της ασταθούς αεροδυναμικής. Υπάρχουν ακόμα τα χαρακτηριστικά σχήματα αεροτομής που βλέπουμε σε aero πλαίσια, αλλά το αποτέλεσμα είναι πολύ λιγότερο δραματικό και παράγει ένα πλαίσιο που εξακολουθεί να έχει παραδοσιακή εμφάνιση. Το νέο πλαίσιο Πόσο γρήγορο είναι το νέο πλαίσιο; Η εταιρία ισχυρίζεται ότι είναι γρηγορότερο 1΄ ανά ώρα σε επίπεδη διαδρομή στα 350 watt και 18΄΄ γρηγορότερο σε μια ανάβαση με κλίση 8,1% (η μέση κλίση του Alpe). Η Trek επίσης έκανε απευθείας συγκρίσεις με ανταγωνιστές. Ισχυρίζεται ότι το νέο Émonda θα είναι 13΄΄ πιο γρήγορο στην ίδια ανάβαση από το Specialized S-Works Tarmac! Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η αεροδυναμική διαμόρφωση έχει ως αποτέλεσμα οι aero σωλήνες να είναι βαρύτεροι από τους παραδοσιακούς στρογγυλούς σωλήνες, το κορυφαίο Émonda SLR παραμένει πιστό στην αρχική σχεδίαση ενός πλαισίου κάτω των 700g. OCLV 800 Πώς γίνεται κάτι τέτοιο εφικτό; Καλωσορίστε το ανθρακόνημα OCLV 800. Το OCLV 800 είναι προφανώς 30% πιο άκαμπτο από το προηγούμενο «καλύτερο» OCLV 700, πράγμα που σημαίνει ότι η Trek μπορεί να χρησιμοποιήσει λιγότερο υλικό, χωρίς να χάσει δύναμη και ποιότητα κύλισης. Για λόγους συγκρίσεων, εάν η Trek προσπαθούσε να φτιάξει το νέο πλαίσιο από OCLV 700, θα ζύγιζε περίπου 60g περισσότερο. Το νέο πλαίσιο διαθέτει επίσης περισσότερη ενσωμάτωση στα καλώδια, φέρνοντάς το πιο κοντά με το Madone. Όλα τα μοντέλα έχουν εσωτερική δρομολόγηση των καλωδίων εμπρός, διατηρώντας το προφίλ όσο πιο αεροδυναμικό γίνεται. Επίσης οι αντάπτορες στο λαιμό, βοηθούν στη ρύθμιση του ύψους του τιμονιού. Τα κορυφαία μοντέλα SLR θα διαθέτουν επίσης ένα νέο ενσωματωμένο τιμόνι-λαιμό με ονομασία Bontrager Aeolus RSL. Μεσαία τριβή – Γεωμετρία Το άλλο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του νέου πλαισίου είναι η καθιέρωση του προτύπου μεσαίας τριβής T47. Αυτό το στυλ παντρεύει την αξιοπιστία ενός σπειροειδούς κελύφους με την δυνατότητα χρήσης ρουλεμάν μεγαλύτερης διαμέτρου. Η νέα γκάμα Émonda έχει επίσης σχεδιαστεί με τη γεωμετρία H1.5 της Trek, κάτι ενδιάμεσο δηλαδή μεταξύ του επιθετικού pro H1 και της χαλαρής γεωμετρίας H2. Και τέλος, διατηρώντας το Émonda αρκετά άκαμπτο, η Trek περιόρισε τον χώρο πάνω από τα ελαστικά, επιτρέποντας διάσταση μέχρι 28c, εστιάζοντας αποκλειστικά σε υψηλές επιδόσεις. Είναι επίσης ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι το Émonda θα είναι διαθέσιμο μόνο σε έκδοση με δισκόφρενα. Η πλήρης γκάμα Η Trek κυκλοφορεί 10 πλήρη μοντέλα Émonda συν 2 επιλογές που χωρίζονται σε δύο σειρές, SL και SLR. Η σειρά SLR διαθέτει το ελαφρύτερο πλαίσιο OCLV 800 που ζυγίζει κάτω από 700g, ενώ το SL διαθέτει τον ίδιο σχεδιασμό πλαισίου και aero χαρακτηριστικά, αλλά χρησιμοποιεί ένα πιο οικονομικό (και βαρύτερο) υλικό πλαισίου OCLV 500. Trek Émonda SLR 9 Etap 11.000 € Πλαίσιο και πιρούνι OCLV 800 Μετάδοση SRAM Red eTap AXS Τροχοί Bontrager Aeolus RSL 37, ελαστικά Bontrager R4 320 Ενσωματωμένο τιμόνι/λαιμός Bontrager Aeolus RSL Βάρος: 6.75 κιλά Trek Émonda SLR 9 11.000 € Πλαίσιο και πιρούνι OCLV 800 Μετάδοση Shimano Dura Ace Di2 R9170 Τροχοί Bontrager Aeolus RSL 37, ελαστικά Bontrager R4 320 Ενσωματωμένο τιμόνι/λαιμός Bontrager Aeolus RSL Βάρος: 6.78 κιλά Trek Émonda SLR 7 Etap 7.800 € Πλαίσιο και πιρούνι OCLV 800 Μετάδοση SRAM Force eTap AXS Τροχοί Bontrager Aeolus Pro 37, ελαστικά Bontrager R3 Ενσωματωμένο τιμόνι/πλαίσιο Bontrager Aeolus RSL Βάρος: 7.35 κιλά Trek Émonda SLR 7 6.500 € Πλαίσιο και πιρούνι OCLV 800 Μετάδοση Shimano Ultegra Di2 R8070 Τροχοί Bontrager Aeolus Pro 37, ελαστικά Bontrager R3 Ενσωματωμένο τιμόνι/λαιμός Bontrager Aeolus RSL Βάρος: 7.17 κιλά Trek Émonda SLR 6 6.200 € Πλαίσιο και πιρούνι OCLV 800 Μετάδοση Shimano Ultegra R8000 Τροχοί Bontrager Aeolus Pro 37, ελαστικά Bontrager R3 Ενσωματωμένο τιμόνι/λαιμός Bontrager Aeolus RSL Βάρος: 7.26 κιλά Trek Émonda SL 7 eTap 5.800 € Πλαίσιο και πιρούνι άνθρακα OCLV 500 Μετάδοση SRAM Force eTap AXS Τροχοί Bontrager Aeolus Pro 37, ελαστικά Bontrager R2 Τιμόνι Bontrager Pro VR-C, λαιμός Bontrager Pro Βάρος: 7.94 κιλά Trek Émonda SL 7 5.350 € Πλαίσιο και πιρούνι άνθρακα OCLV 500 Μετάδοση Shimano Ultegra Di2 R8070 Τροχοί Bontrager Aeolus Pro 37, ελαστικά Bontrager R2 Τιμόνι Bontrager Pro VR-C, λαιμός Bontrager Pro Βάρος: 7.76 κιλά Trek Émonda SL 6 Pro 4.000 € Πλαίσιο και πιρούνι ανθρακόνημα OCLV 500 Μετάδοση Shimano Ultegra R8000 Τροχοί Bontrager Aeolus Elite 35, ελαστικά Bontrager R2 Τιμόνι Bontrager Elite VR-C, λαιμός Bontrager Pro Βάρος: 8.06 κιλά Trek Émonda SL 6 3.200 € Πλαίσιο και πιρούνι άνθρακα OCLV 500 Συγκρότημα Shimano Ultegra R8000 Τροχοί αλουμινίου Bontrager Paradigm Disc, ελαστικά Bontrager R2 Τιμόνι Bontrager Elite VR-C, στέλεχος Bontrager Pro Βάρος: 8.28 κιλά Trek Émonda SL 2.500 € Πλαίσιο και πιρούνι άνθρακα OCLV 500 Μετάδοση Shimano 105 R8000 Τροχοί αλουμινίου Bontrager Affinity Disc, ελαστικά Bontrager R1 Τιμόνι Bontrager Comp VR-C, λαιμός Bontrager Elite Βάρος: 9.16 κιλά